سیاسی

نسخه پیشرفت کشور در جیب غربی ها نیست

حمیدرضا ترقی اظهار داشت: ملت ایران هرگز حاضر نیستند که به هر قیمتی به توافق برسیم بنابراین باید به دنبال توافق خوب باشیم زیرا توافق بد برای ملت ایران قابل پذیرش نیست.

رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مطابق فرموده مقام معظم رهبری مذاکرات هرگز نباید دو مرحله‌ای باشد، افزود: توافق باید در یک مرحله انجام شود.

*پایمال نشدن حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی به معنای توافق خوب

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: تامین منافع ملی و پایمال نشدن حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی به معنای توافق خوب و منطقی است و تیم مذاکره‌کننده باید به این موارد توجه لازم را داشته باشند.

ترقی یادآور شد: آنچه که مسلم بوده این است که حل مناقشات هسته‌ای نمی‌تواند تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها باشد و همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ اقتصاد مقاومتی راهکار بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

*توافق روشن و شفاف باشد

به گفته وی ما در مذاکرات باید به توافقی برسیم که روشن و شفاف باشد طوری که از کلمات داخل این توافق تفسیرهای گوناگونی صورت نگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: نسخه پیشرفت کشور در جیب غربی ها نیست و بی‌تردید با اتکا به غرب و توافق هسته‌ای نمی‌توان به پیشرفت روزافزون دست یافت.

ترقی یادآور شد: مذاکرات نخستین و آخرین راهکار برای عبور از مشکلات اقتصادی نیست و اگر بخواهیم می‌توانیم با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و توجه ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیروی از الگوی اقتصاد مقاومتی به قله سعادت و پیشرفت برسیم.

https://shoma-weekly.ir/K95vFt