سیاسی

نقش زنان در تحقق تولید ملی تأثیرگذار است

افتخاری با اعلام اینکه بسیاری زنان سرپرست خانوار در قالب کمیته امداد تبدیل به زنان کار آفرین شده اند، تصریح کرد: این زنان ضمن داشتن خودباوری، نیاز مند حمایت هستند و خانم ها نقشی بسیار تاثیر گذار در تولید ملی دارند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اسلام 13 قرن از استقلال مالی زنان غربی جلوتر است، گفت: خانم های ایرانی قبل از انقلاب فعالیت اقتصادی داشتند که نشان می دهد خانم های ما علاوه بر رسالتی که در منزل دارند، اقدام به کارهای اقتصادی می کردند.

لاله افتخاری با حضور در برنامه زنده "ضیافت" رادیو گفت وگو با اشاره به توانایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه صدور الگوی زن بر اساس سیره حضرت زهرا(س) به جهان اظهار کرد: این الگو با اعتقادات و قلب مردم ایران عجین شده است؛ زنان ما امروز به جایگاهی رسیده اند که در حوزه اشتغال زایی و استقلال مالی دارای سابقه هستند.

وی در خصوص تفاوت معیار های اسلامی و غربی گفت: قرآن کریم 14 قرن گذشته فرموده است که زن و مرد مستقل هستند و ما حصل دسترنج هر یک مختص خود آن هاست؛ در حالی که در غرب اوایل قرن بیستم زنان استقلال مالی یافتند.

افتخاری با بیان اینکه زنان غربی به عنوان نیروی کاری ارزان وارد بازار کار شدند، ادامه داد: زنان در فرانسه با تفکرات فمینیستی به استقلال رسیدند و در امریکا نیز پس از گذشته قرن بیستم، به استقلال دست یافتند.

وی با اعلام اینکه اسلام 13 قرن از استقلال مالی زنان غربی جلوتر است، افزود: در بسیاری جاها ما از شاخص های غربی جلو تر هستیم؛ همچنین در عقبه ی اسلام حضرت خدیجه-س- دارای فعالیت و استقلال مالی بودند.

افتخاری همچنین تصریح کرد: خانم های ایرانی قبل از انقلاب نیز به طرق مختلف از جمله بافت، کشاورزی و تولید [فعالیت اقتصادی داشتند] که نشان می دهد خانم های ما علاوه بر رسالتی که در منزل دارند، اقدام به کارهای اقتصادی می کردند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به قوانین حمایتی در زمینه اشتغال و زندگی زنان اظهار کرد: دیدگاه هایی از جمله سطح تحصیلات و تفکر خلاقانه و نوآور بانوان منجر به ورود آنان به عرصه شد و این دیدگاه جنسیت نمی شناسد.

افتخاری با اعلام اینکه بسیاری زنان سرپرست خانوار در قالب کمیته امداد تبدیل به زنان کار آفرین شده اند، تصریح کرد: این زنان ضمن داشتن خودباوری، نیاز مند حمایت هستند و خانم ها نقشی بسیار تاثیر گذار در تولید ملی دارند.

وی با بیان اینکه توانمندی بانوان از گذشته آغاز شده است، گفت: در مجلس به بحث توانمند سازی زنان توجه بسیار شده است؛ همچنین در حوزه تعاونی ها قوانین حمایتی تصویب کردیم که ریسک پذیری کار قابل تحمل باشد؛ همچنین قوانین دور کاری برای خانم های سر پرست خانوار تصویب شد.

https://shoma-weekly.ir/Pydr1c