سیاسی

نبرد تمام عیار علمی امروز کشور باید مبتنی‌بر نقشه راه باشد

اسکندری با بیان اینکه در مسیر نبرد علمی باید مبتنی‌بر نقشه راه حرکت کنیم، گفت: این نقشه همان اسناد بالا دستی و میان دستی است که در کشور وجود دارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رسانه‌ها می‌توانند با جریان‌سازی و جهت‌دهی کمک کنند تا پیشرفت علم و فناوری در مسیر اقتدار جمهوری اسلامی قرار گیرد.

صالح اسکندری اضافه کرد: تبلیغات پیشرفت مولفه‌های مختلفی از جمله شبکه‌سازی، ظرفیت‌سازی، جهت‌دهی نظام جامع تحقیقات در کشور، یکپارچه‌سازی و رتبه‌بندی دارد.

وی با تأکید بر اینکه شرایط امروز دنیا به گونه‌ای است که در نبرد تمام عیار علمی قرار داریم، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند «پیشرفت علمی کشور دشمن دارد و عده‌ای نمی‌خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت کند و نمی‌خواهند پیشرفت‌هایی که ایران در طی 40 سال به دست آورده نصیب دیگر کشورها شود.» یکی از استراتژیست‌های غربی گفته بود کشورهای همسایه ایران اگر به دو مقوله در جمهوری اسلامی آشنا شوند سراغ الگوگیری از نظام سیاسی ایران خواهند رفت، یکی قانون اساسی و دیگری پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی که در 40 سال به دست آمده است.

اسکندری با بیان اینکه در مسیر نبرد علمی باید مبتنی‌بر نقشه راه حرکت کنیم، گفت: این نقشه همان اسناد بالا دستی و میان دستی است که در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: ارزیابی تحولات فرهنگی باید بر اساس یک سری شاخص‌ها صورت بگیرد و اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر اسناد بالادستی مانند سند مهندسی فرهنگی کمک می‌کند که بر اساس شاخص‌ها و ملاک‌ها مسیر حرکت فرهنگی را ارزیابی کنیم که چند سال دیگر چه تحولاتی را توانسته‌ایم در رقم بزنیم.

https://shoma-weekly.ir/Zdjv0Y