سیاسی

می‌دانیم نقشه جدیدی می‌کشید اما غافلگیر خواهید شد

اسرائیل به خاطر هراس‌هایش در حال ساخت دیوار سیمانی بزرگ در مرزهای لبنان است. به رهبران دشمن می‌گویم ما می‌دانیم شما برای عملیات منحصربه‌فرد جدیدی نقشه می‌کشید و به شمایی که خود را برای هر جنگی در آینده آماده می‌کنید می‌گویم که اشتباه می‌کنید زمانی که تصور می‌کنید اطلاعات شما از ما کافی است. ما دائماً چیزی داریم که شما نمی‌دانید و شما غافلگیر خواهید شد.
سید حسن نصراله، دبیر کل حزبالله لبنان در همایش سروران پیروزی تأکید کرد: همه بدانند که تصویر واقعی ما همان تصویر مقاومت اسلامی در لبنان است که تصویر شهید شیخ راغب حرب، سید عباس موسوی و عماد مغنیه است. آنها که الگوی ما و تمام نسلهای آینده به خاطر تواضع، صداقت و اخلاص آنان نسبت به مسائل امت هستند.

وی افزود: پس از گذشت ۳۲ سال از شهادت شیخ راغب حرب، ۲۵ سال از شهادت شیخ عباس موسوی و ۹ سال از شهادت شیخ عماد مغنیه نسبت به تعهدمان در زمینه ادامه مسیر آنان تأکید کرده و میکوشیم به نسلهای فعلی بدانند رهبران مقاومت که باصداقت، اخلاص و جهادشان این پیروزیها را به فضل خداوند متعال آفریدند، چه کسانی هستند.دبیر کل حزبالله لبنان خاطرنشان کرد: وقتی امروز از پیروزی عظیم در سوریه بر طرح تکفیری آمریکایی سخن میگوییم که متکی به قدرتهای منطقهای و هدفش انهدام ملتها، کشورها و جنبشهای مقاومت در منطقه بود و یا وقتی از پیروزی در کنار سوریها سخن میگوییم درواقع، منظورمان آن است که شهدا، سروران این پیروزی هستند. دبیر کل حزبالله لبنان اظهار داشت: از سال ۲۰۰۶ تاکنون ما شاهد تهدیدات اسرائیل هستیم حتی اگر تحریک آمریکایی درباره وقوع جنگ اسرائیل وجود داشته باشد این ما را نگران نمیکند. آنچه اسرائیل را از هرگونه تجاوز به لبنان بازمیدارد قدرت مقاومت و فضای داخلی لبنان به لطف حضور میشل عون رئیسجمهور لبنان است. مسئله اساسی برای اسرائیل باهدف تجاوز به لبنان امکان تحقق پیروزی حتمی در جنگ است که اصلاً محقق نمیشود. حمایت آمریکا از اسرائیل برای دست به جنگ زدن علیه لبنان برای اسرائیل کافی نیست.

دبیر کل حزبالله لبنان درباره نگرانی اسرائیل درباره ذخایر آمونیاک در فلسطین اشغالی گفت: از اسرائیل میخواهم تأسیسات هستهای دیمونا را منهدم کند. ما تأسیسات هستهای دیمونا را که تهدیدی بر منطقه است به تهدیدی علیه اسرائیل تبدیل میکنیم. خارج کردن ماده آمونیاک با کشتی از شمال فلسطین دلیلی بر قدرت مقاومت است. ازنظر اسرائیلیها این میزان از ذخایر آمونیاک معادل پنج بمب هستهای است.

سید حسن نصرالله با یادآوری اینکه لشکر گولانی اسرائیل که گفتهشده بهترین در جهان است در ورود به محله الشجاعیه غزه در سال ۲۰۱۴ شکست خورد، ادامه داد: اسرائیل به خاطر هراسهایش در حال ساخت دیوار سیمانی بزرگ در مرزهای لبنان است. به رهبران دشمن میگویم ما میدانیم شما برای عملیات منحصربهفرد جدیدی نقشه میکشید و به شمایی که خود را برای هر جنگی در آینده آماده میکنید میگویم که اشتباه میکنید زمانی که تصور میکنید اطلاعات شما از ما کافی است. ما دائماً چیزی داریم که شما نمیدانید و شما غافلگیر خواهید شد.

وی با اشاره به کنار گذاشتن راهکار دو کشوری از سوی دولت آمریکا افزود: دیروز بهطور تقریباً رسمی مرگ روند مذاکرات صلح اعلام شد. هیچیک از حکام عرب جرات ندارد به حرف نتانیاهو پاسخ دهد یا بر خصومت اسرائیل صحه بگذارد. آنچه اطراف ما در جریان است نشانههایی از تسویهحساب منافقان و دروغگویان با ملت فلسطین است. به ملت فلسطین تأکید میکنم که وضعیت منطقه اینطور باقی نمیماند. مهمترین نوع مقاومت در فلسطین انتفاضه قدس است. نهایت چیزی که اسرائیل به فلسطینی خواهد داد یک حکومت خودمختاری در کرانه باختری است، بهاینترتیب غزه تحت محاصره خواهد ماند تا دیگر جایی برای بازگشت فلسطینیها به سرزمینشان وجود نداشته باشد.

سید حسن نصراله تأکید کرد، اعدام سه جوان بحرینی یک تصمیم سعودی بود نه بحرینی؛ اما نظام بحرین بداند که مردم این کشور هرگز تسلیم نخواهند شد. بحرین کشوری است که از سوی عربستان محاصرهشده و نیروهای عربستانی ملت بحرین را سرکوب میکنند. اخیراً مقامات بحرین به نماد ملت یعنی آیتالله عیسی قاسم تعدی کردند. ملت بحرین از شش ماه پیش در پی صدور حکم سلب تابعیت وی شب و روز از او حمایت میکنند. کسی که بر اینکه مردم بحرین خسته خواهند شد حساب بازکرده باید بهروزهای اخیر وقایع چند روز گذشته نگاهی بیندازد.

وی درباره یمن گفت: خصومت اماراتی، عربستانی، آمریکایی و انگلیسی علیه یمن وجود دارد. تمامی دادههای حسی و علمی دال بر آن است که اسرائیل در تجاوز علیه یمن دست دارد. عبدربه منصور هادی تأمین غذا نمیکند. اکثر مردم یمن با متجاوزان میجنگند و یک پایداری اسطورهای را از خود نشان دادهاند. محاصره، گرسنگی و گسیل کردن مزدوران از جهان به یمن وجود دارد و با این شرایط ارتش عربستان تنها در مرز این کشور میجنگد و جرات نکرده جلو برود. ما از تیمهای تحقیقاتی شنیدهایم که عربستان به دنبال راه در رو از این جنگ است تا آبروی خود را حفظ کند وجهه خود را بهعنوان «پادشاه» نگه دارد. مزدورانی از یمن، اردن، افغانستان در جبهههای جنگ در یمن میجنگند. امارات بخش اساسی در تجاوز علیه یمن است.

وی افزود: ما همچنان در مقابله با طرحهای اسرائیلی و آمریکایی که کشور ما را هدف قرار داده باقی میمانیم و در مسیر پیروزی هستیم. اردوغان، ترامپ و دیگر مسئولان آمریکایی بارها اعتراف کردهاند که داعش ساخته آمریکا و عربستان است. هدف از ساخت داعش نابودی سوریه و عراق بود که تولید آمریکا و عربستان است. آمریکا و عربستان مسئول مرگ هزاران تن به دست داعش هستند.

https://shoma-weekly.ir/TE0s7i