سیاسی

نگاه استراتژیک به اغتشاشات

یکی از این اهداف دشمن همین است که حواس مسئولین و مدیران و موظّفین کارهای اساسی را پرت کنند، مشغول کنند به این چیزهای روزمرّه. حواستان پرت نشود؛ کارهای اساسی را انجام بدهید 1401/07/20

نکته‌ی مهم این است که انسان وقتی نگاه میکند، میبیند این کاری که حالا دشمن دارد در این زمینه انجام میدهد، (تحریکات تبلیغاتی و اثرگذاری فکری و مانند اینها، ایجاد هیجان، تشویق، راه نشان دادن: این جور کوکتول مولوتوف بسازید، یا این جور فلان کار را بکنید، اینها کارهایی است که واضح است که دارد انجام میگیرد؛) یک کار انفعالی است، یک کار واکنشی است، عکس‌العملی است؛مقام معظم رهبری 20/7/ 1401

تشخیص فعل دشمن که کنش است یا واکنش نیازمندشناخت دقیق شرایط و بستر حوادث پیش آمده است .

کنش های جمهوری اسلامی

1- موفقیت در غلبه بر کوید 19 وواکسیناسیون مردم علی رغم تحریم دارویی علیه کشوربا حضور و فداکاری سربازان جبهه سلامت و مردم جهادی وروحانیت ایثارگر و مردم نیکوکار و اهل احسان .

2- موفقیت در خنثی کردن بخش قابل توجهی از تحریمها بویژه فروش نفت –قراردادهای تجاری با همسایگان

3- جهانی شدن سرود سلام فرمانده توسط دهه هشتاد ی و نودی جوانان ایران و ملتهای اسلامی

4- افزایش تاثیر گذاری ایران در معادلات امنیتی منطقه و ایستادگی در برابر تغییرات در مرزهای جغرافیایی شمال غرب

5- حضور 21 میلیون شیعه و علاقمند به مکتب امام حسین ع در مراسم اربعین و حضور بی سابقه جوانان ایرانی

6- پیشرفتهای شگفت آور ایران در صنعت دفاعی پهباد وموشک های بالستیک نقطه زن

7- ورود ایران به پیمانهای سیاسی –اقتصادی و امنیتی شانگهای و فراهم شدن زمینه توافقات دراز مدت با چین و روسیه

8- بهبودشاخصهای اقتصادی کشوردر دولت سیزدهم وغلبه بر مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم

آن چند حرکتی که گفتیم ملّت ایران انجام دادند،

اوّلی‌اش، آن حرکت عظیم مردم بخصوص جوانها بود در قضیّه‌ی کرونا. این حضور عجیبی که مردم ما و جوانها پیدا کردند، در هیچ جای دنیا سابقه ندارد؛ یعنی تا آنجایی که ما خبر داریم، هیچ خبری از این گونه حضور، حضور مردمی در جاهای دیگر نیست؛ حضوری که از دفن جنازه‌ها در آن روزهای اوّل که صاحبان جنازه‌ها و خویشاوندان جرئت نزدیک شدن به آنها را نداشتند، یک مشت جوان، یک مشت علاقه‌مند، داوطلب شدند، آمدند جنازه‌ها را تجهیز کردند و تدفین کردند، بگیرید تا بقیّه‌ی کارهایی که انجام گرفت، [از قبیل] تولید واکسن، تولید ماسک، تأمین انواع و اقسام نیازها، و بعد کمک مؤمنانه به کسب و کارهایی که معطّل شده بود، مردمی که نیازمند شده بودند؛ جوانهای ما وارد میدان شدند، این نشان‌دهنده‌ی چه بود؟ دو چیز را نشان میداد: یکی اینکه ملّت ایران بانشاط و زنده و سرحال است، دوّم اینکه ملّت ایران متدیّن است، به مسائل دینی و ارزشهای دینی پایبند است.

و آخری‌اش مسئله‌ی اربعین بود؛ چه راه‌پیمایی میان نجف و کربلا، و کاظمین و کربلا، و چه راه‌پیمایی‌های عظیم داخل کشور به عنوان راه‌پیمایی جاماندگان. اینها خیلی مهم بود؛ میلیونها انسان و غالباً جوان در این راه‌پیمایی‌ها شرکت کردند، حضور پیدا کردند. اینها هم نشان دادند که هم زنده‌اند، بانشاطند، سر پایند، هم متدیّنند، پایبند به مسائل دینی‌اند، علاقه‌مند به دینند، دین‌باورند .

