سیاسی

میرسلیم برنامه مدون برای اداره کشور دارد

میرسلیم به شخصه با داشتن برنامه مدون و تنظیم شده چهار ساله که نتیجه ماه‌ها مطالعه است پا به صحنه رقابت گذاشته و دارای کادر آماده و متخصص برای تصدی پست‌ها و مسئولیت‌ها است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی اگر امروز برای تشکیل یک دولت اسلامی با تمام توان به صحنه می‌آید و نامزد ریاست جمهوری معرفی می‌کند، یقینا بدانید این حزب توانمند‌ با شناخت کامل از مسائل و معضلات کشور و با برنامه چهار ساله مدون‌ و کادری انقلابی، معتقد، متخصص و توانمند پا به عرصه خدمت نهاده تا به یاری خداوند و توان نیروهای انقلابی کشور به عنوان دولت اسلامی با قابلیت‌هایی که در کشور وجود دارد، نسبت به رفع تمام‌ مشکلات و معضلات عدیده کشور اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در آغازین سال نو به سراغ احمدعلی مقدم از فعالان اصولگرا کرمان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و دبیر حزب موتلفه استان کرمان رفتیم تا دیدگاه و نظرات ایشان را در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری جویا شویم.

حاصل این این نشست گفت‌وگویی تفصیلی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و معرفی مصطفی میرسلیم به عنوان کاندیدا این حزب است.

فارس: جناب مقدم لطفا به عنوان نخستین سؤال چگونگی جمع‌بندی حزب موتلفه اسلامی برای رسیدن به معرفی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را توضیح دهید.

مقدم: حزب موتلفه اسلامی با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت و حضور مستمر در عرصه‌های گوناگون انقلاب‌ اسلامی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب به عنوان بازوی توانمند حضرت امام خمینی (ره) مطرح بوده و پس از ایشان نیز در برهه و مقاطع حساس انقلاب وفاداری و پایبندی به ارکان نظام به ویژه ولایت‌فقیه و شخص مقام معظم رهبری را به اثبات رسانده و همواره سعی خود را بر این قرار داده تا ضرورت وجود اثرگذاری احزاب در مدیریت جامعه را نهادینه کند.

حزب موتلفه اسلامی اگر امروز برای تشکیل یک دولت اسلامی با تمام توان به صحنه می‌آید و نامزد ریاست جمهوری معرفی می‌کند، یقینا بدانید این حزب توانمند‌ با شناخت کامل از مسائل و معضلات کشور و با برنامه چهار ساله مدون‌ و کادری انقلابی، معتقد، متخصص و توانمند پا به عرصه خدمت نهاده تا به یاری خداوند و توان نیروهای انقلابی کشور به عنوان دولت اسلامی با قابلیت‌هایی که در کشور وجود دارد، نسبت به رفع تمام‌ مشکلات و معضلات عدیده کشور اقدام کند.

حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه وحدت و اتحاد همه جریان‌های انقلاب و دلسوزان نظام را در جریان انتخابات اصل می‌داند، خود را ملزم دانست با معرفی کاندید اصلح و بهترین گزینه را به معرض رای مردم بگذارد و قطعا کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در تمام‌ فرآیند انتخابات حضور دارند.

در همین راستا با قرار گرفتن کشور در مقطع حساس کنونی، چالش‌های جدی داخلی در نظام، تحولات پرشتاب بین‌المللی و با احساس به خطر افتادن ارزش‌های انقلاب و کیان انقلاب، حزب با احساس تکلیف بر خود لازم و واجب دانست که پا به عرصه رقابت انتخابات بگذارد.

طی هشت ماه جلسات کاری متعدد، بحث و بررسی‌های کارشناسانه و نظر‌خواهی اعضای شورای مرکزی، دبیران استانی این حزب و هیأت اجرایی در جمع‌بندی نهایی به این نتیجه رسید که فردی توانمند، شایسته، کاردان و از همه مهمتر ولایتمدار و معتقد به موازین و مبانی اسلامی معرفی کند، فردی که دارای مدیریت کلان موفق بوده و امتحان خود را پس داده باشد.

از این رو تصمیم نهایی بر این منوال قرار گرفت که سید‌مصطفی میرسلیم را به عرصه سیاسی کشور برای کاندیدایی انتخابات آتی ریاست جمهوری در معرض رای مردم بگذارد.

حزب موتلفه اسلامی با داشتن دفتر در تمام‌ 31 استان کشور و اکثر شهرستان‌ها و ضمن کادرسازی به مسائل، مشکلات و مطالبات به حق مردم، کاملا اشراف و آگاهی داشته و دارد و برای رفع آنها در تمام‌ حوزه‌ها برنامه مدون دارد.

کما اینکه طی انقلاب اسلامی چنانچه دولت‌مردان برنامه و یا راه‌کاری برای رفع معضلات کشور خواسته‌اند، برنامه و پیشنهادهای عملی خود را ارائه داده است.

لازم است، این مطلب را هم عنوان کنم، مصطفی میرسلیم برای تمام سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که تاکنون بر زمین مانده است، دارای طرح و برنامه‌های عملی هستند.

