سیاسی

نقاط مثبت و منفی تیم مذاکره کننده

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه با یک تماس تلفنی نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرد گفت: شخص رئیس‌جمهور به هتاکی‌های آمریکا به طور قاطع پاسخ دهد.
حجت‌الاسلام محمد خرسند اظهار داشت: با وجود اینکه به مذاکره‌کنندگان کشورمان اعتماد کامل داریم و آنان را فرزندان انقلاب می‌دانیم، اما برابر فرمایشات مقام معظم رهبری، مردم باید در جریان تمام قضایای مذاکرات هسته‌ای قرار گیرند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: از اینکه هیئت ایرانی بعد از زیاده‌خواهی غربی‌ها جلسه را ترک کردند قابل قدردانی است اما اینکه به‌سرعت گفته‌اند که به مذاکره برمی‌گردیم، باید توضیح داده شود.

خرسند ادامه داد: با یک تماس تلفنی به مقامات آمریکایی نمی‌شود اعتماد کرد و در اذهان عمومی شبهه ایجاد کرده که در این تماس تلفنی چه چیزی رد و بدل شده است، که در این راستا باید مسئولان دولتی و شخص رئیس‌جمهور به هتاکی‌ها و نقض توافق‌نامه توسط آمریکایی‌ها به صورت قاطع پاسخ دهد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از مسئولان وزارت خارجه کشورمان می‌گویند آمریکایی‌ها در داخل کشورشان زیر فشار هستند، گفت: ایران هیچ‌گاه زیر بار زور و زیاده‌خواهی‌های دنیای غرب به ویژه آمریکا نرفته و نمی‌رود.

خطیب جمعه کازرون ابراز داشت: تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه کشورمان چه توجیهی دارد که می‌گویند محتوای این تماس غیرقابل انتشار است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها عهدشکنی کرده‌اند و نقض قرارداد کرده‌اند، بنابراین مذاکره‌کنندگان کشورمان این امر را باید مد نظر داشته باشند که آمریکا در هیچ زمان قابل اعتماد نیست و مجلس باید قضایای هسته‌ای را مد نظر داشته باشد.

خرسند بیان داشت: برخی‌ها می‌گویند چرا مرگ بر آمریکا می‌گوییم که باید گفت به خاطر همین کارها و عهدشکنی‌ها، آمریکا سزاوار مرگ است.

امام جمعه کازرون گفت: اختلاف ما با آمریکا به خاطر روحیه استکباری او بوده و همچنین به خاطر اینکه آنها موجودیت انقلاب اسلامی را نپذیرفته‌اند و هر ساله پول خرج می‌کنند که نظام اسلامی را براندازند، بنابراین آمریکا را دشمن شماره یک انقلاب اسلامی می‌دانیم و بر اساس فرموده قرآن به دشمن نباید اعتماد کرد.

خرسند در پایان از برگزارکنندگان یادواره سرداران و 1100 شهید شهرستان کازرون و خانواده معظم شهدا تقدیر کرد.

https://shoma-weekly.ir/NSAp0d