سیاسی

میزان تحقق شعار سال

ملت ایران در حماسه سیاسی خود زمینه دخالت بیگاناگان در از بین برد و بازهم به روحانیت اعتماد کردویک روحانی را انتخاب نمود . در این حماسه, دروغ (تقلب ) اصلاح طلبان نسبت به انتخابات 88 برملا شد و اکثرا مجبور به اعتراف به عدم تقلب شدند .

حمیدرضا ترقی- نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای . یکی از سیاستهای موءثر در سوزن بانی حرکت وفعالیت اجرائی کشور در مسیر چشم انداز 20 ساله و آرمانهای انقلاب اسلامی است و میتواند نظام را سریعتر به سوی جامعه سازی و دولت سازی اسلامی در فرآیند انقلاب اسلامی نزدیک سازد .

حماسه ء سیاسی به معنای بیداری ملت و خنثی و نابود سازی کامل توطئه های سیاسی داخلی و خارجی با حضور پر شور و مقتدرانه امت در انتخابات و راهپیمائی ها و جشن پیروزی انقلاب و مایوس ساختن دشمن از منحرف کردن مسیر انقلاب و پرکردن شکاف ملت و دولت و پایداری بر اصول و آرمانهای انقلاب .

حماسه اقتصادی یعنی شکست کامل توطئه هاو تهاجم اقتصادی دشمن و تداوم رشد و تولید و شکوفائی ظرفیت ها و خلاقیت های داخلی و اصلاحج الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر و بلا خره کسب استقلال کامل اقتصادی .

ملت ایران در سال 92 با حضور آگاهانه و دهها میلیونی خو در پای صندوقهای راءی حماسه حضور کم سابقه ای آفرید و آن را در 9 دی و 22 بهمن تکمیل نمود .

نخبه گان سیاسی در این حماسه رقابت سالمی را در عرصه ی انتخابات به سر انجام رسانده و توانستند برای اولین بار در مناظرات سیاسی تلویزیونی میلیونها نفر در داخل و خارج کشور را به عرصه رقابت برنامه ای در انتخابات بکشانند وهمچنین حاکمیت قانون در بررسی صلاحیت ها و همچنین نتیجه قانونی انتخابا ت رابدون کوچکترین بی قانونی ای بپذیرند

اقتدار سیاسی ملت ایران در برابر توطئه های دشمن به اثبات رسید و پشتوانه ای شدبرای تیم مذاکره کننده هسته ای که بدون عقب نشینی از خطوط قرمز و اهداف جمهوری اسلامی ,حقوق ملت ایران در این زمینه را محقق و بازیاده خواهی های دشمنان مقابله کند .و سیاست فعال و غیر انفعالی را در عرصه بین المللی دنبال کند .

این حماسه در عرصه سیاسی خارجی و بین المللی توانست اهداف غرب و صهیونیسم در مقابله با خط مقدم جبهه مقاومت را ناکام گذاشت و ضمن نابودی تروریستها ی تکفیری دشمنان اقتدار سیاسی جبهه مقاومت را وادار به عقب نشینی گام به گام و پذیرش شکست کرد.

ملت ایران در حماسه سیاسی خود زمینه دخالت بیگاناگان در از بین برد و بازهم به روحانیت اعتماد کردویک روحانی را انتخاب نمود .

در این حماسه, دروغ (تقلب ) اصلاح طلبان نسبت به انتخابات 88 برملا شد و اکثرا مجبور به اعتراف به عدم تقلب شدند .

اما در حماسه اقتصادی باید باا تخاذ سیاستهای ابلاغی رهبری تحریم ها را بی اثر و دور میزدیم و فضای کسب وکار

را رونق بخشیده و اقتصاد را به مردم واگذار میکردیم وبه اجرای سیاستهای اصل 44 سرعت میدادیم و تولید را رونق بخشیده و کیفیت آنرا بالا برده و بهره وری را افزایش میدادیم .

باید اقتصاد مقاومتی را عملی و راههای مقابله با فشارهای دشمن در حوزه اقتصاد را می یافتیم و آنرا خنثی میکردیم .

باید الگوی مصذرف را اصلاح و سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج و تبلیغ میکردیم .

باید با تحقق عدالت اجتماعی قشر فقیر و محروم و آسیب پذیر و مستضعف را از محرومیت نجات میدادیم .

باید از واردات می کاستیم و یارانه هارا هدفمند بسوی اقشار ضعیف جامعه سوق میدادیم .

ولی متاسفانه همانطور که مقام معظم رهبری در جمع مسئولان اقتصادی کشور بیان فرمودند : در تحقق حماسه ی اقتصادی موفق نبودیم و به تاخیر افتاد.

اماباید اذعان نمود که حماسه اقتصادی را هم رهبری از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بوسیله خودشان شروع کردندو بی شک تا دولت از بیگانه دل نکند و بداخل متکی نشود و تا دولت بجای صرف تمام انرژی اش در مذاکرات به حل منطقی مشکلات اقتصادی و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید نپردازد . این حماسه تحقق نخواهد یافت .

بنظر میرسد که اگر واقعا دولت بدنبال تحقق حماسهء اقتصادی است . باید :

1-منابع درآمدی بودجه را از نفت به مالیات و دیگر درآمد های داخلی تغییر دهد .

2-ارزش پول ملی را در برابر ارز خارجی حفظ کند .

3-بستر سرمایه گذاری مطمئن را برای مردم در اقتصاد فراهم و سیاستهای تشویقی و اطمینان زا را اتخاذ کند

4- تمام نیروی قوای سه گانه برای اصلاح الگوی مصرف جامعه بسیج شوند .

5- تیم اقتصادی دولت خود و افکارشان را با سیاستهای ابلاغی رهبری منطبق کنند.

6-روش پخته و انقلابی ای را برای دورزدن تحریم ها و شکستن دیوار آن پیدا و با قاطعیت اجرا کنند .

7- به مردم در حل مشکلات اقتصادی اعتماد کرده و بها بدهند و در کاهش نقش دولت در اقتصاد تسریع نمایند

8-اقتصاد مقاومتی را بااستفاده از نخبه گان اقتصادی معتقد و مومن به آن اجرا ئی کند .

9- طرحهای تحول اقتصادی در نظام بانکی . نظام پولی . بهره وری . گمرک و مالیات همچنان در اولویت

قرار گیرد.

10-به حل مشکلات اقشار ضعیف جامعه با استفاده از نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد اهمیت جدی داده شود

تا جلو اعتراضات احتمالی تهیدستان در سال آینده که تورم دشواری وجود خواهد داشت گرفته شود.

در چنین صورتی یقینا حماسه اقتصادی تحقق پیدا خواهد کرد .انشاء الله

https://shoma-weekly.ir/zWL7Fq