سیاسی

نتیجه تندروی، اسلام آمریکایی است

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه جامعه از افراط و تفریط خوشش نمی‌آید، اظهار کرد: چنانچه مبنای رفتار خود را ولایت، فقاهت و اخلاق اسلامی قرار دهیم دچار افراط و تفریط نخواهیم شد.
اسدالله بادامچیان در گفتگو با ایسنا، با تأکید براینکه اگر مبنای رفتار ما بر مبنای ولایت، فقاهت و اخلاق اسلامی باشد دیگر در جامعه خود دچار افراط و تفریط نمیشویم خاطر نشان کرد: معمولا در افراط و تفریط افراد به دنبال منافع شخصی خود بوده و هیچگاه به دنبال وظایف و تکالیف نیستند.

این فعال سیاسی به نامه امام خمینی (ره) به آیت الله مشکینی درباره ضرورت پیروی جوانان انقلابی از جامعه مدرسین اشاره کرد و با تأکید براینکه امام (ره) نتیجه تندروی را اسلام آمریکایی میداند، اظهار کرد: چنانچه فرد یا مجموعهای به دنبال این است که اقدامی را تندروی یا کندروی بداند باید در نظر داشته باشد که بهترین راه این است که با ادب ایرانی اسلامی تذکری مطرح کند.

وی در مورد چگونگی مقابله با افراطگرایی در جامعه نیز تأکید کرد: چنانچه ما میخواهیم دچار افراط و تفریط نشویم باید مطابق مبانی فرهنگی، ادبی و اخلاقی خود عمل کنیم.

انتخابات آینده بسیار پیچیده است

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی همچنین به فارس گفت: اصلاحطلبان اصولا به دنبال تکلیف شرعی نیستند بلکه دنبال تشخیص سیاسی خود هستند.

اسدالله بادامچیان در حاشیه سفر به کاشان انتخابات آینده را بسیار پیچیده و پر هیاهو عنوان و اظهار کرد: در حزب مؤتلفه اعتقاد به وحدت داریم و همه تشکلهای اصولگرا را به ائتلاف با هم و در صورت برتر به وحدت با یکدیگر دعوت میکنیم. وی با تأکید بر اینکه محور این وحدت جامعه مدرسین و روحانیت مبارز است، گفت: اگر همه این محوریت را بپذیریم به طور طبیعی راه برای وحدت و ائتلاف اصولگرایان بهتر هموار میشود. این فعال سیاسی با اشاره به کثرت گروههای اصولگرا افزود: وجود گروههای مختلف اصولگرایی حتی اگر به ائتلاف نیز برسند، دیدگاههای مختلفی را به همراه دارد و این گروهها مصادیق مورد پسند خود را به صورت عمومی و اختصاصی داشته و طبیعی است که هر کدام خواهان اجرای دیدگاههایشان هستند. بادامچیان متذکر شد: در زمینه مصادیق از نظر حزب مؤتلفه اسلامی، حکم جامعتین است و چون خود منفعتی ندارند بهترین حکم بوده و فصلالخطاب در اختلافات هستند و باید سخن نهایی را آنها زده و به اختلافات پایان دهند.

احتمال ائتلاف اصولگرایان بیشتر است

وی تأکید کرد: به نظر حزب مؤتلفه، وحدت اصولگرایان لازم است اما اگر این امر محقق نشد ائتلاف قطعی و ضروری با محوریت جامعتین است.

ابن تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص رویکرد تکلیفی در میان اصولگرایان تصریح کرد: در بین اصولگرایان چون تکلیف شرعی وجود دارد احتمال اینکه به یک ائتلاف برسند و نه یک وحدت بیشتر است یا اینکه در مجموع دو سه بخش بیشتر نمانند و بقیه به یکدیگر نزدیک شوند.

بادامچیان به انتخابات مجلس خبرگان نیز اشاره کرد وگفت: در مسئله انتخابات خبرگان به طور طبیعی همه با هم همراه میشوند لذا در این انتخابات با محوریت جامعه مدرسین و روحانیت مبارز اختلاف نداشته و وحدت داریم.

