بین الملل

نگاهی به سفر گروسی به ایران

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی آقای گروسی به ایران آمد.
ایرانیان مهمان نوازند و از او به خوبی پذیرایی کردند.

در نشست خبری، نتوانست که پاسخ سوالات مستقل خبرنگاران ایرانی را بدهد. چون باید واقعیت را می گفت که در غرب او را تحت فشار می گذاشتند یا خلاف واقعیت مطلبی می گفت که در همین مصاحبه دچار مشکل می شد.

حالا او به سفرش پایان داده است امیدواریم بتواند در آژانس ، رعایت واقعیت ها و صداقت در گزارش را داشته باشد. البته اگر رعایت نکرد برای ایران مثل گذشته است. آنچه قابل دقت است تغییر فضاست.
در این باره باید توجه داشت:

1 – فضای بین المللی پس از شکست سنگین فتنه 1401 تکرار آن فتنه را بسیار مشکل می داند و در صدد نوعی سیاست جدید از نوع همزیستی مسالمت آمیز با شوروی سابق می باشد. از این موضوع می توان استفاده مثبت کرد و مراقب بود که عنوان همزیستی مسالمت آمیز، ابزار سوء استفاده غربی های استعماری و سلطه گر نشود. آنها اگر خواستند احترام متقابل به ایران را داشته باشند مانع نباشیم لکن جلوی زیاده خواهی و فراتری و تجاوز از حدود خودشان بایستیم.

2 – افزایش فشار بر ایران از روی عصبانیت و ایران و اسلام هراسی است. در این صورت باید زمینه های مساعد برای آنها در داخل کشور از جمله گرانی ها و نارضایتی های معیشتی را از بین برد و اعتنایی به هیاهوی آنها نداشت.

https://shoma-weekly.ir/cGY2hp