سیاسی

نقش حجاب زنان در شکست غرب

اصل حجاب از مسلمات شریعت است و در قرآن آمده است ولی کسانی که توجه به وضوح آن ندارندع انکار آنها مستلزم انکار نبوت نیست و بی اعتنایی، عملی گناه است.

یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه کشف حجاب است. رضاخان که با کودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد، درصدد اسلام‌زدایی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود که یکی از مهمترین جلوه‌های این امر، پدیده منحوس کشف حجاب بود. تلاش‌های رضاخان باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب زده، بویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بی حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند.

در سال 1313 تن رضاخان دربازگشت از سفر ترکیه تحت تاثیر تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری مصطفی کمال آتاتورک در جهت غربی کردن جامعه مسلمان ترکیه اجرا کرده بود بیش از گذشته در راستای اسلام زدایی و بویژه حجاب زدایی گام برداشت. اگر چه اقدامات رضاخان با اعتراض روحانیت و مردم روبرو شد اما وی با بی اعتنای در روز 17 دی 1314 در جشن فارغ التحصیلی دانشسرای مقدماتی دختران در تهران، قانون کشف حجاب زنان را به طور اشکار و رسمی اعلام کرد و خود به اتفاق همسر و دخترانش که بدون حجاب بودند، در این جشن که به ابتکرا علی اصغر حکمت، وزیر معارف و فراموسونر معروف تشکیل گردید، شرکت و سخنرانی کرد و دوره‌ای سیاه برای زنان ایران در تاریخ شروع شد. از آنجا که روح اسلام در کالبد زنان مسلمان ایرانی عجز شده بود رضاخان ناکام ماند و با همه سختگیریها و شدت عمل‌ها و گزارشهای دروغ، بر اساس گزارش‌های واقعی از سال 1316 نشانه ناکامی شاه در ترویج بی حجابی نمایان گشت و به محض رسیدن خبر تبعید رضاشاه زنان مسلمان فوج بوج به سوی چادر بازگشتند تا جایی که وزیر کشور در تاریخ 16/11/1320 ش به فرمانداریها بخشنامه کرد: اما با وجود اینکه متجاوز از شش سال است رفع حجاب در تمام کشور عمل شده است، مع ذلک طبق گزارشهای رسیده از شهرستانها غالباً در کوچه و بازار زن‌ها با چادر نماز و گاهی هم با چادر سیاه دیده می‌شوند و اینگونه اهداف فراماسونری غرب با همت زنان با حیای ایران به شکست انجامید.

غرب بارها اذعان داشته که از حجاب زنان شکست خورده است. «ناپلئون بناپارت می‌گوید ما از مسلمانان در لیبی و تونس شکست خوردیم، فقط به خاطر حجاب زنان آنان بود. آنان با پوشیه‌های خود سربازان جستجو گر ما را که در پی دیدن چهره آنان بودند تحقیر می‌کردند. آنان با پوشاندن خود اراده سربازان ما را گرفتنتد... در سالهای اخیر نیز با پیشرفت فن‌آوری‌های ارتباطی، حجاب دستمایه خوبی برای جنگ فرهنگی با ایران محسوب می‌شود غرب و صهیونیسم حجاب را که در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی اهمیت ویژه دارد هدف آماج حملات خود قرار دادند و با انواع و اقسام شیوه‌های ضد فرهنگی سعی در رواج بی حجابی بخصوص در نسل جوان کشور دارند و این یکی از مصادیق جنگ نرم است که مقام معظم رهبری به آن اشاره نمودند و سربازان این جنگ هم زنان و دختران با حجاب ما هستند، از آنجا که خداوند در قرآن در رابطه با رعایت پوشش و حجاب برای زنان دستور صریح داده‌اند:

آیت الله سیستانی: اصل حجاب از مسلمات شریعت است و در قرآن آمده است ولی کسانی که توجه به وضوح آن ندارندع انکار آنها مستلزم انکار نبوت نیست و بی اعتنایی، عملی گناه است.

آیت الله مکارم شیرازی؛ آری حجاب از ضروریات دین است ولی انکار آن برای کسانی که از ضروری بودن آن آگاهی ندارندع موجب ارتداد نمی‌شود.

آیت الله بهجت(ره): بی اعتنایی به حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است.

میترا جهانگیری مسئول واحد بانوان استان کرمانشاه

https://shoma-weekly.ir/2jeBYI