سیاسی

‌نگاه ابزاری اصلاح‌طلبان به قوا، نشانه روحیه دیکتاتوری آنها است

آقایان اصلاح طلب همیشه وقتی نهادهای قانونی را قبول دارند که در اختیار خودشان باشد، اصلاح طلبان وقتی مجلس در اختیار خودشان نیست حتی تا پای انحلال آن نیز می‌ایستند و این حاکی از عدم ثبات فکری و اندیشه سیاسی این‌ها است که همه‌چیز را تا زمانی قبول دارند که در اختیار خودشان باشد.

حجت‌الاسلام محمد خرسند- آقایان اصلاح طلب همیشه وقتی نهادهای قانونی را قبول دارند که در اختیار خودشان باشد، اصلاح طلبان وقتی مجلس در اختیار خودشان نیست حتی تا پای انحلال آن نیز میایستند و این حاکی از عدم ثبات فکری و اندیشه سیاسی اینها است که همهچیز را تا زمانی قبول دارند که در اختیار خودشان باشد.

مجلس، دولت و قوه قضائیه همه اینها نهادهای قانونی هستند اما در اختیار هر جریان سیاسی دیگر که باشد کارایی آن را زیر سئوال میبرند و برای انتخابات آینده همهجور زمینهسازی میکنند.

برخی در کشور به دنبال انتقامگیری و ایجاد تشنج هستند و قصد دارند که فتنههای جدید را کلید بزنند و میخواهند نشان بدهند که کشور نظم خوبی ندارد و قوا هم به وظیفه خودشان عمل نمیکنند. آنها هدفشان این است که با سیاهنمایی کارایی نظام را زیر سئوال ببرند و این چیزی است که دشمنان ما آن را میخواهند.

در این میان برخی از روی سادهاندیشی و برخی هم از روی تعمد بازیگر این صحنه هستند، افراد باید قانون را فصلالخطاب بدانند، مجلس در راس امور است. چطور تا زمانی که مجلس در دست اصلاحطلبان بود در راس امور بود اما حالا که در دست اصولگرایان است در راس امور نیست؟

در سال گذشته وقتی اختلافاتی بین دولت دهم با مجلس نهم پیش آمد، همین آقایان از مجلس حمایت میکردند، اما امروز دیگر‌‌ همان مجلس، به دردشان نمیخورد و این نشانگر این است که آنها دیدشان به جایگاه و قوای دیگر ابزاری است.

اینگونه اظهار نظرها نشان از نگرش دوگانه این افراد دارد. زیرا دموکراسی و مردم سالاری، یعنی مجلس. اما از نظر آنها، دموکراسی و مردمسالاری خوب است منتها تا زمانی که خود اصلاحطلبان در مجلس باشند. اگر غیر از این باشد خوب نیست و این حاکی از یک روحیه خودمحوری و یک نوع دیکتاتوری در پرتو دموکراسی است. این افراد، درصدد ایجاد دیکتاتوری فکری و جناحی برای یک جریان خاص هستند.

اصلاح طلبان با تندرویهای خود حتی به شعار دولت اعتدال هم پایبند نیستند، اینها قصدشان این است که دولت را هم وارد درگیری قوا کنند و جلوی کارایی آن را بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/qYpc5y