سیاسی

نباید ریاست جمهوری ما را از اهمیت شورا ها غافل کند

محمد نبی حبیبی با اشاره به انتخابات چهارمین دوره شوراها گفت: حزب موتلفه اسلامی و جبهه پیروان خط امام و رهبری فهرست نامزدهای شورای اسلامی تهران خود را تکمیل و اعلام کرده اند و آماده تعامل با دیگر اضلاع اصولگرایی برای رسیدن به فهرست واحد هستند.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بسیار مهم است اما نباید ما را از اهمیت انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا غافل کند.
وی با اشاره به طرح موضوع سبک زندگی توسط مقام معظم رهبری ، اظهار داشت: مقام معظم رهبری 28 سئوال کلیدی در خصوص آسیب‌شناسی سبک زندگی اسلامی مطرح فرمودند. اولین وظیفه نامزدهای شوراهای اسلامی اندیشیدن به این سئوالات و پاسخ یافتن برای آنهاست. انشاءالله پس از انتخابات شوراها ، نامزدهای منتخب در اولین نشست، پاسخگویی به این 28 سئوال کلیدی در باب سبک زندگی را در دستور کار قرار دهند و از قدرت و جایگاه شوراها برای عملیاتی کردن آن و رسیدن به جامعه نمونه اسلامی تلاش مضاعفی از خود نشان دهند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: فلسفه تشکیل  شوراها بر اساس نص اصل یکصدم قانون اساسی پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و فرهنگی و آموزشی و هر چه مربوط به رفاه مردم باشد، است. در حقیقت کسانی باید خود را در معرض رأی ملت قرار دهند که عمیقا به راهبرد پیشرفت کشور و گفتمان خدمت و عدالت معتقدند.
حبیبی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است انتخاب اصلح است.
وی یادآور شد: اصلح کسی است که درد کشور و درد مردم را بداند، از فساد و اشرافیگری دور باشد و با مردم در مشکلات اقتصادی – سیاسی و غیر آن همدردی کند و به فکر رفع مشکلات مردم باشد.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: نباید فراموش کنیم که ما در حال خلق یک حماسه سیاسی برای تحکیم امنیت ملی در انتخابات هستیم . باید روحیه امید را در مردم تقویت کنیم لذا کسانی که بر خلاف این جهت حرکت می‌کنند باید بدانند بر خلاف مردم و مصالح عمومی حرکت می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجلاس علمای امت و بیداری اسلامی در تهران اشاره کرد و آن را گامی بزرگ برای روشنگری در منطقه و جهان برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک آسیب‌شناسی دقیق از بیداری اسلامی در این اجلاس کردند که اگر مورد دقت و توجه علمای بلاد اسلامی قرار گیرد می‌تواند موج سوم بیداری اسلامی را در منطقه و جهان اسلام پدید آورد.
حبیبی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند؛ ایستادگی بر سر اصول و حضور مردم کلید فتوحات آینده است و نیز فرمودند هر کس به جبهه مقاومت پشت کند، متهم است اظهار کرد:  کسانی که به لباس دوست در نهضت بیداری اسلامی نفوذ کردند و مقاومت را نفی می‌کنند و یا ایستادگی بر اصول را مورد غفلت قرار داده‌اند  و به سمت سازش می‌روند باید بدانند حرکت جوشان انقلابی جوانان بیداری اسلامی آنها را از سر راه برخواهند داشت.
حبیبی افزود: علمای اسلام نقش کلیدی در باروری بیداری اسلامی دارند و موتور اصلی تحرک در مسیر انقلاب اسلامی هستند. لذا چشم‌ها به اقدامات آنها دوخته شده است و انشاء‌الله بزودی موج جدیدی را پدید خواهند آورد. البته اختلافات قومی و مذهبی بزرگترین مانع پیشرفت در این امر است و دشمن در شکاف‌های قومی و مذهبی در صدد ضربه زدن به بیداری اسلامی است باید به این امر مهم توجه ویژه داشت.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات تروریستها در سوریه اظهار داشت: همانطور که سید حسن نصرالله گفت نظام سوریه با گزینه نظامی سرنگون نمی‌شود. آنچه در سوریه می‌گذرد یک برادرکشی تمام عیار به نفع رژیم صهیونیستی است.
وی ادامه داد: آنها به همین هم اکتفا نمی‌کنند و می‌خواهند پایه منازعات قومی و مذهبی را بگذارند که من امیدوارم ارتش سوریه پاسخ تروریستها را قاطع بدهد و به این شرارت‌ها پایان دهد.
حبیبی خاطرنشان کرد:امروز اختلاف‌افکنی در بین امت اسلام تهدیدی خطرناک است که مقام معظم رهبری در آسیب‌شناسی بیداری اسلامی در دیدار علمای جهان اسلام آن را مطرح کردند و نسبت به ظهور آن هشدار دادند.
وی گفت: همین نگرانی در عراق وجود دارد. تروریستها از آغاز اشغال عراق حکومت مرکزی را هدف قرار دادند و کاری با اشغالگران نداشتند. اکنون تروریستها به قتل عام مردم و نیز تجزیه عراق مشغولند .مردم عراق و حکومت مرکزی نباید حتی یک لحظه از برخورد با تروریستها غفلت کنند. متأسفانه تروریسم در عراق، سوریه، پاکستان و... مورد حمایت آمریکا و غرب است و آنها می‌خواهند ما را به خود مشغول کنند.
وی در پایان سخنانش نبش قبر حجربن عدی صحابی بزرگ پیامبر گرامی اسلام و یار صدیق امیرالمؤمنین و امام حسین(علیه السلام) را یک جنایت دانسته و ضمن محکوم کردن آن از مجامع جهانی برای جلوگیری از این جنایت استمداد کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی باید با طرح شکایت در مجامع حقوقی جهان جلوی تکرار آن را بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/UEALXj