سیاسی

نباید میوه اختلافات سیاسی در سبد دشمن قرار گیرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رقابت های سیاسی اشکالی ندارد، اما از اختلافات در مسائل کلان دشمنان سود می برند و آسیب آن را خودی می بیند. نباید یقه گیری و دعواها به جایی برسد که میوه آن را دشمن بچیند.
«لاله افتخاری» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد اقدامات صورت گرفته از سوی یک جریان در مجلس برای تصویب نشدن لایحه تامین مالی تروریسم، گفت: نمایندگان از هر گرایش مستقل هستند و باید نظرشان را ابراز کنند اینکه بخواهیم این اقدامات را به گروهی منتسب کنیم، درست نیست.

وی افزود: در مجلس، هر نماینده رای خودش را دارد و باید آزادانه رای خودش را بدهد، فشاری وجود ندارد و نمایندگان (درمورد مسائل) رایزنی می کنند و نظرات گفته می شود تا به جمع بندی برسند. رای گیری در مجلس پنهان است و فشار دیگر معنایی ندارد.

افتخاری در مورد ارسال پیامک های تهدید آمیز گفت: پیامک نمی تواند رای انسان را عوض کند، چون رای مخفی و میان خود و خداست. من اگر نماینده ای هستم که با 2 پیامک نظرم عوض شود به درد نمایندگی نمی خورم. نماینده باید صاحب نظر و اهل تحقیق باشد. نماینده طبق آیه شریفه ﻓﺒﺸﺮﻋﺒﺎﺩﺍﻟﺬﯾﻦ ﯾﺴﺘﻤﻌﻮﻥ ﺍﻟﻘﻮﻝ ﻭ ﯾﺘﺒﻌﻮﻥ ﺃَﺣْﺴَﻨَﻪ؛ باید اقوال مختلف را بشنود و جلوی مردم و صاحب نظران را نگیرد و برچسب نزند، بلکه باید نظرات دیگران را بگیرد و به جمع بندی و رای نهایی برسد و در این معنا تهدید مفهومی ندارد.

نماینده پیشین مردم تهران افزود: بر فرض من به عنوان نماینده، اگر پانصدهزار نفر بیایند تهدیدم کنند ولی نمی دانند به چه کسی رای داده ام، این تهدید تاثیری در تصمیم من نخواهد داشت، با این حال فکر می کنم این مسائل با اصول نمایندگی تفاوت دارد. «برخی نماینده نیستند، اگرچه نماینده هستند» و برای آنها ممکن است پیش بیاید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد پهن کردن تومارهای بزرگ مقابل هیات رئیسه مجلس، گفت: اگر نماینده بودم تحت تاثیر این چیزها قرار نمی گرفتم و مستقل کار می کردم. موقع رای دادن شخص رای می دهد نه جناح، ما پارلمان جناحی نداریم.

وی اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد پرهیز از دو دستگی میان مسؤلان، فصل الخطاب است. رقابت های سیاسی اشکالی ندارد، اما از اختلافات در مسائل کلان دشمنان سود می برند و آسیب آن را خودی می بیند. نباید یقه گیری و دعواها به جایی برسد که میوه آن را دشمن بچیند.

https://shoma-weekly.ir/xAYUdL