سیاسی

نباید در نگهداری و حفظ اساس اسلام کوتاهی کنیم

علمای حوزوی همواره جزء اثرگذاران در نظام سیاسی و اجتماعی کشور هستند بنابراین باید توجه داشت که نباید در نگهداری و حفظ بنیان و اساس اسلام کوتاهی کنیم.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بدانیم که دولتها میآیند و میروند ولی روحانیت نهادی ثابت و مؤثر در نظام اسلامی به شمار میرود و با اینکه هر یک از دولتها نظراتی را اعمال میکنند زیرا دارای اندیشهها و سلایقی هستند اما ولی امری داریم و رهبر معظم انقلاب در رأس حاکمیت این کشور نعمتی بزرگ محسوب میشوند و حرکت همه ما هم بر اساس نظرات ایشان است.

آیتالله محمد یزدی در افتتاحیه نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد اجتماع علما را دارای برکات فراوانی دانست و اظهار کرد: در چنین اجتماعاتی تبادل نظر انجام میگیرد و تبدیل به فکر مفید و مؤثری خواهد بود.

این یار نزدیک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرموده بودند حتی دور هم نشستن و یک چای خوردن علما با یکدیگر برکاتی برای انقلاب و مردم خواهد داشت گفت: به گفته یکی از علما، وقتی روحانیون و عالمان حوزوی در کنار هم مینشینند، از بیرون به این جلسه علما نگاه علمی صورت میگیرد.

آیتالله یزدی اجلاسیههای جامعه مدرسین را اقدامی تأثیرگذار طی سالهای گذشته دانست و افزود: نظراتی که علما دارند همواره اخذ میشود و پس از بحث و تبادل نظر در مورد آنها نتایج خوبی هم از آنها استخراج شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر تلاش برای بهتر به نتیجه رسیدن اجلاسیه نهم عنوان کرد: علمای حوزوی همواره جزء اثرگذاران در نظام سیاسی و اجتماعی کشور هستند بنابراین باید توجه داشت که نباید در نگهداری و حفظ بنیان و اساس اسلام کوتاهی کنیم.

آیتالله العظمی مکارم شیرازی: میخواهند جای منکر و معروف را عوض کنند

آیتالله العظمی مکارم شیرازی نیز در اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: خطراتی که در دنیای امروز از سوی دشمنان ما را تهدید میکند عمدتا چهار خطر فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی است؛ البته بیان این خطرات نه به معنی مرعوب شدن در برابر آنها است، بلکه به معنای چاره اندیشیدن برای مقابله با آنها است.

معظم له با بیان اینکه خطر نظامی و سیاسی کم رنگ است، بیان داشتند: اکنون انواع شبهه افکنیها به وسیله رسانههای مختلف صورت میگیرد؛ متأسفانه برخی از رسانههای ما نیز در خواب هستند، وقتی گفته میشود که اینترنت را باید پاکسازی کرد تا بلای جان جوانان نشود، می‌‌گویند ما نمیتوانیم جلوی پیشرفت را بگیریم و وقتی توسعه میدهند بیدار شده و میبینند که چه بمب خطرناکی در خانهها نصب کردهاند.

معظم له تأکید کردند: دشمنان از راههای مختلف میخواهند فساد را گسترش بدهند، حتی میخواهند جای منکر و معروف را عوض کنند، کار به جایی میرسد که میگویند مگر بیرون بودن چند موی زن چه اشکالی دارد.

آیتالله العظمی مکارم شیرازی تشویق افراد به زندگی تجملاتی را از جمله شگردها دشمنان برای به زانو در آوردن اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: دعوت به اسراف از دیگر مسائلی است که دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد از آن بهره میگیرد؛ چرا که نتیجه آن وابستگی اقتصادی خواهد بود؛ اقتصاد مقاومتی که فرمودند نخست در خانه خودمان پیاده کنیم، خودمان زندگی ساده را شروع کنیم.

هشدار آیت الله العظمی سبحانی پیرامون دزدان اخلاق

آیت الله العظمی سبحانی در نوبت عصر نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر با آزادی و حریت که اسلام مدافع آن است، هیچ گونه منافاتی ندارد، گفت: قوه مجریه در اسلام آمرین به معروف و ناهی از منکرند، تمام وزارتخانههایی که در کشور و جاهای دیگر است، اگر جنبه اجرایی دارند از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر هستند.

ایشان با بیان اینکه الان امر به معروف در دایره کسانی است که میخواهند اخلاق مردم را عوض کنند و دزدان اخلاق مردم هستند، گفت: کسانی هم هستند که سارق عقاید مردم به شمار میآیند؛ ما دامی که برخی کتابها در مدارس تدریس میشود منکر گسترش خواهد یافت.

همچنین برخی دیگر از اعضای جامعه مدرسین در این اجلاس سخنرانی کرده و حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با حضور در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، سلام گرم رهبر معظم انقلاب به شرکت کنندگان در این اجلاسیه ابلاغ کرد.

https://shoma-weekly.ir/p6QWZ8