سیاسی

نباید هیچ گونه مذاکره ای که منجر به تحقیر هویت ما شود را پیش برد

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: شورای عالی انقلاب فرهنگی آغازگر اصلاحات فرهنگی است
دکتر مصطفی میرسلیم در گفت و گو با برنامه "میهمان بهاران" شورای عالی انقلاب فرهنگی را آغازگر اصلاحات فرهنگی در جامعه معرفی کرد.

وی با بیان اینکه در وهله اول زمینه های هر هدف اقتصادی می بایست فراهم باشد، اظهار کرد: هدف و بسترسازی در مسئله اقتصاد مقاومتی بیشتر نمود می یابد، چراکه اگر روحیه مردم آماده نباشد به کیفیت مطلوب نخواهیم رسید؛ هرچند ماهیت اساسی اقتصاد مقاومتی عالی و بی نقص است.

میرسلیم از مقابله با زیاده طلبی بعنوان یک آرمان به منظور تسریع در تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: چگونگی مناسبات ما با دیگر کشورها نیز بر این اساس مشخص می شود؛ باید توجه داشت نمی توانیم هیچ گونه مذاکره ای را پیش بریم که منجر به تحقیر هویت ما شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این راه باید منتظر پذیرش ناملایمات باشیم و از هیچ گونه مقابله با مستکبران دریغ نمی کنیم. باید تمام هوش و هواس خود را برای مقابله با رذایلی که نمود کبر و حسد داخلی یا خارجی دارد، بکار گیریم.وی تصریح کرد: از منظر فردی در ساحت اجتماعی باید به رشد این زشتی ها حساس باشیم و در چاره اندیشی برای آن نباید کوتاهی کنیم، در نتیجه امر به معروف و نهی از منکر باید سرلوحه قرار گیرد.

میرسلیم تاکید کرد: در این زمینه هیچ نهادی بدون تکلیف نمی ماند، لازم است در صیانت از اعتماد و پشتیانی از حماسه سیاسی سال گذشته دقت کنیم تا با کمک آن پشتوانه بتوانیم از عهده مشکالت برآییم.وی شورای عالی انقلاب فرهنگی را آغازگر روند اصلاحات فرهنگی در جامعه دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی رفیع ترین نهاد در زمینه فرهنگی است و دیگر عناصر فرهنگی در زیرمجموعه این نهاد دخیل هستند و حضور دارند.

میرسلیم تصریح کرد: در مسائل اخلاقی باید بسیار کوشید که کارهای اصیل هنری در میان مردم انجام گیرد که اگر در چارچوب اولویت های انقلاب توسعه یابد می توان امیدوارد بود در سال 93 شاهد شکل گیری سلسله فعالیت هایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

https://shoma-weekly.ir/QVSsIW