سیاسی

میخواستند نسخه اوکراین را در فتنه برای ایران بپیچند

آخرین گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران در سال 1392با حضور آقای احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار و عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی برگزار گردید.
آخرین گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران در سال 1392با حضور آقای احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار و عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی برگزار گردید.

وی در ابتدا ضمن ارائه خلاصه از اقدامات انجام شده در سال 1392 توسط جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار اظهار داشتند:مسئله بسیار مهمی که در کشور باید مورد توجه قرار گیرد ،ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی توسط رهبری به مسئولین است. قبل از اینکه به این مبحث بپردازیم لازم است شرایط کشور را به دوبخش اصلی زمان جنگ تحمیلی بر علیه ایران و بعد از جنگ تقسیم نماییم.

در زمان جنگ تحمیلی به ناچار اقتصاد متمرکز در دست دولت بود اما بعد از جنگ باید برنامه ریزی جدید انجام می شد، سه دوره برنامه های پنج ساله ،منعکس کننده سیاستهای نظام در بخشهای مختلف بود که بعد از بحث و بررسی به امضای مقام معظم رهبری می رسید و به مسئولین ابلاغ می شد . چهارمین برنامه بعد از بحث و بررسی های فراوان در مجمع تشخیص مصلحت و اصلاحاتی که رهبری به آن وارد نمودند منجر به ارائه سند چشم انداز بیست ساله گردید . در بخش اقتصادی این سند آنچه که مد نظر است اینست که در سال 1404 از لحاظ اقتصادی در منطقه در کدامین جایگاه قرار داریم و وابستگی ما به نفت در کدامین شرایط قرار دارد.

این نعمت الهی که می تواند برای ما بعنوان یک سرمایه جهت ایجاد زیر ساختها استفاده گردد متاسفانه بعنوان نقمت از آن استفاده می گردد .در سند چشم انداز بیست ساله قرار بر این بود که سالانه 5 درصد از وابستگی کشور به درآمدهی نفتی کم شود که بدلیل بی توجهی مسئولین در سال 1384 رهبری مجددا ضروری دانستند که سیاستهای اصل 44 قانون اساسی را نیز ابلاغ نمایند بدین ترتیب که بنگاههای دولتی غیر از تعداد محدودی از آنها در اختیار مردم قرار گیرد البته با این تبصره که در مواقعی که مردم نمی توانند دولت وارد گردد.

اما بازهم این مسئله مغفول ماند و مسئولین توجهی ننمودند،در سیستم دولتی متاسفانه حیاط خلوتهایی وجود دارد که موجب پوشش بسیاری از ضعفها میگردد و از طرف دیگر مسئولین بنگاههای دولتی نیز با بهانه های واهی سعی نموده اند تا این قسمت همچنان دردست دولت بماند،دلیل آنهم داشتن مسئولیت این افراد در این بنگاهها و در ادامه کسب درآمد برای آنهاست.

این چنین مسائلی موجب تحمیل هزینه هنگفتی به نظام گردیده است. این مسائل موجب گردید مقام معظم رهبری سالهای متمادی را با موضوع اقتصادی نامگذاری کنند،سال نو آوری و شکوفایی ملی،سال همت مضاعف،کار مضاعف،سال جهاد اقتصادی و سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی سالهایی بودند که به ضرورت، مقام معظم رهبری اشاره ای به مسائل اقتصادی داشتند و حتی سال 1392که از لحاظ سیاسی بسیار سال مهمی برای کشور بود را به نام سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی"بنامند.

انقلابی که در سال 1357 با رهبری مقتدر حضرت امام در کشور صورت گرفت نوید وجود یک قدرت جدید با ایدئولوژی دینی در جهان را داد. قدرتهای شرق و غرب در ابتدا فکر میکردند انقلاب دینی ایران همانند دیگر کشورها خطری برای آنها ندارد و آنها میتوانند آنچه که مد نظر دارند را در دنیا اجرا کنند . اما ایستادگی و پایداری ایران اسلامی و استکبار ستیزی ملت ما موجب شد شرق و غرب این مسئله را درک نمایند که اسلامی که در ایران در حال شکل گیری است ،سد محکمی است در برابر آنها و بهمین دلیل با دسیسه های گوناگون سعی نمودند تا ایران را از حرکت بازدارند. مسائلی مانند جنگ تحمیلی و ... از جمله اقداماتی بود که توسط قدرتهای شرق و غرب بر علیه ایران انجام شد .آنها وقتی با این اقدامات به نتیجه نرسیدند و فهمیدند که حکومت و مردم ایران بر سه ستون اصلی ایدئولوژی دینی،رهبری مقتدر و اعتماد مردم به نظام و رهبری استوار است تمام تلاش خود را بر آن داشتند که بتوانند به ضلع سوم این مثلث یعنی اعتماد مردم به نظام و رهبری خدشه وارد مایند و با تحمیل تحریم های گوناگون با بهانه های واهی به کشور سعی نمودند که نارضایتی عمومی را ایجاد نمایند.

