سیاسی

نام امیرالمونین اشکهایش را جاری می کرد

ایشان در جلسات بنیاد غدیر تا زمانی که توان جسمی شان اجازه می داد از ابتدا تا انتها شرکت می کردند و تاسیس بنیاد غدیر را یکی از توفیقات الهی برای خود و کسانی که در معیت ایشان خدمت می کردند، می دانستند. ارادت ایشان به امیرالمومنین (ع) در حدی بود که هرگاه نام امیرالمومنین (ع) می آمد بنده مکررا ، ریزش اشک را از چشمان ایشان می دیدم.
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و قائم مقام بنیاد غدیر در گفتگو با خبرنگار روزنامه الکترونیکی شما ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله خزعلی اظهار داشت: ضایعه ارتحال آیت الله خزعلی در واقع بسیار عظیم برای جهان اسلام به حساب می آید؛ ایشان مفسر بزرگ و حافظ کل قرآن کریم و حافظ کل نهج البلاغه و دارای یک سابقه درخشان مبارزه علیه رژیم شاه درحدی که ایشان را محکوم به اعدام کرده بودند و با وساطت مرحوم آیت الله عظمای بروجردی(ره) از حکم اعدام صرف نظر شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: ایشان شاگردان بسیار برجسته ای در قبل و بعد از انقلاب که در حوزه های علمیه پای درس استاد می نشستند، تربیت کرده که از علمای بزرگ و خدمتگزار به اسلام و مسلمین محسوب می شوند. یادآور می شوم که یکی از فرزندان ایشان به مقام شامخ شهادت رسیدند و خود ایشان یکی از مبارزان بسیار شجاع و یک الگوی تمام عیار برای مبارزان قبل از انقلاب علیه رژیم شاهنشاهی بودند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: بنده حدود 15 سال است که قائم مقام مرحوم آیت الله خزعلی(ره) در بنیاد غدیرهستم و انصافا در همه جلساتی که توفیق نشست با ایشان را داشتم، درسهای فراوانی را در همین نشستها می آموختم. ایشان شخصیت بسیار منظمی بودند ؛ به طوری که اگر قرار بود جلسه ساعت 6 و نیم بعدازظهر تشکیل بشود، خودشان می فرمودند منظور 6:31 نیست ، منظور 6:30 است. بنده هرگز ندیدم که ایشان در جلسات یک دقیقه دیر حاضر شوند، مگر اینکه موارد غیر قابل پیش بینی برای ایشان پیش می آمد که از ید ایشان خارج بود.

وی افزود: ایشان در جلسات بنیاد غدیر تا زمانی که توان جسمی شان اجازه می داد از ابتدا تا انتها شرکت می کردند و تاسیس بنیاد غدیر را یکی از توفیقات الهی برای خود و کسانی که در معیت ایشان خدمت می کردند، می دانستند. ارادت ایشان به امیرالمومنین (ع) در حدی بود که هرگاه نام امیرالمومنین (ع) می آمد بنده مکررا ، ریزش اشک را از چشمان ایشان می دیدم.

حبیبی در ادامه بیان ویژگی های شخصیتی آیت الله خزعلی(ره) عنوان کرد: ایشان بسیار در امور مالی محتاطانه عمل می کردند؛ به طوری که با توجه به اطلاعات کاملی که بنده از امور مالی و مایملک شخصی شان تا به امروز که روز رحلتشان است، دارم ، نصف یک آپارتمان 120 متری است. ایشان به هیچ وجه از وجوهات برای گذران زندگی خود استفاده نمی کردند و مقید بودند از درآمدهایی که از سخنرانی ها و تالیفاتشان، بدون اینکه بخواهند مبلغی را تعیین کنند، حاصل می شود تامین معاش کنند.

وی افزود: آیت الله خزعلی(ره) نسبت به امام آنقدر ارادت داشتند، که بنده چند مرتبه از زبان ایشان شنیدم که توفیق من این است که بر روی سنگ قبرم القاب مختلف نوشته نشود؛ فقط بنویسند "ابوالقاسم خزعلی (ره) دوستدار امام خمینی (ره) " که بنده دوبار این مسئله را از زبان ایشان شنیدم.

حبیبی ادامه داد: خلوص ایشان به واقع درهای رحمت الهی را بر روی ایشان می گشود و کلمات الهی بر زبان ایشان جاری می شد. این ضایعه تنها برای مذهب تشیع و جامعه ایرانی نیست ، بلکه ایشان را باید به عنوان یک شخصیت بزرگ جهان اسلام به حساب آورد و بنده معتقدم که هر طلبه ای که تصمیم دارد تا یک الگوی مشخص برجسته ای را برای زندگی طلبگی ، اجتماعی ، سیاسی و خانوادگی برگزیند ، می تواند سیره زندگی و خصوصیات حضرت آیت الله خزعلی (ره) و تلاش شبانه روزی ایشان برای خدمت به اسلام و مسلمین را به عنوان یک الگوی کامل مورد تبعیت قرار دهد.

https://shoma-weekly.ir/4YZxF9