سیاسی

نباید مردم را نردبانی برای اهداف دید

نماینده نباید به مردم به عنوان ولی نعمت نگاه کند باید به عنوان کسانی به مردم نگاه کند که حق بر گردن او دارند و مسئولیتی بر دوش او گذاشته اند و نماینده بایدامانت دار خوبی باشد.
دکتر لاله افتخاری در برنامه "ضیافت" رادیو گفت و گو، با تاکید بر اینکه نماینده باید در هر شرایط سختی در کنار مردم باشد، گفت: نماینده نباید به مردم به عنوان ولی نعمت نگاه کند باید به عنوان کسانی به مردم نگاه کند که حق بر گردن او دارند و مسئولیتی بر دوش او گذاشته اند و نماینده بایدامانت دار خوبی باشد.

برنامه "ضیافت" با موضوع نماینده و با حضور دکتر لاله افتخاری استاد دانشگاه و نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

دکتر لاله افتخاری در ابتدا درباره نماینده بودن گفت: نیت افراد و انگیزه آنها در مسئله نمایندگی تفاوت می کند. در نمایندگی مجلس برخی احساس می کنند می توانند برای شهرشان یا حوزه انتخابیه شان خدمت کنند. خود بنده احساس می کردم بتوانم خدمتی انجام دهم و به توصیه کسانی که صاحب نظر واقعی بودند، پا به این عرصه گذاشتم.

وی افزود: سعی کرده ام برای کسانی که به بنده رای دادند و یا رای ندادند یا حتی کسانی که علاقه ای نداشتند در کسوت نمایندگی حاضر باشم، نماینده باشم. نماینده باید نماینده همه مردم باشد؛ زیرا انسان نسبت به همه این افراد وظیفه دارد؛همه ایرانیانی که در کشور هستند، چه مسلمان و چه غیرمسلمان همگی در دایره ای قرار می گیرند که نسبت به آنها دارای تکلیف هستیم.

نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تکلیف هم در قانون اساسی آمده است و هم تکلیفی الهی است و هم اینکه این تکلیف بر اساس قاعده عقل به انسان داده می شود.

لاله افتخاری با اشاره به سخن امیرالمومنین علی (ع) گفت: ایشان می فرمایند، افراد فرصت خدمت را نباید طعمه ببینند؛ در واقع مردم را نباید نردبانی برای رسیدن به اهداف و منافع بدانند.

وی با تاکید بر اینکه نماینده باید در هر شرایط سختی در کنار مردم باشد، گفت: در همه قرن ها، ویژه خواری ها و دزدی ها وجود داشته است، زیرا شیطان همیشه در حال فعالیت بوده. نماینده نباید به مردم به عنوان ولی نعمت نگاه کند باید به عنوان کسانی به مردم نگاه کند که حق بر گردن او دارند و مسئولیتی بر دوش او گذاشته اند و نماینده باید امانت دار خوبی باشد.

نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه نماینده باید خود را از جانب خدا و بعد مردم بداند، اضافه کرد: نمایندگی در سازمان های بین المللی باید به گونه ای باشد که افراد، فطرت انسان ها را در نظر بگیرند و تلنگری باشد تا دل ها را به یکدیگر ارتباط دهد و دل ها را بیدار کند. فرد باید احساس کند که چشم های زیادی به او خیره شده است و به او نگاه می کند تا رسالت خود را انجام دهد.

https://shoma-weekly.ir/2yXv5V