آیتالله مصباح متعلق به همه گروهها است

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به خدمات آیتالله مصباح یزدی گفت: نمیتوان ارزش و جایگاه ایشان را نادیده گرفت، وی متعلق به همه گروهها است.

وی با بیان اینکه در مجموعهها و احزاب ارزشی ملاک اشخاص نیستند یادآور شد: مؤتلفه پایگاهی برای فقاهت، مرجعیت و روحانیت به شمار میرود و اعضای آن خود را خادم مردم میدانند و چشم به رفتار مقام معظم رهبری دوخته اند و موضعگیریهای علنی و غیرعلنی خود را بر اساس رفتار و برخورد معظمله انجام میدهند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به خدمات آیتالله مصباح بیان داشت: نمیتوان ارزش و جایگاه ایشان را نادیده گرفت و در حالی که آیتالله مصباح متعلق به همه گروهها و حوزه است، گروهی میخواهند او را در خود خلاصه کنند و این خود یک خطر است.

نظم جدید باید مهیاگر ظهور باشد

اسدالله بادامچیان در گلزار شهدای کاشان نیز اظهار داشت: با وجود همه ناباوریها، ایران اسلامی امروز قدرتمندترین دولت دنیا است و اکنون آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی و همچنین همدستان و مزدوران آنها در منطقه به قدرت ایران اسلامی معترفند.

وی با بیان اینکه استکبار در همه نقشههای خود دچار شکست شده، عنوان کرد: آنها در اسلامسازیها چه اسلام لیبرالی و چه اسلام با ظاهر خشن، در صدد تضعیف فرهنگ اسلام ناب هستند. نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص اسلام لیبرالی گفت: استکبار کوشید در داخل و خارج ایران، با بها دادن به کشورهایی چون مالزی و ترکیه، اسلام غربپسند پدید آید و مسلمانان کشورهای دیگر خود را از لحاظ مسائل مختلف نظیر مسائل اقتصادی با این کشورها قیاس کنند. بادامچیان در مورد راهبرد دیگر غرب در اسلامسازیها به خشن نشان دادن چهره اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: آنها با تشکیل گروههایی نظیر القاعده، طالبان، داعش و... سیمای رئوف اسلامی را چهرهای سخت و خشن نشان دادند. این تحلیلگر مسائل سیاسی، ادامه داد: آمریکا از سویی از کمک به مخالفان بشار اسد که همدستان تروریستها هستند سخن میگوید و از سوی دیگر در صدد از بین بردن تروریستهای مزاحم است که این تناقض یک رسوایی بزرگ برای دولتمردان آمریکا محسوب میشود. بادامچیان همچنین با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از نظم جدید جهانی عنوان کرد: این رویکرد‌‌ همان رویکرد نه غربی و نه شرقی است،‌‌ همان چیزی که دنیا را برای حکومت عدل و قسط حضرت ولیعصر (عج) آماده میسازد.

ولایت فقیه رمز پیروزی دفاع مقدس بود

بادامچیان پیش از خطبههای نماز جمعه کاشان نیز اظهار داشت: رمز موفقیت و پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، ولایت پذیری و پیروی از ولایت فقیه بود.

وی با اشاره به شعارهای دروغین دفاع از حقوق بشر دولتمردان آمریکا گفت: آمریکا و کشورهای غربی در دوران دفاع مقدس نیز، رژیم بعثی عراق را در حملات شیمیایی به رزمندگان اسلام و مردم شهر حلبچه پشتیبانی مالی و تسلیحاتی کردند. بادامچیان با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی همه کشورها حامی صدام بودند، تصریح کرد: قشرهای مختلف مردم ولایمتدار کشور اعم از پیر و جوان، کارمند و کارگر، کشاورز و بازاری و دانشجو و دانش آموز در پی لبیک به ندای حضرت امام خمینی (ره) تا پای جان مقابل رژیم بعثی عراق ایستادگی و مقاومت کردند.

https://shoma-weekly.ir/yv09HW