سیاسی

میرسلیم توانایی احقاق تمام حقوق ملت بر اساس قانون اساسی را دارد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، گفت: آقای میر سلیم این توانایی را دارد که بتواند تمام حقوق ملت را که در قانون اساسی آمده است در زمان پذیرش تصدی ریاست جمهوری اجرایی کند.
حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، با بیان این مطلب که اقدام حزب مؤتلفه اسلامی در جامعه ای صورت می گیرد که حزب هنوز جایگاه واقعی ندارد و قوانین مربوط به تحزب زمینه کارکرد درست حزبی را در کشور بوجود نیاورده است، گفت: اقدام حزب مؤتلفه اسلامی در شرایط سیاسی کنونی قدری نامأنوس جلوه می کند زیرا تاکنون هیچ حزبی غیر از حزب جمهوری اسلامی وارد رقابت سیاسی در کشور نشده است.

وی در ادامه به قضاوت هایی که نسبت به حزب مؤتلفه اسلامی در کشور از سوی برخی افراد صورت می گیرد اشاره کرد و بیان داشت: قضاوت هایی که نسبت به حرکت حزب مؤتلفه اسلامی صورت می گیرد به دلیل عدم شناخت از حزب موتلفه اسلامی است چراکه حزب مؤتلفه اسلامی در طی 54 ساله گذشته خود، همیشه سعی کرده که یک حزب نمونه برای احزاب اسلامی در ایران و منطقه باشد و طبیعتا بر اساس مرام نامه و اساسنامه اش کاملا با ویژگی های احزاب غربی تفاوت ماهوی دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: هدف اصلی حزب استقرار نظام اسلامی در کشور و پیاده شدن احکام اسلامی در جامعه است و مبنای حرکت سیاسی حزب تبعیت از ولایت رهبری در جامعه می باشد حزب موتلفه خود را بازوی اجرایی نظام در جهت اهداف و تحقق آرمان های اسلامی می داند و به دنبال ارائه سازو کار و شاکله ای از تحزب است که ذیل نظام ولایت فقیه بتواند فعالیت کند.

ترقی اظهار داشت: همانگونه که در مواضع آقای میرسلیم مشاهده می شود ایشان ضمن این که تشکیلات حزبی را یک نقطه مثبت در فعالیت انتخاباتی خود می داند اما تلاش وی برای شایسته سالاری نه برای گروه گرایی در فعالیت و پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری است.

ترقی در ادامه با بیان این مطلب که هر نامزد حزب بعد از پیروزی باید الویت کابینه را به استفاده از نیروهای حزب قرار دهد اما آقای میرسلیم با صراحت اعلام می کند از تمام نیروهای انقلابی و اصولگرا و پایبند برای اداره کشور استفاده خواهد کرد، تصریح کرد: این گونه موضع گیری آقای میر سلیم نشان دهنده آن است که وی تعصب تشکیلاتی و گروه گرایی ندارد.

وی ادامه داد: تصوراتی که امروز نسبت به حزب مؤتلفه اسلامی از سوی برخی از افراد می شود ناشی از غرض ورزی و یا عدم شناخت مرام نامه و اساسنامه حزب است و معتقدم کسانی که می خواهند حرکت حزب مؤتلفه اسلامی را دنبال کنند بهتر است به مواضع آقای میر سلیم دقت کنند قطعا سوء تفاهام ها برطرف می شود.

ترقی گفت: شعار حزب مؤتلفه اسلامی همچون شهید بهشتی شیفته خدمت به نظام اسلامی نه علاقمند به قدرت است و وظیفه خود می داند زمینه حضور افراد سالم و انقلابی را فراهم کند ولو این که افراد صالح عضو و از مجموعه تشکیلات حزب مؤتلفه اسلامی نباشند.

ترقی در خاتمه بیان کرد: آقای میر سلیم این توانایی را دارد که بتواند تمام حقوق ملت را که در قانون اساسی آمده است در زمان پذیرش تصدی ریاست جمهوری اجرایی کند.

https://shoma-weekly.ir/x4g62s