سیاسی

مومنین عید غدیر را بزرگ و گرامی بدارند

خطیب نماز عید قربان با اشاره به دهه امامت و عید سعید غدیر گفت: باید قدر دهه ولایت را بدانیم؛ ان شاءالله مومنین در این دهه شعائر را تعظیم کرده و گرامی بدارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز عید قربان که در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران اقامه شد، طی سخنانی در خطبه‌های بعد از نماز ضمن تبریک این عید به مسلمین جهان گفت: باید قدر دهه ولایت را بدانیم؛ ان شاءالله مومنین در این دهه شعائر را تعظیم کرده و گرامی بدارند و در کنار درس‌های عید غدیر، ولایت فقیه که شعبه‌ای از ولایت امیرالمومنین(ع) است را دریافت کنیم.

خطیب نماز عید قربان درباره حجاب و با اشاره به در پیش بودن روز ملی عفاف و حجاب عنوان کرد: در این زمینه قانون کامل و جامعی وجود دارد، اهمیت این مسئله به هویت، خانواده و ایمان جوانان ما گره خورده است. اجرای کامل قانون حجاب و عفاف که در دولت جدید ابلاغ و بر آن تاکید شده، مطالبه‌ی ماست.

حاج‌علی‌اکبری خاطر نشان کرد: تقویت اجتماعات ایمانی یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ هویت اسلامی و ایمانی ما و از جمله مسئله حجاب و عفاف است. حجاب پرچم حضرت صدیقه طاهره(س) است. بانوان محجبه ما باید در اجتماعات ایمانی گوناگون و حضور اجتماعی با این پرچم فاطمی حضور یابند.

وی افزود: سایر برادران و خواهران مومن ما در برنامه‌های گوناگون، نماز‌های جمعه و جماعت، اجتماعات ایمانی، مراسمات دهه ولایت و ان‌شاء‌الله برگزاری مراسم‌های محرم و صفر پرشور حضور داشته باشند که این حضور برای حفط ارزش‌ها و این تعظیم شعائر الهی بخشی از تقواست.

https://shoma-weekly.ir/nzvVKt