سیاسی

نامه مهندس میرسلیم به منتخبان جدید شورای شهر تهران

مهندس سید مصطفی میرسلیم طی نامه ای با عنوان «سخنى با شوراى اسلامى شهر تهران» تذکرات مهمی را مطرح کرد.

مهندس سید مصطفی میرسلیم طی نامه ای با عنوان «سخنى با شوراى اسلامى شهر تهران» تذکرات مهمی را مطرح کرد. این نامه که بخش اول از سخنان وی با منتخبان جدید است، بدین شرح می باشد:

به اعضاى جدید شوراى اسلامى شهر تهران سلام عرض مى کنم و انتخاب آنها را تبریک مى گویم. امیدوارم این شورا در درجه اول دو نکته را رعایت کند:

١- در انتخاب شهردار فقط شایستگى ها را در نظر گیرد و گرفتار ملاحظات سیاسى نشود. سرنوشت کلانشهر تهران را نمى توان فداى گرایشهاى سیاسى کرد؛ آن هم گرایشهایى که ادعایى بیش نیست و در عمل، نمودى که اثبات کننده واقعیت آن تعلق سیاسى باشد، نداشته باشد و حتى براى کسب رأى از هیچ زد و بندى خود دارى نشود.

٢- به وظیفه اصلى خود یعنى نظارت تخصصى بر عملکرد شهردارى اهتمام ورزد و آن را فداى ملاحظات سیاسى نکند. تجربه نشان داده است که فرآیندهاى شهردارى بدون نظارت دقیق و جدى به تضییع حقوق عمومى و شکل گیرى مفاسد اقتصادى و اجتماعى کلان مى انجامد. این نظارت قانونا به عهده شوراى اسلامى شهر تهران است و شورا موقعى مى تواند از پس ایفاى آن مسئولیت برآید که استقلال اعضاى خود را نسبت به شهردارى و شخص شهردار حفظ کند و از هرگونه بده بستان با شهردارى بپرهیزد و خود را پاک نگهدارد؛ والا باید شاهد تشدید مفاسدى باشیم که نه تنها به شهر تهران خسارات جبران ناپذیر زده، بلکه به گسترش تسرى وحشتناک آن به سایر شهرها و روستاهاى کشور بینجامد.

سید مصطفى میرسلیم

١٠ خرداد١٣٩٦

https://shoma-weekly.ir/bq1mI0