سیاسی

نرمش قهرمانانه آزمونی برای دشمنان است

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تاکتیک نرمش قهرمانانه آزمونی برای دشمنان خارجی ومخالفان داخلی است.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی که نهاد رهبری در جمع اساتید دانشگاه علو پزشکی ایلام ذیل عنوان ( نرمش قهرمانانه  رهنمود هوشمندانه ) سخن میگفت با اشاره به متن سخنان مقام معظم رهبری در طی دو دهه گذشته نسبت به این تاکتیک افزود:  نرمش قهرمانانه از تاکتیک هائی است که در اندیشه سیاسی اسلام و سیره پیامبر(ص)  و ائمه علیهم السلام اجمعین مورد توجه و بهره  برداری قرار گرفته است  ولذا باید دید با هدایت رهبری کی و کجا از این تاکتیک درست و برای دستیابی به پیروزی استفاده کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی با استفاده از سخنان و رهنمود های مقام معظم رهبری بیان داشت: نرمش قهرمانانه در دوحوزه دیپلماسی خارجی و سیاست داخلی قابل اعمال است مشروط به وجود شرایط و رعایت چارچوبی که رهبری فرموده اند .
وی با اشاره به حوادث سال 75 در را بطه با موضوع میکونوس و تعلیق غنی سازی در دوران اصلاحات و شرایط کنونی کشور افزود: دراین سه مقطع نظام اسلامی برای فرصت دادن به دشمن جهت تجدید نظر در رفتارش نسبت به ملت ایران از چنین تاکتیکی استفاده کرده است .
ترقی به استفاده از این تاکتیک در دوران حکومت پیامبر و ائمه صلواتهم اجمعین گفت : شرایط کنونی انقلاب اسلامی ما به تعبیر رهبری مانند مقطع بدر و خیبر است . نه مثل زمان صلح امام حسن (ع) و نه مثل زمان قطعنامه 598.  بلکه ملت و نظام اسلامی  دراوج  اقتدار ملی و نفوذ بین المللی و قدرت دفاعی است . ولی همانطور که پیامبر از صلح حدیبیه برای ساخت درونی نظام اسلامی استفاده کرد ومتقابلا در برابر خوا ست های فرعی دشمن نرمش نشان داد و حتی یکسال حج واجب را تعطیل کرد . امروز هم ما برای ساخت درون نظام میتوانیم از این تاکتیک استفاده کنیم .
نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی شروط انجام این نرمش قهرمانانه را  شناخت درست حریف و دشمن ، شناخت موقعیت جنگی با دشمن و شناخت نقطه مورد حمله حریف و دشمندانست و در تبیین این شروط افزود:  دشمن ملت ایران نه دست از دشمنی برداشته ونه ماهیت و اهداف دشمنی او تغییر کرده و نه تبدیل به دوست  شده که ما با او سازش و یا به  همزیستی مسالمت آمیز بپردازیم بنابر این با علم به اینکه اوهنوز هم دشمن ماست و بدنبال شکست ماست با ید از تاکتیک نرمش استفاده کنیم .
وی افزود:  نکته دیگر اینکه فراموش نکنیم که ما با آمریکا در موقعیت جنگ نرم و جنگ دیپلماسی هستیم . و دیگر اینکه بدانیم دشمن ماهیت و شاخصه ضد استکباری مارا نشانه رفته است . هویت الگویی ما برای کشور های آزادی خواه و استقلال طلب را نشانه گرفته است. بنابراین نباید نرمش ما به هدف گیری آمریکا کمک کند و نباید ما از دشمن دانی آمریکا به دشمن پنداری او برساند.
ترقی نرمش قهرمانانه را مانوری هنرمندانه بدون عبور از خطوط قرمز یا برگشت از راهبردهای اساسی و با توجه به آرمانهای انقلاب دانست وافزود : بنابراین تعریف نرمش قهرمانانه به اصل خدشه ناپذیر استکبار ستیزی و تقابل با نظام سلطه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی مغایر نخواهد بود .
رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که این نرمش را در حوزه دیپلماسی تعریف کرده اند نه سیاست خارجی گفت : با این جایگاهی که رهبری برای این روش قائل هستند نرمش قهرمانانه یک تاکتیک است و فقط در سطوح تاکتیکی قابل استفاده خواهد بود.
 وی با اشاره به مواضع اوباما در سخنرانی سازمان ملل و تناقض آن با مواضعش  بعد از دیدار با نتانیاهو افزود : خوشبینی نسبت به اینکه آمریکا میتواند از این فرصت نرمش جمهوری اسلامی درست استفاده کرده و بعضی از چالش هایش را حل کند درست نیست و ماهیت واقعی آمریکا و اوبا ما همانیست که بعد از دیدار با نتانیاهو گفته است . ولی لازم بود با این آزمون مهم نسل جوان کشور ما و سیاستمداران غربگرائی که به تغییر در دولت آمریکا خوشبین هستند اثبات شود که آمریکا رضایت صهیونیستها ی جنایتکار را بر ایران ترجیح میدهد. بنابراین نرمش قهرمانانه به معنی دست بر داشتن از اصول نیست و دارای قید و شرط است  
  ترقی خطاب  به کسانی که در داخل مشمول این نرمش قهرمانانه شده اند گفت : امیدواریم این افراد از این فرصت مغتم استفاده کرده و دست از راه اشتباهشان بردارند و بدامن ملت و نظام برگردند.


https://shoma-weekly.ir/wMfqcL