سیاسی

نامزدهای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات مجلس نهم

محمد نبی حبیبی، اسدالله بادامچیان، فاطمه رهبر و لاله افتخاری چهار نامزد حزب موتلفه اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، بومهن و اسلامشهر هستند که در فهرست جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفته اند.
محمد نبی حبیبی:

در سال 1324 در ورامین به دنیا آمد. وی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی تظاهرات ها فعال بوده و علیه رژیم ستمشاهی فعالیت های سیاسی داشته است.
وی همواره مقلد امام خمینی (ره) بوده ، و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از استانهای کلیدی ایران استاندار بوده است.
وی استانداری تهران،فارس،خراسان بزرگ را در کارنامه سوابق خود دارد.
محمد نبی حبیبی که دارای فوق لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه تهران است در دوره ای به عنوان شهردار تهران خدمات بسیاری را نصیب این کلان شهر می کند که از جمله آن می توان به متروی تهران اشاره کرد که آغاز ساخت این پروِه از زمان شهرداری وی شروع شد و امروز خدمات زیادی را به شهروندان تهرانی ارائه کرده است.
وی اکنون به عنوان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی مشغول فعالیت است .
دیگر سوابق محمد نبی حبیبی به شرح ذیل است:
-    قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر
-    مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی
-    معاون وزیر راه و ترابری
-    رئیس سازمان هواپیمایی کشور
-    معاون وزیر بازرگانی
-    قائم مقام رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان
-    رئیس ستاد اقامه نماز تهران
-    معاون سیاسی استاندار کرمان
 به عقیده وی حفظ ارزشهای انقلاب و اجرای قانون اساسی و تبعیت از ولی فقیه  در درجه اول اهمیت فعالیت های مجلس نهم قرار دارد و همچنین به نظر وی پس از آن پرداختن مجلس به امور اقتصاد مقوله بسیار مهمی است.


دکتر اسدالله بادامچیان:

دکتر اسدالله بادامچیان در سال ۱۳۲۰ در تهران در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد بادامچیان در دوران نوجوانی همواره در مساجد و حسینیه ها فعالیت های بسیار پر رنگی داشته و از نوجوانی در حوادث و اتفاقات مهم کشور حضوری فعال داشته است.
وی در نوجوانی با گروه شیعیان و فدائیان اسلام آشنا می شود و همکاری خود را با این گروه شروع می کند. همکاری دکتر بادامچیان با گروهها و تشکلهای مبارز اسلامی باعث شد وی سه بار توسط رژیم ستمشاهی دستگیر و به زندان رفته و حتی در کمیته مشترک ضد خرابکاری توسط ساواک بارها شکنجه های سخت را تحمل کرد. بادامچیان عضو هیات موسس حزب موتلفه اسلامی بوده است که در سال 1342 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل می شود و اکنون نیز به عنوان قائم مقام این حزب مشغول فعالیت است.
وی در سالهای 56 13و 1357 عضو شورای مرکزی تشکل مخفی بوده و همواره در تاریخ انقلاب نقش مهم و اساسی را در فعالیت ها داشته و به نوعی تاریخ زنده انقلاب اسلامی است.
بادامچیان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی عضو شورای مرکزی هفت نفره کمیته استقبال از امام خمینی(ره) بود که توانستند با مدیریت خود یکی از روزهای تاریخی را در اذهان ملت به بهترین شکل اجرا کنند.
بادامچیان با تشکیل حزب جمهوری اسلامی در کنار بزرگانی همچون آیت الله شهید بهشتیٰ ، آیت الله خامنه ای و دیگرانٰ عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی بوده و همواره در کنار این بزرگان فعالیت های سیاسی خود را انجام داده است.
دکتر اسدالله بادامچیان فوق لیسانس علوم سیاسی و دکترای روابط بین الملل است و با علوم حوزوی در حد سطح آشناست.
 وی یکی از رجال سیاسی -فرهنگی انقلاب محسوب می شود و تحلیل ها و بیانات او مورد توجه عموم به ویژه نخبگان و فرهیختگان است،حتی رسانه های بیگانه نسبت به تحلیل های ایشان حساسیت ویژه ای دارند .
 دکتر بادامچیان تا کنون حدود ۵۰ جلد کتاب تالیف نموده که اکثر آنها به چاپ رسیده است . او یکی از قدیمی ترین و پرسابقه ترین تحلیلگر مسائل سیاسی کشور است و تحلیل های وی در سیاست گذاریهای کلان نظام اسلامی و در صحنه های اجتماعی با توجه به سابقه تدریس در حوزه و دانشگاه نقش ویژه داشته است . او با برخورداری از امتیاز سابقه تشکیلاتی ، همواره جریانات سیاسی ، فرهنگی جامعه را به صورتی دقیق دنبال نموده و مجموعه کتب وی حاصل تفکرات ، خاطرات و دیدگاه های ۵۰ سال حضور او در صحنه های سیاسی _ فرهنگی و مدیریتی کلان در دستگاه های اجرایی ، قانون گذاری و قضایی است که برای دانشجویان ، اساتید ، پژوهشگران، نقادان و تحلیلگران مفید و راهگشا است .
 لازم به ذکر است دکتر بادام چیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی عهده دار مسئولیت های ذیل بوده است:
•     دبیر اجرائی حزب جمهوری اسلامی ، مسئول استان ها و شهرستان های حزب ، مسئول تبلیغات حزب .
•     عضو موسس و شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان
•     نماینده دوره های دوم و هشتم مجلس شورای اسلامی . نایب رئیس و مخبر کمیسیون اقتصاد و دارائی ، عضو کمیسیون اجتماعی ، نماینده ناظر مجلس در اندوخته اسکناس ، عضو کمیسیون احزاب مجلس ، عضو هیئت عالی نظارت مجلس شورای اسلامی
•     معاون سیاسی و مشاور امور اجتماعی رئیس قوه قضائیه
•     رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب
•     نایب رئیس اول خانه احزاب
•     عضو موسس ، شورای مرکزی ، دبیر اجرائی ، رئیس مرکز امور سیاسی ، مدیر مسئول هفته نامه شما ، و درحال حاضر قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی است .
•     تدریس در دانشگاه و حوزه علمیه
•     رئیس کمیسیون فرهنگی سازمان تربیت بدنی
•       و مسئولیت های دیگری که بر حسب توانائی و اطلاعات گسترده وی به ایشان سپرده اند.



