سیاسی

نباید پیشرفت علمی تنها در صنعت دنبال شود

تنها نباید به بحث ارتباط دانشگاه و صنعت کشور توجه شود بلکه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه‌هایی غیر از صنعت نیز از ضروریات پیشرفت علمی و فرهنگی در کشور است.
دکتر علی عباسپور در حاشیه امضای تفاهم نامه گسترش همکاری میان واحد علوم و تحقیقات و نیروی انتظامی با ابراز خرسندی از توجه نیروی انتظامی به مسائل آموزشی و پژوهشی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیازمند نیروی های متخصص و آشنا به فناوری و دانش های روز است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان نمادی از انقلاب است و با رفتار و برخورد مناسب و هوشمندانه با مردم می‌تواند باعث ایجاد احساس امنیت بیشتر در بین اقشار جامعه شود.

وی بابیان اینکه نقطه توقف برای پیشرفت در عرصه علم و دانش وجود ندارد و هرچه تلاش کنیم بازهم کافی نیست، گفت: تمرکز واحد علوم و تحقیقات با بیش از 40 هزار دانشجو بر تحصیلات تکمیلی در تمامی حوزه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و... است که باوجود متخصصان برجسته و ظرفیت علمی بالا، آمادگی کاملی برای همکاری با ارگان‌های مختلف کشور را دارد.

دکتر عباسپور ادامه داد: تنها نباید به بحث ارتباط دانشگاه و صنعت کشور توجه شود بلکه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه‌هایی غیر از صنعت نیز از ضروریات پیشرفت علمی و فرهنگی در کشور است.

وی با اشاره به این که بیش از 70 درصد از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ارائه رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها بر اساس مشکلات موجود در کشور در حوزه‌های مرتبط با علوم انتظامی مانند علوم انسانی، اجتماعی، روان شناسی و... می‌تواند گام مؤثری برای رفع مشکلات این حوزه و افزایش تجربیات دانشجویان واحد علوم و تحقیقات باشد.

دکتر عباسپور افزود: همکاری نزدیک استادان و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه علوم انتظامی امین می‌تواند علاوه برافزایش ظرفیت علمی و تجربی دانشجویان هر دو دانشگاه، در حل مشکلات موجود مؤثر باشد و پیشنهاد می‌شود برای افزایش این همکاری‌ها، در ادامه این تفاهم‌نامه مرکز تحقیقاتی مشترکی ایجاد شود.

https://shoma-weekly.ir/TxVmHr