سیاسی

نقشه جامع فرهنگی کشور آماده مقابله با تهاجم فرهنگی

رئیس نظارت بر شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه جامع فرهنگی کشور را راهکاری مناسب به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن معرفی کرد.
دکتر حسن غفوری فرد با اشاره به پیشرفت‌های چشم گیر حوزه اقتصادی و سیاسی پس از انقلاب، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور در دنیا است و در این سی و چند سال به این شعارِ حضرت امام (ره) که فرمودند نه شرقی، نه غربی پایبند بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا استکبار جهانی همواره دنبال محدود کردن جمهوری اسلامی است، گفت: مشکل اصلی آن‌ها این است که ما تئوری جدیدی را در دنیا مطرح کردیم؛ در زمانیکه هر کشوری یا عملا به غرب یا شرق وابسته بود، جمهوری اسلامی ایران ادعای نه شرقی و نه غربی را مطرح کرد و در این چند سال بر این پایه استوار مانده است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری آرمان‌های انقلاب اسلامی در سایر کشورهای منطقه اذعان داشت: ما در روز ۱۲ فروردین نظامی جدید را به دنیا معرفی کردیم که بر پایه اسلام است، مشروعیت خود را از اسلام و مقبولیت را از جمهوریت وام گرفته و تمام تئوری‌های بلوک غرب و امریکا را از بین برده است. وی تصریح کرد: استکبار جهانی در طول این ۳۵ سال علارغم تمام توطئه‌ها، کوچک‌ترین موفقیتی بدست نیاورده و امریکا می‌ترسد این تئوری در دیگر کشور‌ها نیز جهانی شود و نقشه‌های استکبار جهانی را نابود سازد.

غفوری فرد با تاکید بر اینکه اصول انقلاب ما فرهنگی بود، گفت: حضرت امام (ره) بیش از اینکه یک فرد سیاسی باشند، یک شخصیت فرهنگی بودند؛ مقام معظم رهبری نیز دارای شخصیتی فرهنگی هستند، امسال نیز ایشان موضوع فرهنگ و اقتصاد را مطرح کردند و اعلام کردند که فرهنگ از سایر موارد مهم‌تر است.

وی با اشاره به لزوم آشنایی نسل جوان با فرهنگ اسلامی و فرهنگ تشیع خاطرنشان ساخت: باید دقت و تامل بیشتری در خصوص مسئله آموزش فرهنگی در کشور نماییم؛ خوشبختانه نقشه جامع فرهنگی کشور آماده و به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است و اگر بتوانیم این نقشه را پیاده سازی کنیم، تهاجم فرهنگی کوچک‌ترین تاثیری بر ما نخواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/OJWl4V