سیاسی

نباید با انگیزه های سودجویانه استاندار انتخاب کرد

نماینده کرمانشاه در مجلس، با تاکید بر اینکه استاندار کرمانشاه باید زودتر تعیین تکلیف شود، گفت: با معیارهایی چون ارتباط، رفاقت و انگیزه‌های سودجویانه نمی‌توان استاندار انتخاب کرد.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: اگرچه تاخیر در تعیین استاندار تنها مختص به استان کرمانشاه نیست و هنوز در 16 استان دیگر هم استاندار تعیین تکلیف نشده است، اما انتظار داریم دولت با سرعت بیشتری نسبت به ابقاء و یا تعیین استاندار عمل کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه انتخاب استاندار وظیفه دولت است، یادآوری کرد: انتظار داریم دولت در خصوص تعیین تکلیف استاندار زودتر تصمیم گیری کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بلاتکلیفی استاندار باعث توقف امور اجرایی استان شود، ادامه داد: هر کس تا هر زمانی که در سمتی قرار دارد باید با جدیت کارهای خود را انجام دهد و به کارهای مردم رسیدگی کند.

مصری همچنین در خصوص لیست هشت نفره ای که مجمع نمایندگان برای استاندار پیشنهاد کرده است، گفت: در جلسه تنظیم این لیست شرکت نداشتم و خارج ازکشور بودم و نمی دانم معیار مجمع نمایندگان برای افراد پیشنهاد شده چه چیزی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر معیار درست نداشته باشیم نمی توانیم انتخاب خوبی بکنیم و ممکن است در انتخاب نادرستی گرفتار شویم، تصریح کرد: استاندار برای کل استان انتخاب می شود و متعلق به یک منطقه خاص نیست.

این نماینده مجلس معتقد است: فردی که به عنوان استاندار انتخاب می شود باید با مدیریت برنامه ریزی کشور ارتباط خوبی داشته باشد تا بتواند بودجه لازم را برای استان کسب کند.

توانایی جذب سرمایه گذاران به استان، خدمت به مردم، پاک دستی، جذب نشدن در امور سیاسی خرد، شناخت منطقه، سابقه مدیریتی بالا، روی کار آوردن افراد قدرتمند، توانایی همکاری با تیم کاری و ... از دیگر ویژگی هایی است که مصری برای یک استاندار شایسته از آنها نام برد.

https://shoma-weekly.ir/VnwCbR