بین الملل

می خواهند داعش را جایگزین طالبان در افغانستان کنند

آنها می خواهند با پیش کشیدن بحث صلح به صورت تاکتیکی بحث را عوض کرده و بعدا داعش را جایگزین طالبان در افغانستان نمایند.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری دبیر کل حزب اسلامی تبیان افغانستان در دیدار با اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ضمن تسلیت مجدد درگذشت مرحوم آقای حبیبی، به آقای بادامچیان بابت انتخاب وی به عنوان دبیر کل جدید حزب موتلفه اسلامی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد تا با توجه به سوابق آقای بادامچیان تحول جدیدی در حزب موتلفه اسلامی شکل بگیرد.

در این دیدار حجت الاسلام حسینی مزاری با اعلام وضعیت ناراحت کننده و نابهنجار احزاب در افغانستان اعلام کرد که جناحها در افغانستان به انفعال کشانده شده و از بین رفته اند و به نوعی خود سانسوری در جریان ها و احزاب اسلامی دچار شده ایم.

وی افزود: در این شرایط است که تفکرات شاخص ولایی اگر کار کنند در دید بیشتری هستند و حزب تبیان که سالهاست در عرصه فعالیت های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است، تاوان تفکرات خود در افغانستان را داده است که نمونه اخیر آن حملات انتحاری به دفتر ما در کابل بود که باعث شهید شدن ۵۲ تن و زخمی شدن بیش از ۹۰ نفر گردید.

دبیر کل حزب اسلامی تبیان افغانستان خاطرنشان کرد: ما با کارهای رسانه ای، تبلیغی و همایش‌های مختلف در راستای هدایت بخشی به افکار عمومی جامعه تلاش می کنیم و این باعث اقبال بیشتر مردم شده است و در چنین شرایطی نیاز به ساز و کار جدی تری داریم.

حسینی مزاری گفت: غرب با تمام ساز و کار خود آمده است که دین و مکتب را در هم بکوبد اما افغان ها در برابر آنها ایستاده اند و ضربات سختی را تا کنون بر آنها وارد کرده اند و به اعتقاد صاحبنظران این مسائل باعث بروز مشکلات مختلف برای آمریکایی ها شده است و به اعتقاد من آنها به راحتی از افغانستان نخواهند رفت.

وی گفت: آنها می خواهند با پیش کشیدن بحث صلح به صورت تاکتیکی بحث را عوض کرده و بعدا داعش را جایگزین طالبان در افغانستان نمایند. در این شرایط ما به این فکر و اندیشه هستیم که با جریان‌های اسلامی و اصولی در منطقه ارتباط داشته باشیم و یکی از این تشکل ها که سوابق درخشان آن محرز است حزب موتلفه اسلامی است. با مرحوم حبیبی نیز قبل از این دیدار چندین جلسه ملاقات داشتیم و قرار بود مطالبی را پیگیری کنیم.

دبیر کل حزب اسلامی تبیان افغانستان تصریح کرد: هم اکنون در خدمت شما هستیم و امیدواریم روابط دو جانبه و استراتژیک ادامه پیدا کند و بر اساس یک برنامه و ساختار و نظام مشخص به پیش رفته و حاصل کار نتیجه بخش باشد.

https://shoma-weekly.ir/4sdQQr