سیاسی

نظام ولایی نظام دگردوستی و احسان است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مردمی بودن را به عنوان یک اصل مهم و با ثبات در امداد امام(ره) عنوان کرد و گفت:مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی برای این نهاد محسوب می شوند و هر میزان قلوب آنان به هم نزدیک تر شود،این نهاد توفیق بیشتری در خدمت رسانی به نیازمندان خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)،حسین انواری گفت:هر یک از امدادگران باید به عنوان حامی نقش آفرینی کنند و پس از آن نقش مردم در این زمینه تبیین شود.

وی کمیته امداد امام خمینی(ره) را به عنوان نهاد برتر در اجرای طرحهای مشارکت مردمی عنوان کرد و افزود:با ایجاد آگاهی و اعتماد سازی در حوزه عمومی،جذب مشارکتها صورت می گیرد و در این مرحله عواطف گرانقدر مردم با عقلانیت ثبت می شود که در این راستا نیاز به حرکت جدی تر و بهره مندی بیشتر از ظرفیتهای مردمی است.

انواری اظهار کرد:در حوزه مشارکتها علاوه بر توجه به جذب کمکهای مالی مردم، اهتمام به جذب قلوب مردم از اصول مهم مشارکت و مسئولیت پذیری آنهاست.

وی پرداختن به معیشت و رسیدگی به کار مردم را از رسالت و اهم اولویتهای واجب این نهاد عنوان کرد و یادآور شد:باید در جهت به دست آوردن دلهای مردمی سرمایه گذاری شود و امدادگران در این دلربایی نقش آفرینی کنند و فرهنگسازی باید از داخل این مجموعه صورت گیرد.

وی بر ایجاد گفتمان واحد سبقت در خیرات تاکید کرد و یادآور شد:کارگزاران این نهاد باید در تقویت مردمی بودن فعالیتهای این نهاد و ارزشی نگاه کردن به سبقت در خیرات میان مردم تلاش کنند؛ چرا که نظام ولایی،نظام محبت و دگردوستی و احسان است.

انواری با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی در حوزه توجه به مردم مفهوم پیدا می کند،تصریح کرد: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری، به هر میزان که بتوانیم همراهی مردم را گسترش دهیم به خوداتکایی امداد نزدیکتر می شویم.

https://shoma-weekly.ir/T9ilYC