سیاسی

نامه مایکل لدین سندی بر خودجوش نبودن فتنه ۸۸ است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: گزارشی که سران فتنه به اربابان خودشان دادند علاوه بر اینکه به عنوان خائن به نظام تلقی می‌شوند، برای دروغگوییشان باید جداگانه مجازات شوند.

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به افشاگری «مایکل لدین» مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا مبنی بر درخواست سران فتنه از دولت اوباما اظهار داشت: انتشار این نامه بیانگر این است که جریان فتنه ۸۸ یک اعتراض داخلی و خودجوش به انتخابات از سوی موسوی نبوده است. اگر این اظهاراتی که از قول آن مقام آمریکایی بیان شده درست باشد به جرائم سران فتنه اضافه خواهد شد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با گذشت سال‌ها از فتنه ۸۸ هنوز این مسئله را یادآوری کرده و ابعاد آن را بیان می‌کنند، لذا این مسئله نشان می‌دهد که افراد داخلی مرعوب با رابطین در خارج ارتباط نزدیک داشته و برای انجام کودتای آرام و مخملی زمینه‌سازی کرده‌اند.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند ریشه فتنه در خارج از کشور شکل گرفته و در داخل دیگران به دام افتاده‌اند البته در هر صورت خود به دام افتادن افرادی در سطح سران فتنه به هیچ وجه قابل توجیه نیست و نخواهد بود.

حبیبی با بیان اینکه همه کسانی که عضو طیف اصلاح طلبان هستند لزوما در فتنه دخیل نبودند، اظهار داشت: ‌ ما در بین اصلاح طلبان کسانی را داریم که داخل نظام هستند و قانون اساسی واصل نظام را به طریق اولی قبول دارند و ولایت فقیه و مقام معظم رهبری را به عنوان فصل الخطاب تلقی می‌کنند.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه این دسته از اصلاح طلبانی که نظام را قبول دارند هیچ اقدامی برای محکوم کردن سران فتنه نکردند درحالیکه برخی از این‌ها در جلسات خصوصی رسما ادعای بسیار نادرست یکی از سران فتنه در خصوص تقلب را رد می‌کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هرگونه تولید و اشاعه سلاح هسته را ممنوع و حرام اعلام کرده است، تاکید کرد: اطلاع دارم که در دوره رهبری حضرت امام (ره) هم از ایشان برای تولید بمب اتمی سوال شده بود که امام (ره) خیلی قاطع این کار را به لحاظ شرعی ممنوع اعلام کرده بودند.

وی افزود: اینکه ایران و نظام اسلامی به دنبال تولید بمب اتم بوده دروغ و اتهام بزرگی است که آنهایی که چنین گزارشی را به اربابان خودشان دادند علاوه بر اینکه به عنوان خائن به نظام تلقی می‌شوند دروغگویی آن‌ها هم یک مجازات جداگانه دارند.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: نامه سران فتنه به آمریکایی‌ها قطعا روی مذاکرات هسته‌ای در آن برهه زمانی تاثیر گذار بوده است چون آمریکایی‌ها هم مایل به شنیدن این دروغ بزرگ بودند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با حزبی‌شدن دولت، مجلس و شورای شهر و روستا و حزبی‌شدن انتخابات اظهار داشت: غربی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری و مجالس مقننه کشور متبوعشان روش مناسبی را انتخاب کرده‌اند البته باید از اهداف و محتوای احزاب غربی برای تشکیلشان صرف نظر کرد و در ایران نباید مطابق محتوای و اهداف تحزب در غرب عمل کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید احزاب در ایران مطابق مصالح کشور عمل کنند، گفت: مردم در انتخابات می‌توانند به حزب و یا نامزدهای حزبی رای دهند، این دو راهکار قابلیت عملیاتی شدن را دارد اما به شرطی که مشخص باشد افراد وابسته به کدام حزب هستند.

حبیبی اظهار داشت: در حال حاضر با وجود همین قانون احزاب امکان اینکه چند حزب بسیار قوی در ایران وجود داشته باشد و نامزد‌ها و مدیرانشان را انتخاب و معرفی کنند وجود دارد، از این رو مردم به نیت اینکه به حزب رای می‌دهند، در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در ‌‌نهایت با این روش و با تغییر قسمتی از قانون احزاب برای برخی از انتخابات‌ها در ایران ترتیبی داده می‌شود که مردم به حزب رای دهند تا مجلس، دولت و شورای شهر و روستای حزبی تشکیل شود.

حبیبی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف سایر اصولگرایان خارج از شورای هماهنگی اظهار داشت: معتقد نیستم که تمامی اصولگرایان و حتی اصلاح‌طلبان باید یک حزب تشکیل دهند چرا که مقدمات در حال حاضر تشکیل یک حزب برای تمامی اصلاح‌طلبان و یا اصولگرایان فراهم نیست.

وی در ادامه افزود: اگر تعداد احزاب به اندازه فعلی باشد یعنی ۲۵۰ حزب وجود داشته باشد که خیلی از آن‌ها هیچ مشخصات حزبی ندارند و این تعداد حزب وارد میدان شوند قطعا به موضوع انتخابات حزبی خدشه وارد می‌کنند.

حبیبی تأکید کرد: اصولگرایان و یا اصلاح طلبان به جای اینکه احزاب کوچک و بی‌اثری داشته باشند، می‌توانند بر تأسیس احزاب قدرتمند مبادرت بورزند تااحزاب قدرتمند اعم از اصلاح‌طلب و یا اصولگرا به میدان انتخابات وارد شوند.

وی اظهار داشت: ما در حزب مؤتلفه اسلامی با چشم‌انداز ۱۵ ساله این مسیر را انتخاب کردیم و همچنان در حال حرکت هستیم تا احزاب قدرتمند وارد میدان شوند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با توسعه فرهنگ تحزب از تشکیل احزاب خانوادگی چند نفره جلوگیری شود و تحزب به معنای واقعی کلمه در کشور گسترش یابد.

https://shoma-weekly.ir/MltFta