سیاسی

موتلفه تشنه رسیدن به قدرت نیست

حبیب الله عسگر اولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه حزب موتلفه تشنه قدرت نبوده و نیست اظهار کرد: وظیفه موتلفه در زمان انتخابات تدبیر بود و در این راه نیز کوتاهی نکرد.
حبیب الله عسگر اولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه حزب موتلفه تشنه قدرت نبوده و نیست اظهار کرد:  وظیفه موتلفه در زمان انتخابات تدبیر بود و در این راه نیز کوتاهی نکرد.

 عسگراولادی در اجلاس دبیران استان های حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رشد انسان به امتحانهای حین زندگی بستگی دارد گفت: انتخابات و شرایط ما در آن زمان هم  نوعی امتحان بود که وظیفه ما تدبیر بود.بنابراین موتلفه در تدبیر کوتاهی نکرد و براساس تدبیر هم وظیفه مان خدمت و انجام وظیفه بود.

وی با تأکید براینکه نباید فکر شود که تدبیر ما همان تقدیر خداست افزود: از حدود 8 ماه پیش موتلفه اسلامی سعی کرد که برنامه ریزی کند و در تدبیر به این نتیجه رسید که گفتمان می خواهیم ، تیم میخواهیم و باید مصداق اصلح را در بین نامزدها پیدا کنیم.

عسگراولادی ادامه داد: این تدابیر را در جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مطرح کردیم و برنامه ها به تدبیری چکش کاری شد و در پایان قرار بر این شد که موتلفه   از بین 5 داوطلب یک نفر را نامزد کند و جبهه پیروان نیز از 8 نامزد خود به سه نامزد برسد .وی خاطرنشان کرد: بنابراین آقایان آل اسحاق، باهنر و متکی نهایی شدند و مصلحت دیدند که با آقایان پورمحمدی و ابوترابی ائتلاف کنند و قرار شد تا این پنج نفر را به جامعتین عرضه کنیم تا جامعتین یک نفر را از این افراد معرفی کند اما جامعه مدرسین و جامعه روحانیت اعلام کرد که خودشان به یک نفر برسند.عسگراولادی افزود: پس از آن که 5 نفر نتوانستند از بین خود به یک نفر برسند خدمت آیت الله مهدوی کنی رسیدیم و بنده به عنوان ناظر در این جلسه بودم پس از بررسی های نظرات 5 نفر، ایشان آقای ابوترابی را معرفی کردند و اولین کسی که به این رای تمکین کرد نامزد موتلفه بود.

وی با اشاره به تائید صلاحیت ها اظهار داشت: پس از این که نامزدها مشخص شدند می دانستیم که آقای قالیباف رأی بیشتری دارد و آقای ولایتی رأی دوم را در حالی که پس از مناظره دوم رای آقای ولایتی کم شد و آقای روحانی رایش افزایش یافت . اما برخی اطرافیان  آقای ولایتی می گفتند که ایشان در برخی استان ها رأی اول را دارند و فکر می کردند که به دور دوم راه پیدا می کنند .

عسگراولادی گفت: در این میان یکی از رابطان آقای ولایتی خدمت آیت الله مهدوی کنی رسید و توضیح داد که ایشان رأی چند استان را دارد بنابراین آیت الله مهدوی هم گفتند من دخالت نمی کنم. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: تا روز رأی هم موتلفه  براساس تدبیر خود تردید نکرد چرا که تشنه قدرت نبودیم و برای خدمت آمدیم و شد آنچه شد، که تقدیر خدا بود.

وی با بیان اینکه پس از آنکه فهمیدیم آقای دکتر روحانی رأی اول را دارد به او تبریک گفتیم افزود:   با آقای روحانی توفیق دیدار داشتیم و ایشان گفت اولین تشکلی که جلسه گذاشتم حزب موتلفه اسلامی است. عسگر اولادی درباره جزئیات این دیدار گفت: در این دیدار که به همراه چند تن از سران موتلفه بودیم سه تبریک ولادت مولا ، پیروزی انتخابات و آرامش خوب مردم پس از انتخابات و سه نکته را به آقای روحانی عرض کردم. اول اینکه ما شما را از خودمان می دانیم و می خواهیم بگوییم شما هم ما را از خود بدانید. دوم اینکه موتلفه اسلامی می خواهد صادقانه بگوید که شما را قبول دارد و با شما همکاری صمیمانه خواهد داشت . سوم اینکه ما قصد نداریم انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق رسانه ها به گوش شما برسانیم بنابراین می خواهیم رابطه ما طوری باشد که اگر پیشنهادات و یا انتقاداتی داشتیم بتوانیم خصوصی بگوییم.

وی با اشاره به صحبت های آقای دکتر روحانی نیز گفت: ایشان نیز با تقدیر از حزب موتلفه اسلامی که از زمان 15 خرداد و جشن های آزادی امام و پیروزی انقلاب تا کنون حضور پررنگ داشته است گفتند که سعی من این است که با هم حرکت کنیم .

https://shoma-weekly.ir/gbt3fO