سیاسی

موضع گیری های مرحوم حبیبی با نگاه به آخرت بود

مرحوم حبیبی حقیقتا پیرو روحانیت انقلابی بود و ایشان انس با اهل بیت داشتند و پایان زندگی شان با ذکر مصائب اهل بیت و در مجلس عزای حضرت فاطمه (س) بود.
حجت الاسلام ذاکری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مراسم یادبود مرحوم محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه در قزوین گفت: یکی از صفات مومنین این است که برای آخرت خود گام بر می دارند و این دنیا را دار قرار نمی دانند، سمت و سوی حرکت مومن آخرت است نه دنیا.مراسمی اینچنین تلنگری برای مومنین است که ببینند چه آماده کرده ایم برای آن دنیا. وی همچنین با اشاره به 12 سال عضویت در شورای مرکزی حزب و شناخت و همنشینی با مرحوم حبیبی، اظهار داشت: از ویژگی های مرحوم حبیبی این بود که قولش، فعلش، گفتارش، حرکتش، نشست و برخواستش و موضع گیری اش با نگاه به آخرت بود. طوری صحبت می کرد و موضع می گرفت و طوری حرکت می کرد که در آخرت پاسخگو باشد.

ذاکری افزود: مرحوم حبیبی در فرمایشاتشان می فرمود «من طوری حرف می زنم که در یوم الحساب پاسخ حرفم و موضع ام را بدهم.» لذا استواری ایشان در خط ولایت و موضع گیری ایشان در دوران فتنه و پس از فتنه و جاهایی که نیاز به موضع شفاف و حرکتی است که برای مردم حق را از باطل جدا و تفکیک کند، نوع حرکت این مرد انقلابی و شجاعانه بود.

حجت الاسلام ذاکری در ادامه افزود: وقتی انسان به آخرت یقین داشته باشد، این موضوع در عملکرد او هویدا می شود و مرحوم حبیبی ملاحظه امر دنیایی را برای خودشان نمی کردند، ایشان محکم، صریح و شفاف موضع می گرفتند و همین امر باعث شد که مقام معظم رهبری واژه خدمتگزار صدیق را برای ایشان بکار بردند.

همچنین این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه بیان داشت: مرحوم حبیبی حقیقتا پیرو روحانیت انقلابی بود و ایشان انس با اهل بیت داشتند و پایان زندگی شان با ذکر مصائب اهل بیت و در مجلس عزای حضرت فاطمه (س) بود.

https://shoma-weekly.ir/VeHIqy