اما وجود رهبری هوشیار این مسائل بخوبی خنثی گردید و تنها مشکلی که بخصوص در دولتهای نهم و دهم شاهد بودیم عدم همراهی مسئولین با تفکرات رهبری بود . رهبری در زمانی فرمودند که انشاا... روزی فرا برسد که درب چاههای نفت را ببندیم و اقتصاد خود را به پیش ببریم.

این سخنان رهبری به معنی بستن واقعی چاههای نفت نبود بلکه بدین معنی بود که بودجه کشور باید به نفت وابسته نباشد و صادرات نفت جهت سرمایه گذاریهای زیر بنایی برای مردم صرف گردد نه اینکه بدین گونه باشد که تمام درآمد حاصل از فروش نفت به میان مردم بیاید و فقط مردم نقش مصرف کننده این بودجه را داشته باشند .

نباید ما کار را به جایی برسانیم که درخواست نماییم نیازمندان اعلام آمادگی برای دریافت یارانه نمایند این از بعد جهانی برای کشور بسیار تاسف بار است که ناگهان اعلام شود کشور ایران فلان تعداد نیازمند و فقیر دارد.

بحمدالله ما در کشوری هستیم که در آن قدرت بالقوه بسیار است و فقط باید هماهنگی بین قوا و رهبری صورت پذیرد.

ما در جنگ 8 ساله با مقاومت توانستیم ابرقدرتها را به زانودربیاوریم و حتی کار را به جایی رساندیم که بدلیل خودکفایی در تولید ادوات جنگی جهان را متحیر نماییم.

وقتی آمریکا از بودن گزینه جنگ بر علیه ایران صحبت به میان می آورد و اقدامی در این زمینه انجام نمیدهد نشان ازوحشت آنهاست . آنها بخوبی از قدرت نظامی ایران باخبرند . در جنگ 33 روزه لبنان و مسائل سالهای اخیر سوریه که الگوبرداری خود را از ایران انجام داده اند، این قدرت بوضوح نمایان است.

این نوع تفکر باید در اقتصاد نیز بوجود آید و بهمین دلیل است که رهبری سیاستهای اقتصادمقاومتی را ابلاغ نموده اند.مبادا این ابلاغیه به مانند 2 ابلاغیه قبلی به فراموشی سپره شود.

استکبار جهانی بخوبی نشان داده است برای کشورها چه برنامه هایی دارد، وضعیت اوکراین و ونزوئلا را در روزهای اخیر ببنید،شرق و غرب به صراحت اعلام میدارند که بدنبال منافع خود هستند و منافع مردم در این کشورها برایشان ارزشی ندارد.

در سال 1388 دقیقا میخواستند نسخه ای را که در اوکراین به اجرا درآورده اند را هم برا ایران بپیچند اما از این مسئله غافل بودند که در راس حکومت اسلامی ایران رهبر مقتدری وجود دارد که مردم با اعتماد به رهنمودهای ایشان در پی حفظ نظام خود هستند و خوشبختانه آن غائله به سرعت به پایان رسید،البته در عمق آن مسائل بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود . اینروزها نیز کسانی که از رفع حصر صحبت مینمایند باید بدانند که اگر عطوفت اسلامی نبود هم اکنون شرایط اینگونه افراد بسیار بدتر بود.

وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی باید با شفافیت عمل نماید و قوانین را به سمت عملیاتی شدن ببرد،قوانین مالیاتی،تامین اجتماعی و قانون کار از مواردی هستند که متناسب با سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیاز به بازنگری دارد.

دستگاه قضایی ما باید با ایجاد یک فضای مطلوب،امنیت سرمایه گذاران را تامین نماید تا آنها با خیال راحت نسبت به سرمایه گذاری اقدام نمایند و حتی با تشویق سرمایه گذاران خارجی با هدف صادرات مطلوب نیز اقدام نمایند.

از طرف دیگر قوه مجریه باید بداند در سایه صلابت و صداقت است که کار اقتصادی پا خواهد گرفت.رویه ای در بین مسئولین بخصوص در دولت نهم و دهم رایج شده بود موجبات فسادهای مالی بسیاری را فراهم آورد و برای نظام معضلات بسیاری را فراهم آورد. باید از شعار به شعور برسیم.حتما باید در کارها زمانبندی و برنامه ریزی رعایت گردد.

اینگونه نباشد که با گذشت ابلاغ 10 ساله سند چشم انداز هنوز از لحاظ اقتصادی شاهد باشیم هیچ حرکتی به جلو نکرده ایم.

بنده امیدوارم بتوانیم با زمان بندی مناسب تحت یک برنامه واحد و گوش بفرمان رهبری بصورتی حرکت نماییم که انشاا... در سالهای آینده شاهد توفیقات بسیاری باشیم.

https://shoma-weekly.ir/1hS3hr