سیاسی

نظام بانکداری تهدیدزاست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بروکراسی اداری را یکی از مشکلات جدی جامعه برشمرد و گفت: کشور خیلی گران اداره می‌شود.
 عبدالرضا مصری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی موضوعات اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: کوتاه‌نظری‌های سیاسی، اقتصادی و اختلافات سیاسی سبب شده تا کشور با هزینه بالا اداره شود.

وی با اشاره به وضعیت ادارات تصریح کرد: اگر بخواهیم وضعیت 20 سال پیش ساختمان‌های اداری را با شرایط فعلی در نظر بگیریم تغییرات زیادی در آن به وجود آمده است، از طرفی طولانی شدن سیکل اداری سبب شده تا هزینه‌های آن را مردم بپردازند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دولت‌سالاری خاطرنشان کرد: مدیری که به طور مجزا از اتاق کار، اتاق گفت‌وگو، اتاق مذاکره، اتاق خواب، اتاق نیایش، اتاق ستایش و ... برخوردار است هزینه‌های زیادی به سیستم اداری متوجه می‌کند و در واقع به سمت ساختن امپراطوری پیش می‌رود.

مصری عدم تعیین نقش بخش خصوصی در جامعه را یک ضعف جدی برشمرد و افزود: هر صندلی که اشغال می‌شود یک زنجیر برای بستن بخش خصوصی است.

وی بیان داشت: نظام بانکداری تهدید است که با این پول گران بانکداری نمی‌توان به جایی رسید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تولیدکننده باید با امکانات به جنگ نابرابر دشمن برود، بیان کرد: سیستم نظام مالیاتی، نظام بانکی و نظام گمرکی کشور غلط است، درآمد نفت و گاز کشور 70 هزار میلیارد تومان است در حالی که در بودجه امسال 70 هزار میلیارد تومان برای مالیات و 147 هزار میلیارد برای هزینه‌های جاری در نظر گرفته شده است.

مصری افزود: در 6 ماه اخیر 20 درصد تخصیص بودجه شده است،بار سنگینی به دولت تحمیل شده و امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد که اگر این روند تداوم یابد تا سه سال آینده حتی یک ریال اعتبار تملک دارایی نخواهیم داشت مگر اینکه خدمات به مردم گران شود.

وی با تاکید براینکه اصلاح نظام ساختار دولتی باعث آسیب دولت و کشور شده است خاطرنشان کرد: اشتغال در جامعه به شکل دولتی تعریف شده است. اشتغال قراردادی، پیمانی، حق‌التدریس؛ حتی نظام آموزشی ما افرادی تربیت کرده که متناسب شغل اداری هستند.

مصری ادامه داد: با این سیستم ایجاد شده کسی جرات پذیرش مسئولیت ندارد و آنقدر سیستم نظارت در کشور درست شده که مدیر جرات تصمیم‌گیری ندارد.

وی بیان داشت: ما در بحث اشتغال مشکل نداریم تمام مسائل به تعاریف آن برمی گردد. نظام آموزشی ما لیسانس بیکاری بیرون می‌دهد نه لیسانس کار.

وی مهارت و تجربه را دو مولفه اساسی ذکر کرد و گفت: دولت نیاز به جراحی و یا رژیم دارد در رژیمی که دولت باید بگیرد نیازی به جذب نیروی جدید همزمان با بازنشستگی افراد نیست و در جراحی دولت باید نیروها را برای رزم کاری آماده کرد.

مصری بیان داشت: تنها راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی جامعه، نسخه اقتصاد مقاومتی است که البته نسبت به آن جفا شده و مورد کم‌توجهی قرا گرفته است حتی اگر کشوری سرطان اقتصادی هم داشته باشد با این نسخه معالجه خواهد شد در حالی که کشور ما با یک بیماری ساده اقتصادی مواجه است.

https://shoma-weekly.ir/E3Q3FI