بین الملل

نسل‌ کشی مسلمانان در میان سکوت و تماشای کشورهای اسلامی

مسلمان کشی و بعضا نسل کشی مسلمانان در سراسر دنیا به شدت رسیده است و پیروان چند دین به جان مسلمانان افتاده و هر روز مسلمانان را به صورت‌های فجیع و دردناکی کشته، و قتل عام می‌کنند. فارغ از مسلمان کشی که در بلاد اسلامی با تفرقه افکنی میان آن‌ها در سوریه و عراق و لبنان رخ می‌دهد و هر روزه خون بسیاری ازمسلمانان بی‌گناه به زمین ریخته می‌شود، در دیگر نقاط دنیا نیز جان مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع قربانی افراطی‌های حاکم در آن مناطق می‌شود.
محمد علائی- مسلمان کشی و بعضا نسل کشی مسلمانان در سراسر دنیا به شدت رسیده است و پیروان چند دین به جان مسلمانان افتاده و هر روز مسلمانان را به صورتهای فجیع و دردناکی کشته، و قتل عام میکنند.

فارغ از مسلمان کشی که در بلاد اسلامی با تفرقه افکنی میان آنها در سوریه و عراق و لبنان رخ میدهد و هر روزه خون بسیاری ازمسلمانان بیگناه به زمین ریخته میشود، در دیگر نقاط دنیا نیز جان مسلمانان مظلوم و بیدفاع قربانی افراطیهای حاکم در آن مناطق میشود.

 نسل کشی مسلمانان در میانمار

مسلمانان میانمار مدت ها است که از سوی بومیان این کشور سرکوب میشوند در همین رابطه چندی قبل سازمان پزشکان بدون مرز با اعلام اینکه دولت میانمار اجازه ورود نیروهای این سازمان به محل زندگی مسلمانان و درمان آنها در ایالت راخین را نداده، از وضعیت این افراد ابراز نگرانی کرد.

مسلمانان روهیگیا در میانمار مورد تبعیض گسترده قرار میگیرند و از تابستان ٢٠١٢ تا کنون قربانی چندین حمله گسترده سازمان یافته بودهاند.

در پی این خشونتها دهها هزار نفر از آنان بیخانمان شده و در اردوگاههای آوارگان زندگی میکنند. بر اساس اعلام منابع سازمان ملل از زمان آغاز دور جدید کشتار مسلمانان در میانمار و به واسطه حمله نیروهای پلیس میانمار که مسلمانان را هدف قرار میدهند، نزدیک به ۱۰۰ هزار مسلمان میانماری، خانههای خود را ترک کردهاند.

مسلمانان روهینگیا برای زنده ماندن در حالی که فرزندان خود را در بغل دارند، در زیر باران شدید و برخی با پای برهنه از جنگل عبور میکنند تا به ساحل رسیده و از آنجا به بنگلادش بروند. در کمپهای مهاجرانی که مسلمانان روهینگیا از سال ۱۹۹۳ به آنها پناه میبرند، مردم نیازمند کمکهای غذایی سازمانهای خیریه و بین المللی هستند. براساس یک آمار دولتی، فقط در یکی از کمپهای آوارگان در بنگلادش شش هزار خانواده که بالغ بر ۷۰ هزار نفر میشوند، زندگی میکنند و اغلب در سرپناههایی که فقط ۱۵ متر مربع وسعت دارد سه خانواده باهم حضور دارند.

 آتش زدن عمدی منازل مسلمانان میانمار

در روزهای اخیر، روستاهای مسلمان نشین ایالت اراکان در میانمار شاهد آتش سوزیهای عمدی و مستمر در منازل مسلمانان بودهاند که منجر به وارد شدن خسارات بسیار به مسلمانان شده است.

