سیاسی

می‌توان به لیست پیشنهاد دهندگان مؤمن و در خط امام اعتماد کرد/ فهرست دهندگانی که دلشان دنبال حرف‌های آمریکا است، قابل اعتماد نیستند

اگر پیشنهاد دهندگانِ لیستها، مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند می توان به لیست آنها درباره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دین و استقلال، چندان اهمیتی نمی دهند و دلشان دنبال حرفهای امریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند.
امام خامنهای در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور انتخابات را مسئلهای بسیار مهم و نعمتی حقیقتاً بزرگ برشمردند و با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه افزودند: مفهوم عمیق حقالناس، در زمینههای «اجرا، نظارت، حقوق داوطلبان، لیستهای انتخاباتی، صیانت از آرای مردم و پذیرش نتایج انتخابات»، ابعاد مکمل و پرمعنایی دارد و مردم با توجه به طمعورزی آمریکاییها به این انتخابات، موضوع نفوذ را مورد توجه کامل قرار دهند.

رهبر معظم انقلاب با پرداختن به موضوع بسیار مهم و پیچیده «نفوذ» در انتخابات خاطرنشان کردند: کسانی که به اطلاعات دسترسی دارند میدانند که چه دامهایی برای کشور گسترده شده یا در حال گسترده شدن است تا در حصار اراده و تصمیمات ملت نفوذ کنند. اگر بر فرض، عنصری نفوذی در مجلس خبرگان یا مجلس شورای اسلامی یا دیگر ارکان نظام وارد شود مانند موریانه از داخل پایهها را میجود و سست میکند.

رهبر انقلاب با اشاره به استفاده بیگانگان از تحریک داخلی، بمباران تبلیغاتی و سیاسی، هزینههای مالی، دامهای اخلاقی و انواع و اقسام روشهای دیگر افزودند: همه باید در مقابل «نفوذ» هوشیار باشیم. در زمینه نفوذ باید بدون تهمت زدن و ذکر مصادیق مُعیّن، در افکار عمومی روشنگری کرد.

حضرت آیتالله خامنهای طمعورزی آمریکاییها به انتخابات پیش رو را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: آمریکاییها مثل ما دنبال تحولاند، اما، ما تحولی را میخواهیم که فاصله کشور و جامعه با اهداف اسلام و انقلاب را کاهش دهد و آنها دقیقاً در نقطه مقابل تحول مورد نظر ملت ایران، دنبالِ دور کردن جامعه از اهداف انقلاب و نزدیک کردن ایران به اهداف خودشان هستند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: آمریکاییها برای تحقق این هدف به انتخابات چشم طمع دوختهاند اما ملت بزرگ و هوشیار ایران چه در انتخابات و چه در مسائل دیگر، مخالف خواستهای دشمنان عمل میکند و همچون گذشته به دهان آنها میکوبد.

حضرت آیتالله خامنهای در فرازی از مباحث انتخاباتی خود با تبیین ابعاد حق الناس، در خصوص وظایف گروه های سیاسی فرمودند: رعایت حقالناس در پیشنهاد فهرستها بهمعنای این است که مسئله رفیقبازی و جناحبازی را در لیستهای خود دخالت ندهند و با معیار شایستگی حقیقی، لیستها را تهیه کنند.

ایشان به مردم نیز توصیه کردند برای انتخاب نامزدها به کسانی و مجموعههایی اعتماد کنید که از سر صفا و صداقت و علاقهمندی به انقلاب لیست دادهاند، نه از روی مقاصد خاص و گاه فاسد.

امام خامنهای در دیدار با مردم قم در سالروز قیام 19 دی نیز در تبیین اهمیت فراوان رأی دادن به نامزدهای صالح افزودند: آرا و سلایق مختلف، ایراد ندارد، مهم آن است که تلاش و دقت کنیم که انتخاب ما، انتخاب درستی باشد.

ایشان افزودند: اگر این دقت صورت گیرد حتی اگر برخی منتخبان، بعداً مطلوب از آب در نیایند، «تلاش و دقت رأیدهنده برای انتخاب نامزدهای شایسته»، مورد رضایت پروردگار خواهد بود.

معظم له با تأکید بر ضرورت رسیدن به انتخاب به شکل اطمینانبخش، تصریح کردند: یکایک افراد را ممکن است نشناسیم -خود بنده هم وقتی این فهرستها را میآورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدمهای این فهرستها را نمیشناسم امّا اعتماد میکنم به آن کسانی که معرّفی کردهاند، و نگاه میکنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرّفی کردهاند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدمهای متدیّن و مؤمن و انقلابیای هستند، به حرفشان اعتماد میکنم و به [فهرست] آنها رأی میدهم؛ اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را دادهاند کسانی هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل استقلال کشور خیلی اهمّیّتی نمیدهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است، به حرفشان اعتماد نمیکنم؛ به نظر من این راه خوبی است. اگرچنانچه کسانی اینجور عمل بکنند و این تحقیق را بکنند، کار خودشان را انجام دادهاند؛ خدای متعال ثواب خواهد داد، ولو اینکه در یک مورد، اشتباه هم اتّفاق بیفتد.

ایشان مواضع مجلس کنونی را در مسائل بینالمللی «خوب» برشمردند و افزودند: مجلسی که در قضیه هستهای و دیگر مسائل مقابل دشمنان بایستد و شجاع، مستقل و آزاد، حرفها و مواضع ملت را بیان کند با مجلسی که در مسائل گوناگون حرفهای دشمن را تکرار میکند، از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

رهبر انقلاب، تک تک نمایندگان مجلس را در شکلگیری حرکت و مواضع خانه ملت، دخیل دانستند و افزودند: بههمین علت، مردم همه استانها و شهرها، باید در انتخاب نمایندگان خود، کاملاً دقت کنند و در درستی انتخاب، به اطمینان برسند.

ایشان در تشریح تأثیر انتخاب صحیح بر ماندگاری انقلاب افزودند: از ابتدای انقلاب ریزشها و رویشهای فروانی داشتهایم، عدهای از افراد انقلابی بهخاطر «ظلم فردی احتمالی» که به آنها شده، به ناحق از اصل انقلاب روگردان شدهاند و عدهای هم بهخاطر مسائل شخصی و خانوادگی مواضع دیگری گرفتهاند اما مهم این است که رویشهای انقلاب در زمینههای مختلف از جمله وجود نیروهای «مؤمن، انقلابی، متخصص، تحصیلکرده، فنآور و کارآمد»، بسیار بیشتر از ریزشها بوده است.

رهبر انقلاب افزودند: در مقطع کنونی نیز اگر مردم به وظایف خود در انتخاب نامزدهای صالح برای مجلس و خبرگان، درست عمل کنند «رویشهای سرسبز و پرطراوت انقلاب»، بیشتر و ماندگاری انقلاب تأمین میشود.


https://shoma-weekly.ir/IZpypo