سیاسی

نمایندگان به اندازه مطبوعات در جریان مسائل هسته ای قرار می گیرند

عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفتگو با «نسیم» گفت: نمایندگان مجلس به غیر از مطالبی را که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اطلاعات دیگری از روند مذاکرات هسته ای ندارند و به اندازه مطبوعات در جریان مسائل هسته ای قرار می گیرند.
عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفتگو با «نسیم» گفت:  نمایندگان مجلس به غیر از مطالبی را که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اطلاعات دیگری از روند مذاکرات هسته ای ندارند و به اندازه مطبوعات در جریان مسائل هسته ای قرار می گیرند.
رییس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: ملت و دانشمندان ایرانی سالها تلاش کرده تا به غنی‌سازی 20 درصد دست پیدا کنند و امروز با دست خود می خواهیم این 20 درصد را اکسید و یا آن را به 5 درصد تعلیق دهیم و در واقع تلاش سالیان دانشمندان را هدر دهیم.
وی افزود: اینکه خزانه داری آمریکا در دو مرحله ایران را در برای خرید موتور هواپیما در زمان بررسی مذاکرات هسته ای تحریم کرد، نشان می‌دهد که هیچ عمل آمریکا و اعضای 1+5 با ایران همسو نیست.
 مصری با بیان اینکه اگر توافقات هسته‌ای ایران و 1+5، همچون نحوه عملکرد غرب و آمریکا درباره تحریم‌ها باشد، نگرانی هایی را برای مردم و نمایندگان مجلس ایجاد می کند، هیچ‌ وقت نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد؛ خاطر نشان ساخت: تیم مذاکره کننده نباید به چند وعده شفاهی اعضای 1+5 خوش‌بین باشد؛ چرا که مقامات غربی فردا در اظهارات و سخنرانی خود اعلام می‌کنند که کنگره تحریم‌های جدید را تصویب خواهد کرد.
سفیر سابق ایران در ونزوئلا با یادآوری اینکه اعضای تیم مذاکره، باید مواردی را بپذیرند که مورد توافق حاکمیت‌های کشورهای 1+5 قرار بگیرد، افزود:  نهادهای مسئول بر مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 نظارت دارند و تصمیم گیری ها در نهادهای مسئول انجام می پذیرد.

https://shoma-weekly.ir/4q303E