این آتش سوزیها که به نظر میرسد عمدی باشد، صدها منزل را تبدیل به خاکستر کرده و بسیاری از زنان و کودکان دچار سوختگی شدید شدهاند. آتش نشانان پیش از ورود به روستا، به بهانه اینکه سوخت اتومبیلهایشان به انتها رسیده است، از اطفای آتش خودداری کردند. مقامات محلی تاکنون در برابر این آتش سوزیها که سکوت اختیار کرده و از مسلمانان روهینگیا که مورد ظلم بوداییان نژادپرست قرار گرفتهاند حمایت نمیکنند.

 انفجار بمب در شمال غرب چین

در این انفجار مهاجمان عمدا اتومبیل خود را به میان جمعیت حاضر در بازاری در شهر ارومچی، مرکز استان خودگردان سین کیانگ راندند و در‌‌ همان حال، چند وسیله انفجاری را به میان جمعیت پرتاب کردند.

اکثر ساکنان سین کیانگ را اقلیت اویغور تشکیل میدهد که بسیاری از آنان مسلمان هستند. هر چند شمار مهاجران هان -نژاد اکثر مردم چین- در این استان چندان کمتر از بومیان اویغور نیست.

استان سین کیانگ منطقهای وسیع و ازنظر منابع طبیعی، از جمله نفت، بسیار غنی است اما به گفته فعالان سیاسی اویغور، عواید به دست آمده از این منابع عمدتا نصیب چینیهای مهاجر میشود و اویغورهای مسلمان سهم چندانی از آن ندارند.

 قتل عام مسلمانان در آفریقای مرکزی

تغییرات سیاسی در آفریقای مرکزی منجر به قدرت گرفتن افراطیهای مسیحی و کشتار مسلمانان شده است و کنترل آن از دست نیروهای بین المللی نیز خارج شده به گونهای که دبیر کل سازمان ملل اوضاع آفریقای مرکزی را نوعی پاکسازی قومی مسلمانان تعبیر کرد.

در این میان مسئلهای که بیشتر آزار دهنده است، موضع مسلمانان است که به صرف تماشای این قضیه اکتفا کردهاند و عدم همکاری کشورهای اسلامی با یکدیگر و بدتر از آن پرداخت پول توسط برخی از سران همین کشورها، دشمنان اسلام را برای کشتار بیشتر مسلمانان تهییج کرده است.

اقدامات شورشیان مسیحی موسوم به جنبش «آنتی بالاکا» علیه مسلمانان در آفریقای مرکزی همچنان ادامه دارد و خشونتهای بیوقفه در این منطقه طی یک سال گذشته هزاران کشته برجا گذاشته و یک میلیون نفر را آواره کرده است. بیشتر شهروندان مسلمان این کشور هم در پی این حملات به مناطق شمالی نزدیک چاد و سودان گریختهاند.

در آخرین جمله، هفته گذشته شبه نظامیان مسیحی آنتی بالاکا در آفریقای مرکزی ۲۲ شهروند مسلمان از جمله پنج کودک و شش زن مسلمان را در حمله به شهری در شمال غرب این کشور کشتند.

شبه نظامیان مسیحی سحرگاه روز دوشنبه، حملهای را در نزدیک شهر بامباری در ۳۸۰ کیلومتری شمال غرب بانگی که اکثر ساکنان آن را مسلمانان تشکیل میدهند ترتیب دادند که اگرچه با مقاومت جوانان مسلمان روبرو شد.

شبه نظامیان مسیحی به زنان و کودکان نیز حمله ور میشوند و عمدتا با سلاحهای سرد از جمله، قمه و ساتور به طرز وحشیانهای آنان را میکشند. یکی از این شبه نظامیان مسیحی میگوید: «خوب شد که مُرد [اشاره به فرد کشته شده] او یک مسلمان بود. شاید هم آدم خوبی بوده باشد ولی به هر حال مسلمان بود و ما نمیخواهیم مسلمانها در اینجا باشند»


https://shoma-weekly.ir/q6HVqh