سیاسی

نظر مراجع نسبت به اقدام انقلابی شهدای موتلفه اسلامی

مرحوم آیتاللهالعظمی صافی گلپایگانی:

مواضع حزب موتلفه اسلامی همواره مورد تائید و تقدیر مراجع است

حزب موتلفه اسلامی تشکلی است که همه مسائل سیاسی را زیر نظر داشته و به دنبال خیر و صلاح دین و مملکت است و هم با اقشار مختلف مردم در ارتباط هستند و این ویژگی خاص حزب موتلفه اسلامی است

میدانم که فکر نیتتان این است که به اسلام خدمت بکنید

از ابتدا تأکید شما بر این بوده است که یاری دین و نصر امام زمان را بر عهده داشته باشید و به این افتخار نائل گردید و اصحاب بین و قرآن باشید. (و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون ) یک چنین جمعیتهایی که بر اساس خدمت به اسلام و تضمین دین و شرع و امربه معروف و نهی از منکر وجود پیدا کرده باشند و عمل به توصیه امام بکنند بسیار محتاج هستیم و امر بقاء دین و بقا اسلام و مذهب در گرو چنین افرادی که در این امور اهتمام داشته باشند هیچ جهادی از این بالاتر نیست اگر به این کیفیت انسان کار را ادامه بدهد این جهاد اکبر است این کسانی که این کارها را انجام میدهند برحسب بعضی روایات جانشین اولیاء در روی زمین هستند.

آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی:

در مسیر حزب موتلفه اسلامی انحرافی دیده نشده است

موتلفه اسلامی از سالهای قبل از انقلاب با تلاش مخلصانه و شجاعانه وارد میدان شد و در کنار روحانیت و مرجعیت توانست به اهداف برسد.

تا اکنون هم که ۳۰ سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته در مسیر حزب موتلفه اسلامی انحرافی دیده نشده و امیدواریم همچنان ثابت قدم بمانید.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به شهدای 26 خرداد حزب موتلفه اسلامی:

حرکت این چهار شهید باید در جامعه فرهنگ سازی شود

آیت الله نوری همدانی گفت: بر مبنای آموزه های اسلام، دین کسی کامل است که یا جهاد کرده و یا برای آن آماده باشد.

آیت الله حسین نوری همدانی گفت: جهاد در اسلام دارای موقعیت ویژه ای است که البته در زمان مختلف ارزش های متفاوتی دارد.

وی در ادامه، ارزش مبارزه جهادگران قبل از انقلاب را بالاتر از جهادگران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: در زمانی که خفقان رژیم ستمشاهی ایران را فراگرفته و در دنیایی که مستکبران غربی بر همه امور ملت ها مسلط بودند، جهاد در راه خدا و احیای اسلام ناب محمدی(ص) کار ساده ای نبوده است.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: شهدای حزب موتلفه اسلامی که حسنعلی منصور، نخست وزیر وقت دولت پهلوی و ارائه کننده لایحه کاپیتولاسیون را به قتل رساندند، بسیار شجاعانه به وظیفه شرعی خود عمل کرده و از آرمان های امام و انقلاب پشتیبانی کردند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که حرکت این چهار شهید باید در جامعه فرهنگ سازی شود، خاطر نشان کرد: پیشرفت و رشد چشمگیر امروز اسلام و انقلاب مرهون فداکاری های شهیدانی همچون شهدای موتلفه است.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح دین و جامعه را وابسته به جهاد و مفهوم والای آن دانست و تاکید کرد: هر ملتی که جهاد را کنار گذاشته باشد، دچار ذلت شده و دین و فرهنگ و عزتش از بین خواهد رفت.

این مرجع تقلید در پایان تصریح کرد: حاکمیت فرهنگ جهاد، مانع حمله نظامی آمریکا به کشور ایران بوده است و تا این فکر در جامعه حاکم باشد، ملت ما عزیز و سربلند است.


https://shoma-weekly.ir/WKxNBP