سیاسی

نباید حل مشکلات را منوط به همکاری دشمنان کرد

نباید حل مشکلات درونی مملکت را منوط به همکاری دشمنان خود کرده بلکه باید با استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور مسیر توسعه را با نیروهای ملی و ظرفیت‌های موجود هموار کنیم.
 حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه پرفضیلت رجب پیروی از سخنان اهل‌بیت و محبت به آنان را مکمل یکدیگر عنوان کرد و اظهار داشت: اطاعت از فرمایشات اهل‌بیت زمانی ارزشمند خواهد بود که همراه با محبت و توجه قلبی اظهار شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام علی (ع) و ایام‌الابیض، یکی از توصیه‌های انجام‌ شده در این ماه مبارک را استغفار به درگاه خداوند عنوان کرد و گفت: ایام اعتکاف را می‌توان بهترین فرصت برای خلوت بندگان با پروردگار دانست و به همین منظور توجه به هر چه بهتر برگزار کردن این ایام در مساجد امری ضروری است.

وی به فرا رسیدن 29 فروردین‌ماه و روز ارتش اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه ارتش در جمهوری اسلامی به‌ عنوان پایداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور، جایگاه ارزشمند و مهمی است که همواره در طول سال‌های گذشته با رشادت‌های خود این وظیفه خطیر را به نحو مطلوب بر عهده گرفته‌اند.

خرسند گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرویی اسلامی، ولایتمدار و مردمی است که دارا بودن این خصوصیات در شرایطی که در دیگر کشورها نیروهای نظامی منحصر به سلطنت و خاندان‌های خاص هستند ارتش جمهوری اسلامی ایران را منحصربه‌فرد کرده است.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به اینکه هم‌اکنون شاهد نیروهایی مقتدر و ولایتمدار در ارتش جمهوری اسلامی هستیم افزود: دارا بودن همزمان توان عملیاتی و نظامی و انگیزه‌های اعتقادی و دینی از شاخصه‌های مهم ارتش ما محسوب می‌‌شود.

وی همچنین دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران و روز انقلاب فرهنگی را از ابتکارات امام خمینی (ره) عنوان کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی به‌عنوان بازوی توانمند نظام محسوب می‌شود.

امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر نام‌گذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را توسط مقام معظم رهبری در مسیر تکمیل چشم‌انداز سیاست‌های نظام عنوان کرد و گفت: با وجود تلاش‌های انجام‌ شده توسط دولت شرایط اقتصادی مطلوبی را در جامعه شاهد نیستیم و دولت نتوانسته است سیاست‌های اقتصادی خود را تحقق بخشد.

خرسند با بیان این‌که برخی نگاه‌ها باعث شده است که راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی در بیرون از کشور دنبال شود تصریح کرد: با وجود پایبندی همه‌جانبه جمهوری اسلامی به تعهدات داده‌ شده در برجام، کشورهای غربی در این مدت نه‌تنها هیچ اقدام عملی مبنی‌بر لغو تحریم‌ها نسبت به جمهوری اسلامی از خود نشان نداده‌اند بلکه در روزهای اخیر به بهانه‌های مختلف شاهد تمدید تحریم‌ها نیز از سوی آن‌ها بوده‌ایم.

امام‌جمعه کازرون گفت: نباید حل مشکلات درونی مملکت را منوط به همکاری دشمنان خود کرده بلکه باید با استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور مسیر توسعه را با نیروهای ملی و ظرفیت‌های موجود هموار کنیم.

وی توجه به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین راهبرد سال 95 دانست و افزود: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سایه اتحاد و همدلی میان مسئولان و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

خرسند بابیان این‌که باوجود اجرای سیاست‌های تنش‌زدایی دولت، دشمنان نشان داده‌اند که هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نخواهند بود گفت: آمریکا همواره دشمن اصلی ملت ایران است چنان‌که با نفوذ در کشورهای به‌ظاهر اسلامی مصوبات گسترده‌ای علیه ایران در کنفرانس کشورهای اسلامی به تصویب رساندند.

امام‌جمعه کازرون برطرف کردن موانع تولید داخلی را از اقدامات مؤثر در اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: باید با فرهنگ‌سازی به‌گونه‌ای رفتار شود که استفاده از تولیدات و محصولات داخلی رونق گیرد و موانع از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود.

وی با گلایه از برگزاری مراسم‌ ختم مجلل، تجمل‌گرایی و اسراف را از آفات جامعه کنونی دانست و گفت: صرف هزینه‌های هنگفت در مراسم‌ ختم از مصادیق اسراف است و نباید با چنین رفتارهایی فخرفروشی را گسترش دهیم.

خرسند با اشاره به وجود محصولات داخلی کازرون استفاده از تولیدات این شهرستان را در مناسبت‌ها و مراسم اداری به‌منظور گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی خواستار شد.

https://shoma-weekly.ir/tcWi0t