سیاسی

نظام اسلامی بدون بن بست فرهنگی

گسترش فرهنگ اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در میان اعضای خانواده به ویژه جوانان، مانع بروز و ظهور بسیاری از ناهنجاری‌ها می‌شود و همه دستگاههای مرتبط با جوانان و کانون مقدس خانواده وظیفه دارند در جهت پیشگیری از فقر اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذار‌ترین و مهم‌ترین رکن جامعه تلاش نمایند.
حسین انواری- در نظام اسلامی بن بست فکری و فرهنگی وجود ندارد و تمام دستور العملهای مورد نیاز بشریت در کتاب هستی بخش قرآن موجود است.مشاوره صحیح و کارشناسی شده منجر به افزایش اعتماد به نفس و حضور جدی جوانان در عرصههای مختلف اجتماعی میشود. با انجام مشاورههای ساده توسط کارشناسان مذهبی میتوان بسیاری از خلاءهای روحی و عاطفی جوانان را برطرف نمود و در ابتدای این امر نیاز به انجام مشاورههای تخصصی نیست. مشاورههای مورد نیاز جوانان باید به طور همزمان با سایر اعضای خانواده صورت پذیرد تا از تضاد فکری و فرهنگی در میان خانواده جلوگیری به عمل آید، همچنین استفاده از بزرگان فامیل و تقویت فریضه صله رحم موجب اتحاد، انسجام و پیشگیری از بسیاری معضلات و نابسامانیهای اجتماعی خانوارها میشود.

گسترش فرهنگ اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در میان اعضای خانواده به ویژه جوانان، مانع بروز و ظهور بسیاری از ناهنجاریها میشود و همه دستگاههای مرتبط با جوانان و کانون مقدس خانواده وظیفه دارند در جهت پیشگیری از فقر اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذارترین و مهمترین رکن جامعه تلاش نمایند.

از جمله موانع انجام امر مهم ازدواج، نبود شیوههای صحیح همسریابی و اشتغال پایدار است که فرا روی جوانان به عنوان قشر عظیم و تاثیر گذار جامعه قرار دارد و باید این روند با تدابیر اتخاذ شده توسط مسئولین و مردم تسهیل شود. تمام برنامهریزیهای کلان و راهبردی کشور باید با توجه به حل مشکلات دو دهک پایین جامعه و برطرف کردن نیازهای آنان صورت پذیرد تا شاهد اصلاح و موفقیت روند رو به رشد و تعالی در جامعه اسلامی باشیم.

https://shoma-weekly.ir/H6O1eW