سیاسی

نمونه های اصیل پرورش یافتگان مکتب خمینی

موضوع نفی سلطه قدرت های سلطه از جمله موضوعاتی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با قوت و قدرت دنبال کرده و می کنند تا در نهایت ملت های مظلوم و مسلمان و آزادی خواه جهان به مسیری هدایت شوند که تنها جنبه های مثبت زندگی انسانی مثل اعتماد به نفس و اعتماد به خداوند متعال و نفی قدرت‌های استکباری و مقطعی اولویت های مهم زندگی باشد.
حسن لاسجردی- هشت سال دفاع مقدس در ایران و حضور مقاومت در جای جای جهان اسلام نشان دهنده ظرفیت های نجات بخش 22بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. ظرفیتی که روحیه مضاعفی به ملت های در بند داد تا علاوه بر ارتقای خود از نظر مادی و معنوی مانع هر گونه تجاوز دشمن شوند. امروز ایران اسلامی و مبارزانی که در جای جای منطقه برای حفظ جان و ناموس مسلمان و غیر مسلمان از جان خود گذشتند نمونه های اصیلی از پرورش یافتگان مکتب امام خمینی(ره) هستند، نمونه هایی از مقاومت جانانه مردانی که با اعتماد و اعتقاد به خدا و حاکمیت ملی بر علیه ظلم ایستادگی کرده اند.

نکته دیگری که در تفکر حضرت امام مورد توجه قرار گرفت بحث نوع نگاه به قدرت ها است. امام خمینی(ره) در فضای حرکت انقلاب اسلامی تلاش کرد روحیه خود اتکایی و اعتماد به نفس را در رویکردهای علمی، اقتصادی و فرهنگی و... به ملت ها یادآوری کنند، موضوعی که سرچشمه یک معادله جدید یا مبارزه جدیدی علیه استثمار علمی و فرهنگی و اقتصادی حکومت های جور بود. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون انقلاب اسلامی ایران پناهگاهی برای کسانی است که می خواهند در برابر زورگویی های غرب و شرق ایستادگی کنند. امام این فضا را رقم زد و ملت ها جذب این فضا شدند تا با مظاهر قدرت مبارزه کنند. این نگاه انقلاب اسلامی با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) تداوم یافته و به ملت های دیگر نیز صادر شده است. نگاهی که منجر به بیداری ملت های مسلمان و ایستادگی آنها در برابر قدرت های بزرگ جهان شده است.

موضوع نفی سلطه قدرت های سلطه از جمله موضوعاتی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با قوت و قدرت دنبال کرده و می کنند تا در نهایت ملت های مظلوم و مسلمان و آزادی خواه جهان به مسیری هدایت شوند که تنها جنبه های مثبت زندگی انسانی مثل اعتماد به نفس و اعتماد به خداوند متعال و نفی قدرت‌های استکباری و مقطعی اولویت های مهم زندگی باشد. ماحصل تفکر امام و مقام معظم رهبری است که انقلاب اسلامی ایران را از قرن بیستم به قرن بیست و یکم همچنان با درخشش و با شکوه نگاه داشته و ملت های مبارز و مقاوم با عبرت گیری و الگوگیری از ایران پرتوان تر از گذشته در برابر زورگویان عالم ایستادگی می کنند.

https://shoma-weekly.ir/mYj0JH