سیاسی

موضع علیه فتنه بحث حاشیه ای نیست

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس باید بر سه شاخصه کارآمدی، مرزبندی وزرا با فتنه 88 و در نظر گرفتن سیاست‌های کلان نظام در حوزه‌های مشخص دقت نظر داشته باشد.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری این است که مجلس وظیفه خود را باید در قبال وزرای صالح انجام دهد؛ بنابراین طبیعی است که تشخیص صالح بودن وزیر به عهده مجلس است.

وی افزود: مجلس باید دقت لازم را درباره صلاحیت وزرا، چه در بعد تخصصی و چه در بعد سیاسی، انجام دهد و همچنین توانایی‌های مختلف آنها را بررسی و با دقت و وسواس عملکرد گذشته و مواضع سیاسی آنها را مورد بحث قرار دهد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه "نمایندگان مجلس باید با آگاهی کامل و پذیرش مسئولیت وزیر در وزارتخانه خاص به او رای اعتماد دهند"، تاکید کرد: مجلس باید بر سه شاخصه کارآمدی، مرزبندی وزرا با فتنه 88 و در نظر گرفتن سیاست‌های کلان نظام در حوزه‌های مشخص دقت نظر داشته باشد و پس از آن با ارزیابی‌های لازم نظر نهایی خود را اعلام کند.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در هیچ‌کدام از سخنرانی‌هایشان موضع فتنه و فتنه‌گران را حذف نکردند، این بحث، بحث اساسی و اصلی است و نمایندگان مجلس در مورد وزرا باید آن را مورد توجه قرار دهند. اگر این یک بحث حاشیه‌ای بود، مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان به آن اشاره نمی‌کردند.

https://shoma-weekly.ir/irZlSX