سیاسی

م.هـ با رأفت دستگاه قضایی مواجه شده است

عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت: صدور حکم م.ه توسط دستگاه قضا جای تشکر دارد و مردم توقعی جز این از قوه قضاییه جمهوری اسلامی ندارند.
احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی میزان، درباره اعلام حکم م.ه، اظهار کرد: این اقدام دستگاه قضا جای تشکر دارد و مردم توقعی جز این از قوه قضاییه جمهوری اسلامی ندارند.

وی افزود: ملت ایران انتظار دارد که در نظام جمهوری اسلامی از این نوع خطاها وجود نداشته باشد. برخی از مسائل است که اگر ریشه آن خشکانده شود به این نقطه نمی رسیم و پیشگیری بسیار بهتر از درمان است.

دبیر کل جامعه اصناف و بازار تصریح کرد: اینگونه نیست که مردم این اقدام را جناحی بدانند و حکم محمدرضا رحیمی و م.ه سبب شد مقداری امیدوار شوند و امیدواریم که خطاهای بعدی در دستگاه قضایی بررسی شود.

وی ادامه داد: نباید خط قرمزی برای کسی باشد و متأسفانه ما در دولت دهم از بالاترین مقام اجرایی کشور شاهد بودیم که وزرا و هیئت دولت خط قرمز بودند و امیدواریم که خط قرمزی در نظام جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد و به خطاها نیز رسیدگی شود.

کریمی بیان کرد: درباره م.ه باید بگوییم که با رأفت دستگاه قضایی مواجه شده است و شاید بیش از اینها باید حکم می کردند اما سرانجام این مقدار نیز جای تشکر از دستگاه قضایی دارد. در هر صورت محاکمه های اخیر هم از جناح راست بوده و هم از جناح چپ که می تواند موید آرامشی برای مردم باشد.

دبیر کل جامعه اصناف و بازار در ارزیابی عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با فساد اقتصادی در سال 93 ابراز کرد: اکنون که دستگاه قضایی این فرایند را آغاز کرده و دو نفر از دانه درشت های مفاسد اقتصادی را محکوم کرده طبیعی است که از این اقدام تشکر می کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم که سال آینده به صورتی شود که کسی جرأت انجام خطا نکند و باید مقداری دستگاه قضا مجازات را هماهنگ با جرم کند چراکه در بسیاری از مواقع مجازات بسیار کمتر از جرمی است که متهم دارد که در این رابطه اگر قوانینی باشد که جرأت را از خطاکاران بگیرد می تواند بسیار مثبت باشد.

https://shoma-weekly.ir/QOxDkR