سیاسی

مکانیسم ماشه برای آمریکا دستاوردی نخواهد داشت

ترقی با بیان اینکه فعال‌سازی «مکانیسم ماشه» برای آمریکا دستاوردی نخواهد داشت، گفت: غرب می‌خواهد از ایران امتیاز بگیرد؛ در گام نخست، افزایش فشار‌های ناشی از تحریم و ارائه قطعنامه‌های ضد ایرانی از جمله اقدامات اخیر مقامات ایالات‌متحده است.
نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: دولتهای آینده ایران، زیر بار توافقهایی مجددی مانند برجام نخواهند رفت و سیاستمداران آمریکایی، هیچ امیدی به تصویب قطعنامههای ضد ایرانی در شورای امنیت ندارند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه آمریکا به دنبال زورگویی و یکجانبهگرایی در اعمال سیاستهای منطقهای خود است، اظهار داشت: قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، نتوانست در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شود و طرف آمریکایی میدانست که در انتها این قطعنامه توسط چین و روسیه وتو خواهد شد.

وی ادامه داد: مقامات آمریکایی میخواهند سیاستهای خود را بر کشورهای دیگر تحمیل کنند لذا این شکست برای ترامپ پیامدهای قابل توجهی خواهد داشت و قطعاً در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نیز اثرگذار خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره بر اینکه ترامپ در فعالسازی مکانیسم ماشه هم با بنبست مواجه خواهد شد، گفت: آمریکا میخواهد با استفاده از مکانیسم ماشه، تحریمهای شورای امنیت را علیه ایران بازگرداند اما اروپاییها معتقدند که حفظ برجام بسیار مهم است و میتواند تضمینکننده فعالیت غیرنظامی هستهای جمهوری اسلامی باشد.

ترقی با تأکید بر اینکه طرف اروپایی نمیخواهد ایران از برجام خارج شود، افزود: احتمالاً ترامپ برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاستجمهوری آمریکا، دست به مجموعه اقدامات دیوانهواری بزند، بیان داشت: یقیناً دولتهای آینده ایران، زیر بار توافقهایی مجددی مانند برجام نخواهند رفت و سیاستمداران آمریکایی، هیچ امیدی به تصویب قطعنامههای ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد ندارند.

وی با بیان اینکه فعالسازی «مکانیسم ماشه» برای آمریکا دستاوردی نخواهد داشت، بیان کرد: غرب میخواهد از ایران امتیاز بگیرد؛ در گام نخست، افزایش فشارهای ناشی از تحریم و ارائه قطعنامههای ضد ایرانی از جمله اقدامات اخیر مقامات ایالاتمتحده است.

https://shoma-weekly.ir/ammmwN