سیاسی

نباید در جریان مذاکرات از حقوق اولیه خود کوتاه بیاییم

عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت: فرآیند استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‎آمیز با توجه به منافع اقتصادی که دارد باید در کشورمان به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گیرد.
احمدکریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اصناف و بازار در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان درباره روند مذاکرات هستهای ایران با کشورهای غربی اظهارکرد: ما یک کشور قدرتمند و باسابقه در منطقه آسیا و جهان هستیم لذا توجه به این اصول و در نظر گرفتن آنها در میز مذاکرات هسته‌ای باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تهدیدات دشمنان جمهوری اسلامی ایران از جمله آمریکا حتی در روند مذاکرات هستهای راه به جایی نمیبرد و کارگشا نخواهد بود و ما نباید اجازه دهیم که مذاکرات درچارچوب زور و تهدید برگزار و ادامه پیدا کند.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با اشاره به اینکه دستیابی ایران به انرژی صلحآمیز هستهای در چارچوب یک فرآیند قانونی بوده است، خاطرنشان کرد: به طور حتم با توجه به گسترش استفاده از فناوری نوین هستهای به صورت صلحآمیز در جهان انتظار میرود که ایران نیز به لحاظ اقتصادی و صرفهجویی در بخش نیرو از این انرژی به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

کریمی اصفهانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در طی سالهای اخیر استفاده از انرژی هستهای صلحآمیز را طبق معاهدات بینالمللی و NPT انجام داده است از این رو ما نباید در جریان مذاکرات از حقوق اولیه خود کوتاه بیاییم لذا در این مسیر باید تمام همت و تلاشمان را استوار کنیم تا به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما خواهان تعامل با تمام دنیا براساس قواعد بینالمللی هستم اظهار کرد: هرگز مقامات و مسئولین و مردم ایران چیزی را که مخالف کرامت انسانی و منافع آنها باشد نمیپذیرند و از حق خود کوتاه نمی‌آیند لذا با توجه به مذاکرات جاری لغو تمامی تحریمها از سوی طرف مذاکره کننده امری بدیهی و روشن است.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار تصریح کرد: با توجه به پیشرفتهای کشورهای جهان امروزه دیگر زمان استفاده از شیوههای قلدرمعابانه از سوی مقامات آمریکایی به پایان رسیده و آنها دیگر با منطق زور و تهدید نمیتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه حفظ دستاوردهای هسته‌ای برای ما امری الزام‌آور است تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همت و تلاش توانسته است درطی سال های اخیر از پس بسیاری از مشکلات برآید لذا با توجه به مسائل جاری امروز درمذاکرات ما باید در چارچوب حفظ منافع ملت و نظام تمامی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اقدام اخیر کنگره آمریکا مبنی بر نظارت بر روند مذاکرات هسته‌ای کشورهای عضو 1+5 گفت: به طور حتم روند اتخاذ شده از سوی کنگره آمریکا به هیچ وجه قابل قبول نیست و عملکرد کاری کشورهای غربی را زیر سوال میبرد و در روند مذاکرات نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت لذا انتظار می‌رود تیم مذاکره کننده کشورمان دقت نظر بیشتری را در روند مذاکرات به کار ببندد.

https://shoma-weekly.ir/uQiCX8