بین الملل

نگران‌ انتقام ایران

مایک پمپئو، یکی از طراحان ترور شهید سلیمانی در کتاب خاطراتش با عنوان «هرگز کوتاه نیا: مبارزه برای آمریکایی که دوست دارم» فاش کرده است که او و خانواده‌اش با فرض احتمال انتقام ایران، زندگی عادی ندارند و ۲۴ ساعته تحت حفاظت هستند.

پمپئو با طرح اینکه همچنان انتظار انتقام‌جویی ایران را دارد، در کتابش نوشته است: " ایران توانایی انجام عملیات در داخل ایالات متحده آمریکا را دارد، لذا با وجود اینکه یک سال و نیم از ترک خدمت من می‌گذرد، من هنوز جزئیات مسائل امنیتی را رعایت می‌کنم. رفتن به یک فروشگاه، امنیت من را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد تا بتوانم بررسی کنم کدام بادمجان رسیده‌تر است... من احتمالا هرگز نتوانم با خودروی شخصی‌ام رانندگی کنم یا مانند سابق از حریم خصوصی‌ام لذت ببرم. اگر سوزان (همسر مایک پمپئو) تمایل داشته باشد موهای خود را مرتب کند، آنها فقط می‌توانند امیدوار باشند سالن زیبایی تحت کنترل نیروهای حزب‌الله نباشد یا اگر پسرم قصد ازدواج داشته باشد، لازم است از قبل مأموران یک تیم برای بررسی وضعیت امنیتی به کلیسا اعزام کنند"

هرچند عده ای گمان می کردند که طرح انتقام خون حاج قاسم تنها یک تاکتیک سیاسی و مقطعی از سوی کشورمان برای ترساندن آمریکا و اسرائیل است اما ایران ثابت کرد که مواضعش راهبردی و جدیست به گونه ای که طرف مقابل برای در امان ماندن خود حاضر است هزینه های گزاف کند و با وجود این هزینه ها هنوز همچون بید بر خود بلرزد.

آمریکا گمان میکرد که با شهادت حاج قاسم موازنه قدرت تغییر کند اما روندها نشان داد که اینگونه نیست و شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.

اهریمن هرگز گمان نمی‌کرد ملت ایران و جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای جهان تا این حد مجذوب و مسحور سلیمانی باشند و خون او کالبد جبهه مقاومت را قوی‌تر از گذشته کرده و «رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام» شود. اکنون نظام سلطه دست و پا می‌زند تا از دامی که برای خود پهن کرده رهایی یابد. آنان از ترس انتقام سردار سلیمانی، حیات سیاسی و اجتماعی خود را در محاصره نیروهای امنیتی و در اتاق‌های پنهان سپری می‌کنند.

هر چند پمپئو اسم کتابش را «هرگز کوتاه‌نیا» گذاشته است اما طرفی که کوتاه نخواهد آمد جمهوری اسلامی ایران است. بی‌تردید، راه حاج قاسم که الگوی‌ستیز با نظام سلطه را به جبهه مقاومت آموخت با قدرت ادامه دارد و مهم‌تر آنکه نظام جمهوری اسلامی تا از آمران و مباشران و عاملان ترور سردار سلیمانی انتقام نگیرند، آرام نمی‌نشینند.همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقام‌شان را پس بدهند؛ آن به جای خودش محفوظ است. اگر چه به گفته‌ یک عزیزی، کفش پای سلیمانی هم بر سرِ قاتل او شرف دارد و سرِ قاتل او هم برود، فدیه‌ کفش سلیمانی هم نمی‌شود؛ این هست اما بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمر، هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن، هر وقت ممکن شدـ ما دنبال وقت ممکن هستیم‌ـ باید انتقام‌شان را پس بدهند"

https://shoma-weekly.ir/OWgy2C