فاطمه رهبر:

نماینده مردم تهران در دوره های هفتم و هشتم  مجلس شورای اسلامی  متولد ۱۳۴۳ و دارای مدرک کارشناسی ارشد گرافیک است.  فاطمه رهبر، فعالیت های فرهنگی اش را از تدریس در آموزش و پرورش آغاز می کند. پس از آن در صدا و سیما به عنوان مدیر تولید شبکه جهان بین ( اینترنت)، دبیر شورای عالی سیاست گذاری اینترنت سازمان ، مدیر شبکه اینترنتی جوان و مدیر طرح و تئسعه سیستم های رایانه ای فعالیت کرده است به واسطه این فعالیت ها در سال  1382 به عنوان مدیر نمونه انتخاب گردید. از سال 75 عضو حزب موتلفه اسلامی می شود و پس از مدتی به عضویت شورای مرکزی حزب در می آید . برای اولین بار از سوی همین تشکل وارد مجلس هفتم می شود. در مجلس هشتم نیز به نمایندگی حزب موتلفه اسلامی در لیست جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفت و راهی مجلس شد.
در مجلس هفتم و هشتم به عنوان نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس فعالیت می کرد و همزمان عضو هیات نظارت بر عملکرد دستگاههای دولتی نیز بود. عضویت در فراکسیون قرآن و عترت و فراکسیون ورزش از دیگر فعالیتهای فاطمه رهبر در مجلس هفتم بود. وی در مجلس هشتم نیز در کمیسیون فرهنگی عضو شد . حضور وی در فراکسیون زنان منجر به تصویب قوانین حمایتی  از خانواده و زنان گردید که می توان به  ماده 230 و ماده 227 برنامه پنجم توسعه که از مهمترین و کلیدی ترین مواد در حوزه زنان، کودک و خانواده است اشاره کرد .
حضور فعال وی در برابر جریان فتنه در انتخابات 88 موجب گردید که حجم تخریب های گسترده ای از سوی فتنه گران متوجه وی گردد.



دکتر لاله افتخاری:

نماینده مردم تهران در مجالس هفتم و هشتم متولد ۱۳۳۸ و دکترای علوم قرآنی است. وی که فرزند بسیجی شهید محمد حسین افتخاری  و همسر بسیجی شهید محمد علی عامریان  است در سال 65  پدر و همسر خود را در عملیات کربلای 4 طی فاصله  کمی از دست می دهد. سرکار خانم لاله افتخاری در سال 69 با رتبه ۳ کنکور و معدل 04/19 به عنوان رتبه اول کارشناسی علوم قرآن و حدیث وارد دانشگاه فردوسی مشهد می شود . دوره کارشناسی ارشد و دکترای خود را در دانشگاه تهران می گذارند. مطالعه و تحقیقات وی در موضوعات حقوق زنان، الگوی زن مسلمان و علوم قرآنی سبب می شود تا  وی به عنوان زن نمونه از سوی مؤسسه فرهنگی شجره طوبی لوح افتخار دریافت کند. مدارج علمی و مدیریتی وی باعث شد تا از سوی اصولگرایان برای نمایندگی مجالس هفتم و هشتم به مردم معرفی گردد که با اقبال مردم تهران توانست به مجلس راه یابد.
عضویت در کمیسیون پژوهشهای قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در هیئت منصفه دادگاه مطبوعات
تاسیس و رئیس فراکسیون قرآن و عترت(ع) مجلس شورای اسلامی وموسس و مسئول فراکسیون حمایت از مخترعان، نخبگان و نوآوران مجلس شورای اسلامی از دیگر فعالیت های وی است.



جهت آشنایی با دیدگاه آنها گفتگوهای این چهار نامزد را در لینکهای مرتبط بخوانید.


https://shoma-weekly.ir/9Aj5La