سیاسی

میرسلیم برای هوی و هوس و ریاست فعالیت نمی کند

میرسلیم همواره بار نیمی از حزب مؤتلفه اسلامی را به دوش می کشد و یکی از محسنات میرسلیم اهمیت خلوص نیت وی است و تمام فعالیت های این فرد قربت الی الله است و برای هوی و هوس و ریاست فعالیت نمی کنند و پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری نگذاشته است.
جمعی از افراد در زمان بنیانگذار جمهوری اسلامی اسلامی بودند که مورد تأیید امام خمینی (ره) بودند و این افراد در زمینه بوجود آمدن احزاب فعالیتهای بسیاری کردند و حمایت های لازم را نیز از احزاب انجام می دادند.

در اوایل انقلاب اسلامی آقایانی همچون شهید بهشتی، مطهری و مولایی و چند نفر از بزرگان بودند که از آنها به عنوان شورای نگهبان مؤتلفه اسلامی نام برده می شد.

شهید مطهری تمام وجودش تشکیلاتی بود و وقتی در قبل از انقلاب اسلامی که رژیم با کار تشکیلاتی مخالفت می کردند اما ایشان برخلاف همه نظرات سلطنتی همه اقدامات تشکیلاتی را ادامه می داد مخصوصا در دانشگاهها برای جذب جوانان و کار تحزب اقدامات فراوانی را انجام می داد.مشروح گفتگوی هفته نامه شما با حاج اصغر رخصفت عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به شرح ذیل میباشد:

اقدامات مطهری در کار تشکیلاتی مربوط به حزب یا گروه خاصی بود؟

مطهری برای یک حزب خاص یا گروه مشخص شده ای فعالیت نمی کرد و همواره به کار جمعی معتقد بود و در این زمینه کمک های شایانی به گروهها و احزاب می کردند.

شهید مطهری در زمان رژیم سلطنتی با اقدامات و حرکات رژیم صهیونیستی به مقابله بر می خاست، این در حالی بود که مردم در آن زمان درخصوص اقدامات که رژیم پهلوی و رژیم اشغالگر قدس هیچ چیزی نمی دانستند و بیتفاوت از کنار اقدامات این دو رژِیم عبور می کردند ایشان به موقع فریاد می زدند و تبلیغات زیادی انجام میدادند و درجهت یاری رساندن به مردم فلسطین ملت ایران را تشویق می کردند.

کار شهید مطهری در آن برهه از زمان بسیار مهم و با ارزش بود چراکه در آن زمان مردم و بویژه روحانیون به موضوع فلسطین اهمیت نمی دادند و نسبت به جنایاتی که اسرائیل در منطقه انجام می داد بی تفاوت بودند ایشان خود را در کنار مردم فلسطین می دیدند.

شهید مطهری در خصوص حمایت از ملت بی دفاع فلسطین بر منابر سخنرانی هایی را انجام می داد و اقدامات بی رحمانه این رژیم غاصب را به مردم بازگوی می کرد که سخنرانی های شهید مطهری هم ضبط شده است.

مردم در جریان سخنرانی های شهید مطهری قرار گرفته بودند و تنی چند از مردم با وی در خصوص برخورد و مقابله با رژیم غاصب فلسطین همراه شده بودند.

فعالیت شهید مطهری با حزب مؤتلفه اسلامی چگونه بوده است؟

حزب مؤتلفه اسلامی در اوایل کار به این گونه که شما آن را مشاهده می کنید نبود بلکه اعضای در جمعیت و هیئت های مؤتلفه فعالیت می کردند و شهید مطهری برای تشویق افراد بسیار فعالیت داشتند و در این زمینه کمک شایانی به اعضای جمعیت مؤتلفه اسلامی می کردند در صورتی که برخی از آقایان در آن زمان اصلا به این موضوع اهمیت نمیدادند.

شهید بهشتی بسیار کمک های شایانی به تشکیلات داشتند که بهغیر از شهید بهشتی می توانیم از افرادی همچون مقام معظم رهبری، هاشمی رفسنجانی، شهید باهنر و شهیدمطهری نام ببریم که برای حزب شدن و پیش برد اهداف، تشکیلات مؤتلفه اسلامی را تشویق و ترغیب و کمک می کردند.

در زمان رژیِم پهلوی مشکلات فراوان بود و ساواک در مقابل جمعیت ایستاده بود ولی کارهای ما مخفیانه و زیرزمینی صورت می گرفت و شهید باهنر، شهید بهشتی در کار فرهنگی کمک های شایان توجهی را به حزب مؤتلفه اسلامی می کردند.

میرسلیم بعد از پیروزی در انتخابات به نظر شما تا چه اندازه می تواند در کار تحزب و تشکل می تواند فعالیت کند؟

میر سلیم مدتهای مدیدی با حزب جمهوری اسلامی همکار و فعالیت داشتند و اکنون جزء اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی هستند و از لحاظ فرهنگی بسیار فعال و روشن هستند و کمک های شایانی داشتند.

میرسلیم همواره بار نیمی از حزب مؤتلفه اسلامی را به دوش می کشد و یکی از محسنات میرسلیم اهمیت خلوص نیت وی است و تمام فعالیت های این فرد قربت الی الله است و برای هوی و هوس و ریاست فعالیت نمی کنند و پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری نگذاشته است.

در زمان ریاست جمهوری میر سلیم همچون دیگر روسای جمهور نیستند که بخواهند در زمان تبلیغات شعارهایی را سر دهند و خود را وابسته به حزب یا گروهی بدانند اما بعد از روی کار آمدن بیان می کنند ما به هیچ گروه و حزبی معتقد نیستیم اما ایشان به تحزب معتقد هستند و با احزاب فعالیت و به مشکلات انها رسیدگی خواهد کرد.

برای این که بتوانیم بیشتر از گذشته فعالیت داشته باشیم باید چه اقداماتی باید انجام داد؟

در رابطه با ایجاد تشکل و احزاب بایستی تشکل ها را ایجاد و پویایی در آنها ایجاد کنیم یک سری اقدامات در کشور انجام شود تا بتوانیم اهدافمان را در زمینه احزاب به پیش ببریم.

ما امیدوار هستیم با حضور میر سلیم در ریاست جمهوری بتوانیم اقدامات تشکیلاتی خود را افزایش داده و به هدف والا و بالای خود در ایجاد حزب دست یابیم و حزب را ارتقاء دهیم.

چه تشکیلاتی برای نظام مفید هستند؟

اگر تشکیلات برای مردم و نظام و تبعیت از رهبری نباشد قطعا حرفی برای گفتن ندارند و نخواهند توانست در جامعه و رشد و نمو کنند و برای کشور مثمر ثمر واقع شوند.

https://shoma-weekly.ir/G1Acbb