بنابراین با این تفاسیر، چنانچه به حول و قوه الهی کاندید حزب در معرض رای مردم قرار گیرد و رای بیاورد، قطعا با دست پر و به محض تصدی دولت وارد عرصه خدمت می‌شود و با شناختی که از عملکرد وی از بدو پیروزی انقلاب تاکنون سراغ داریم، ان‌شاءالله بر تمام‌ مشکلات داخلی و خارجی و به ویژه مشکلات معیشتی، اشتغال، رفع بیکاری و تولید پایدار فائق می‌آید.

فارس: ملاک حزب موتلفه اسلامی برای انتخاب کاندیدا چه بود

مقدم: یکی از مهمترین ملاک‌های انتخاب حزب، ولایتمداری، تبعیت بی‌چون و چرا از منویات مقام معظم رهبری، پایبندی به موازین انقلاب اسلامی و قانون اساسی و از طرفی شخصیتی امتحان پس داده و دارای مدیریت کلان موفق و روحیه انقلابی و با انگیزه بوده که در این راستا با جمع‌بندی که در حزب انجام شد با اکثریت قاطع سید‌مصطفی میر‌سلیم برای تصدی پست ریاست جمهوری به عنوان کاندید حزب موتلفه اسلامی معرفی شد.

فارس: آیا حزب و شخص سید‌مصطفی میر‌سلیم در صورت رای آوردن برنامه، طرح و نقشه اجرایی تدوین شده دارند

مقدم: حزب تنها به دلیل معرفی کاندید ریاست جمهوری به دنبال تدوین برنامه، طرح و نقشه راه اجرایی برای کشور نبوده، بلکه تا جایی که من مطلع هستم، موتلفه بیش از 20 سال برنامه‌های مدون همیشگی حزب این بوده است که برای اداره کشور و دولت اسلامی برای همه فعالیت‌ها و حوزه‌های کاری کشور از کارگروه‌هایی در درون حزب برخوردار است.

در این کارگروه ها به بحث، بررسی، تبادل نظر و جمع‌بندی در مورد مسائل مختلف کشور می‌پردازند و طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی کشور را تدوین می‌کنند.

موتلفه اسلامی در همه استان‌های کشور و اکثر شهرستان‌های کشور دفتر و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی دارد و بر این اساس برای سراسر کشور اسلامی و در همه حوزه‌ها طرح و برنامه دارد، لذا کاندید معرفی شده حزب از پشتوانه قوی اتاق فکر و کارشناسان زبده برخوردار است.

دست کاندید معرفی شده پر است و در عین حال میرسلیم نیز به شخصه با داشتن برنامه مدون برای رفع معضلات کشور به میدان رقابت آمده، ضمن اینکه در حزب موتلفه از دل همین کارگروه‌ها و کار کارشناسی ممتد، مدیران شایسته‌ای را پرورش داده که آمادگی هر‌گونه خدمت در هر حوزه‌ای که نیاز باشد را دارند، تیم مجربی از دل این کار گروه‌ها آماده که خود امتیاز ویژه کاندید موتلفه است‌.

هر چند که میرسلیم نیز به شخصه با داشتن برنامه مدون و تنظیم شده چهار ساله که نتیجه ماه‌ها مطالعه است پا به صحنه رقابت گذاشته و دارای کادر آماده و متخصص برای تصدی پست‌ها و مسئولیت‌ها است.

بنابراین میرسلیم با برخورداری از تجربه ارزشمند و عقبه فکری چند ساله و همراهی مدیران واجد شرایط و با پشتوانه قوی حزبی وارد عرصه انتخابات شده است.

فارس: به شخصه بر‌اساس چه استدلالی به این نتیجه رسیدید که وی می‌تواند بهترین گزینه مورد نظر باشد

مقدم: میرسلیم با برخورداری از سابقه چند‌ ساله حضور در پست‌های مختلف اجرایی کشور، اندوخته گرانبهایی از تجربه را به همراه دارد، وی به عنوان یار همیشگی مقام معظم رهبری عهده‌دار مسئولیت‌هایی از جمله سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی رئیس جمهور در دوران ریاست جمهورى حضرت آقا بین سال‌های 61 تا 68 بوده و بعد از آن ریاست هیأت امنا و مدیر‌عامل بنیاد دایره‌المعارف اسلامی بین سال‌های ‌68 تا ‌72 را عهده‌دار بوده.

طی سال‌های ‌72 تا ‌76 نیز به عنوان وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت هاشمی رفسنجانی انجام وظیفه کرده و از آن زمان تاکنون نیز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

از نکات جالب توجه زندگی میرسلیم موارد متعددی را می‌توان برشمرد که در کمتر کسی شاهد جمع شدن همه این خصائص در یک فرد هست، ویژگی‌های منحصر به فردی است که از وی چهره‌ای توانمند و کارآمد ساخته است.

میرسلیم دارای اندوخته علمی پرباری است، ریاست وی بر نخستین مرکز تحقیقاتی موتور ایران و ناظر طراحی ساخت نخستین موتور پایه گاز‌سوز نشان از کارآمدی و توانمندی وی دارد.

