بین الملل

مگر در میگساری بودید؟ شروع دوباره سفرهای گروسی پاتک حزب‌الله به اقدام صهیونیست‌ها خداحافظی جنوبی‌ها با دلار رسانه بن‌سلمان هم ناامید شد

مگر در میگساری بودید؟

اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور کره جنوبی در امارات متحده عربی به دعوایی بین سیاستمداران کره‌ای تبدیل شده است. کومین جانگ، نماینده حزب قدرت مردم کره جنوبی در واکنش به این اظهارات خطاب به رئیس‌جمهور کره گفت: «مگر در مراسم میگساری بودید که اینطور در مورد ایران صحبت کردید؟ لازم است ساختار مغز رئیس‌جمهور یون سوک یول به طور کامل تغییر کند. رئیس‌جمهور در حال نشان دادن ظاهری غیر آماده از خود است. یک نفر باید گاهی رئیس‌جمهور را حسابی سرزنش و یا گاهی مستقیماً بدون واهمه حقیقت را به او بگوید.» این اظهارات پس از آن مطرح شد که برخی کارشناسان کره‌ای از عوارض اقتصادی این مواضع انتقاد کردند و گفتند افزایش تنش در خلیج‌فارس به آینده وضعیت اقتصادی کره در منطقه ضربه خواهد زد.

شروع دوباره سفرهای گروسی

گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: هیچ‌کس مرگ برجام را اعلام نکرده اما این توافق چندبار نقض شده است. در ماه فوریه به ایران سفر می‌کنم

وی مدعی شد: ایرانی ها مواد هسته‌ای لازم برای چند سلاح هسته‌ای را تولید کردند اما سلاح نساختند؛ به همین دلیل باید با آنها تعامل کنیم.

پاتک حزب‌الله به اقدام صهیونیست‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی چندی پیش در مرز لبنان ساخت دیوار دفاعی بتنی با ارتفاع 9 متر را آغاز کرده بود تا مانع دید مرزبانان لبنانی شود؛ حالا رأی‌الیوم نوشته که حزب‌الله ساخت برج دیده‌بانی 18 متری را در مرز آغاز کرده است.

خداحافظی جنوبی‌ها با دلار

بعد از اقدام برزیل و آرژانتین برای راه‌اندازی واحد پول جدید به نام سول، این دو کشور تصمیم گرفتند که بعد از این با کشورهای دیگر آمریکای جنوبی تبادل نظر کنند و از آنها بخواهند که با این واحد پول مشترک موافقت کنند. جمعیت این دو تا کشور در مجموع 260 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی 52/2 تریلیون دلار هست.

رسانه بن‌سلمان هم ناامید شد

بعد از اینکه قرار بود شورای وزیران اتحادیه اروپا درباره تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران تصمیم‌گیری بکند، اما با توجه به اظهارات بورل این اقدام اصلا مورد بررسی قرار نگرفت. حتی کارشناس اینترنشنال هم اعتراف کرد که اتحادیه اروپا ترجیحش این است که از مسیر دیپلماسی با ایران تعامل بکند. دامون گلریز کارشناس این شبکه سعودی با ناراحتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا ترجیح می‌دهد از مسیر دیپلماسی با ایران تعامل کند تا تروریستی اعلام کردن سپاه.

https://shoma-weekly.ir/C8vLhd