سیاسی

نیازمند آینده پژوهی پیرامون فرهنگ، اجتماع و نهاد خانواده هستیم

آینده پژوهی می تواند در حوزه های فرهنگ، اجتماع، نظام های اجتماعی، آینده نهاد خانواده فعالیت مثمر ثمر باشد.
حجت الاسلام دکتر علی بنایی از تلاش برای ترسیم نقشه راه آینده حوزه های علمیه در جهان اسلام خبر داد.

ریاست موسسه آموزش عالی طلوع مهر ادامه داد: آینده پژوهی می تواند در حوزه های فرهنگ، اجتماع، نظام های اجتماعی، آینده نهاد خانواده فعالیت مثمر ثمر باشد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تبیین ساحات آینده همچون آینده حوزه، آینده دین، آینده فرهنگ و آینده اسلام ابراز داشت: لازم است ظرفیت نیروی انسانی حوزه در موضوع آینده پژوهی رصد شده و مجمعی از ایشان تشکیل داد و انجمن نیز در توسعه این ظرفیت نیروی انسانی در حوزه اهتمام ورزد.

دکتر بنایی تصریح کرد: موسسه آموزش عالی طلوع مهر، طراح و پیشنهاد دهنده رشته کارشناسی ارشد مدیریت مسجد بوده است و نشان داده که در طراحی ایده های نو می تواند پیش قدم باشد.
وی در مورد تاسیس نشریه علمی پژوهشی موسسه با تأکید بر اخذ مجوز از کمیسیون نشریات حوزه اظهار داشت: جهت تصویب انجمن می بایست قطاع مشترک انجمن آینده پژوهی و مهدویت تبیین و درخواست به کمیسیون انجمن های علمی حوزه ارجاع گردد.

وی گفت: ارتقاء سطح علمی قم در آینده ای نه چندان دور و سهم آن در تولید علم بشری برای ما به عنوان یک چشم انداز مطرح است زیرا ظرفیت های فراوانی برای پیشرفت در این شهر وجود دارد و چه از لحاظ بین المللی و چه از لحاظ فرهنگی قم الگوی سایر بلاد اسلامی است.

https://shoma-weekly.ir/m4XwId