میرسلیم صاحب تالیفات متعددی در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و فنی است که حتی کتاب وی در سال ‌68 در زمینه موتورهای درونسوز به عنوان کتاب سال و کتاب سال دانشگاهی انتخاب شد و ثبت سه اختراع از وی برگ زرین دیگری از کارنامه درخشان است.

تسلط کامل بر زبان‌های فرانسه، انگلیسی و عربی از میرسلیم چهره‌ای برتر ساخته است با آشنایی کامل به قرآن می‌توان از وی به عنوان مفسر قرآن نیز یاد کرد و این انس و الفت با قرآن موجب شده که زندگی سالم و ساده‌ای برگزینند و با پایبندی به مبانی اسلامی در جایگاه مدیریتی خود هیچ زمان از رانت‌های دولتی در دسترس، استفاده نکرده‌اند.

حتی به خاطر دارم که با وجود داشتن پست وزارت ارشاد با ماشین شخصی سرکار می‌آمد‌ و از امکانات دولتی برای خود استفاده نمی‌کرد.

یکی از دغدغه‌‌های همیشگی میرسلیم پیگیری روند تحولات سیاسی در داخل کشور و تحولات صحنه‌های بین‌المللی است که با توجه به اشراف و تسلط کاملی که از مسائل بین‌المللی دار‌د، می‌توانند با هوشمندی تحولات را مورد بررسی قرار داده و بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

حزب موتلفه اسلامی با قاطعیت از میرسلیم تا آخرین مرحله انتخابات حمایت خواهد کرد، برای همه اعضای شورای مرکزی حزب شایستگی وی برای تصدی پست ریاست جمهوری محرز شده و با اندوخته گرانبهای سال‌ها تجربه و موفقیت در عرصه‌های گوناگون از وی، رجلی سیاسی با پشتوانه قوی حزبی ساخته است.

این وابستگی حزبی قطعا فرد برخاسته از دل حزب را از خودکامگی به دور نگه داشته و حزب را پاسخگوی عملکرد رئیس جمهور برآمده از خود می‌کند‌ و بر همه اعضا حجت شایستگی وی تمام شده است.

فارس: فکر می‌کنید، اثرات انتخاب رئیس جمهور از داخل یک حزب مشخص برای تصدی پست ریاست جمهوری چیست.

‌مقدم: رئیس جمهوری که از دوران یک حزب آن هم حزبی با قدمت بیش از نیم قرن انتخاب می‌شود، دارای پشتوانه سیاسی قدرتمندتری است و طبعا چنین دولتی در زمان بروز بحران‌ها و چالش‌ها از یک پشتوانه قوی در حل معضلات برخوردار است.

چنین دولتی برخاسته از قشر عظیمی از جامعه در قالب یک حزب است، حزب موجبات زمینه‌سازی شفافیت فضای سیاسی را از طریق پاسخگو بودن دولت در قبال عملکرد خود فراهم می‌کند‌ و چون این دولت برآمده از حزب است، لذا حزب خود را در قبال عملکرد دولت برآمده از خود پاسخگو می‌داند.

همچنین تمام بازوی فکری، اجرایی و توان خود را برای موفقیت دولت به کار می‌گیرد تا احیانا‌ مهر ناتوانی در اجرایی کردن برنامه‌ها بر پیشانی آن دولت نخورد، لذا حزب به منظور جلب اعتماد بیشتر مردم به طور مستمر در پیگیری مطالبات به حق مردم و نظارت صادقانه به نیابت از مردم بر دولت و همچنین اطلاع‌رسانی اخبار، عملکرد و خدمات دولت برآمده از حزب خود کوشاست.

فارس: صحبت پایانی

مقدم: لازم می‌دانم به یکی دو تا از نظرات جناب میرسلیم اشاره کنم، «امروز در جامعه با موضوعی به نام دوقطبی مواجه هستیم و این مسأله به معنای عدم یکپارچگی در کشور است، عده‌ای محور ولایت را تعارفی و از روی رودربایستی پذیرفته‌اند و چون نمی‌توانند با رهبری مخالفت کنند به دنبال دوقطبی سازی کاذب هستند».

«ما نمی‌توانیم در مقابل فساد بایستیم، مگر اینکه خودمان را پاک کنیم در غیر این صورت نظام اسلامی بر باد می‌رود و در مسیر مبارزه با فساد نیز خیلی‌ها از ما ناراضی می‌شوند، اما آیا برای رضایت دیگران باید دست از مقابله با فساد بکشیم».

حالا این ما هستیم و انتخابی پیش‌رو یا همچنان راه چهار ساله شکست خورده گذشته را مجددا امتحان کنیم و یا برای جبران مافات، اشتباه چهار سال پیش را تکرار نکنیم و با گزینش بهترین و اصلح‌ترین شخص، افق‌های پیش‌روی نظام را رو به آینده‌ای روشن‌تر و درخشان تر باز کنیم.

https://shoma-weekly.ir/bTLWI7