بین الملل

نظام سلطه «ایران قوی» را بر نمی‌تابد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایالات متحده آمریکا در نظام بین الملل اهداف کلانی دارد که در آن، چیزی به نام «ایران قوی» و «ایران متحد» معنا و مفهومی ندارد لذا معتقدند باید ایران به هر قیمتی و در هر زمانی تجزیه شود.

دکتر حنیف غفاری کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: بخشی از دشمنی‌های پایدار آمریکا با ایران به اهداف خاص واشنگتن در نظام بین الملل برمی گردد.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا در نظام بین الملل اهداف کلانی دارد که در آن هدفگذاری‌های کلان چیزی به نام «ایران قوی» و «ایران متحد» معنا و مفهومی ندارد لذا معتقدند که ایران به هر قیمتی و در هر زمانی باید تجزیه شود و برای همین هم جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در طرح تجزیه منطقه و ایران سرمایه گذاری هنگفتی کردند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا اهداف ژئوپلیتیک و بین المللی خود را حتی بر طرفداران خود هم ارجح می‌داند گفت: دولت و ملت اوکراین که سال ۲۰۰۴ با آمریکا همراه شدند پس از ۱۸ سال به این وضعیت رسیدند و کشورشان به زمین سوخته تبدیل شد بنابراین آمریکا به ملت‌های منطقه و دنیا یک نگاه ابزاری دارد حتی اگر ملت‌ها کاملاً در زمین آن بازی کنند.

غفاری تأکید کرد: ما در برابر این هدف غرب که تمامیت ارضی ایران و ایران قوی را هدف قرار داده باید آگاهانه و هوشیارانه عمل کنیم.

وی افزود: مهم ترین ابزار تجزیه کشور، بحران سازی‌های مزمن امنیتی است بطوریکه شهروندان احساس کنند کشور ناامن است و امنیت جانی ندارند و این همان جیزی بود که در عراق و سوریه هم دنبال شد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه مسئولان و مردم در این شرایط وظایف خطیری بر عهده دارند گفت: کارآمدی و مسئولیت پذیری در سطح مسئولان، «ایران قوی» را تقویت می‌کند و نمادهای ایران قوی را بیش از پیش به بروز و ظهور می‌رساند.

وی با اشاره به اهمیت رصد هوشمندانه رفتارهای دشمن در این شرایط اظهارکرد: توجه داشته باشیم که دشمنان پیام‌ها و سیگنال‌های تهدید خود را علیه تمامیت ایران قوی را به صورت علنی و آشکار مخابره نمی‌کنند بلکه آن را در در دل حوادث و سوال‌ها در ذهن شهروندان ایجاد می‌کنند که در چنین شرایطی ضمن رصد هوشمندانه رفتار دشمن باید خیلی هم قاطعانه اقدام کنیم.

غفاری تأکید کرد: اصلی ترین جنگ آمریکا علیه ایران جنگ شناختی و ادراکی (باورها) است و اگر ابعاد این جنگ به خوبی از طرف مردم ایران درک شود استراتژی آمریکا و متحدانش در دیگر حوزه‌ها نیز به بن بست خواهد خورد.

https://shoma-weekly.ir/zIWmyd