البتّه بین این دو، آن پدیده‌ی بی‌نظیرِ سرود حماسی «سلام فرمانده» هم بود که از مرزها فراتر رفت، ده‌ها میلیون جوان و نوجوان را در دنیا به خودش جذب کرد. اینها شوخی نیست؛ اینها مسائلی است که بار اوّل است در دنیا دارد اتّفاق می‌افتد. یک سرودی در یک کشوری تولید بشود، بعد تکثیر بشود در چندین کشور دیگر و جوانها [آن را همخوانی کنند] که حالا من اسم کشورها را نمیخواهم بیاورم؛ اگر اسم بیاورم، قطعاً بعضی از شما که اطّلاع ندارید، تعجّب خواهید کرد. اینها اطّلاعات ما است؛ اطّلاعات دقیق و نزدیک ما است.

این بُروز ملّت ایران در محیط منطقه و فراتر از منطقه، آن هم به این شکل، چیزهایی است که دشمن اینها را میبیند و در قبال آن نمیخواهد ساکت بنشیند؛ [لذا] در مقابلش این کارها را انجام میدهد.

این چند حرکت با فاصله‌ی کوتاه گرایش دینی مردم را نشان داد، نشاط جوانان را نشان داد و طبعاً این، ۱۸۰ درجه نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که آنها میخواهند در ایران وجود داشته باشد و اگر وجود ندارد نشان بدهند، این [جور] است. ( مقام معظم رهبری )

واکنش انفعالی دشمنان بویژه آمریکا و اروپا ,وضد انقلاب

1- ادامه تحریمها ی جدید علیه ایران

2- تن ندادن به شرایط ایران برای بازگشت به برجام

3- طراحی فتنه جدید براندازی با بسیج تمام اپوزسیون تحت امرآمریکا با رمز مهسا وحجاب با هدف شورش نسل Z علیه نظام اسلامی

4- هزینه کرد بی سابقه و علنی برای اغتشاش و خرابکاری وترور و ناامن سازی ایران با استفاده از اراذل و اوباش و عوامل وابسته به گروهکها ی ضد انقلاب و جوانان فریب خورده و هیجانی .

5- آموزش و خط دهی به اغتشاش گران از طریق شبکه های مجازی ایکه بخاطر کرونا به ابزار کسب و کار مردم تبدیل شده (اینستاگرام و واتساپ) و اینترنت .

(می‌نشینند برنامه‌ریزی میکنند که اوّل مهر، ایران را مثلاً فرض کنید که مشغول به اغتشاش کنیم و [مانند] اینها مقام معظم رهبری )

5 وظیفه مسئولان در قبال این توطئه

1- - مدیران کشور رؤسای محترم قوا و مسئولانشان مراقب باشید حواستان با این چیزها پرت نشود، و از کارهای اصلی نمانید. یکی از این اهداف دشمن همین است که حواس مسئولین و مدیران و موظّفین را ازکارهای اساسی پرت کنند، مشغول کنند به این چیزهای روزمرّه. حواستان پرت نشود؛ کارهای اساسی را انجام بدهید. مسئولیّتهایی که بر عهده گرفته‌اید، چه مربوط به داخل کشور ــ سازندگی‌های بزرگ، کارهای بزرگ، قانونگذاری‌های کارآمد، کارهای مهمّ قضائی ــ یا کارهایی که مربوط به خارج از کشور است ــ سیاستهای خارجی و ترتیباتی که وجود دارد ــ اینها را مواظب باشید لنگ نشود. حواستان به طوری به این حوادث جزئیِ در مقابل چشم منعطف نشود که از کارهای اصلی بازبمانید.

2- حکم اینهایی که می‌آیند در خیابان یک جور نیست؛ ‌بعضی‌ها یا عامل دشمنند یا اگر عامل دشمن هم نیستند، هم‌جهتِ با دشمنند و با همان اهداف می‌آیند به خیابان؛ بعضی‌ها هم نه، هیجان‌زده‌اند؛ اینها یک حکم ندارند.

3- این دسته‌ی دوّم را با کار فرهنگی باید درست کرد.

4- دسته‌ی اوّل را نه، مسئولین قضائی و امنیّتی موظّفند کارهایشان را( طبق قوانین جزائی) انجام بدهند.

5- اینکه حالا کسی بگوید که آقا‌ فضا را امنیّتی نکنید، بله، ما هم موافقیم. تا آنجایی که ممکن است، فضای کشور نباید امنیّتی بشود؛ ( ولی وقتی این مقدار اسلحه برای ترور و انفجار وارد کشور میکنند و 2000 پلیس را مجروح و دهها انسان بی گناه را ترور میکنند و خسارات فراوانی به اموال مردم وبیت المال می زنندچگونه میشود فضا امنیتی نشود)

https://shoma-weekly.ir/19TpVx