سیاسی

موتلفه اسلامی، رسانه ای ترین حزب ایران

حزب موتلفه اسلامی از حضور در فضای رسانه‌ای ابایی ندارد هرچند که گاهی اوقات به ما ایراد می‌گیرند که چرا اینقدر در فضای رسانه‌ای حضور پیدا کرده‌اید.
گزارش از: مصطفی حسینی
حزب موتلفه اسلامی بار دیگر برای تقدیر از زحمات خبرنگاران ، همچون سالهای گذشته فعالان رسانه ای را گرد هم جمع کرد و حضور پرشور خبرنگاران در این مراسم نشان داد که رابطه این حزب با رسانه ها رابطه حسنه ای است و به تعبیر دبیر کل حزب موتلفه اسلامی این حزب رسانه ای ترین حزب ایران است.
سخنران ابتدایی این مراسم محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بود که خطاب به اهالی رسانه ها گفت: حزب موتلفه اسلامی از حضور در فضای رسانه‌ای ابایی ندارد هرچند که گاهی اوقات به ما ایراد می‌گیرند که چرا اینقدر در فضای رسانه‌ای حضور پیدا کرده‌اید.
وی در این مراسم به سابقه رسانه ای این حزب اشاره کرد و تاکید کرد: موتلفه اسلامی زمان اقتدار حزب مشارکت در دولت و مجلس ششم نیز رسانه‌ای‌ترین حزب کشور بود.
حبیبی با اشاره به اینکه حزب موتلفه اسلامی در هرجا که لازم بوده داوطلبانه وارد میدان تضارب فکری شده و البته تبعات ورود به چنین فضایی را نیز قبول کرده است، ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی از حضور در فضای رسانه‌ای ابایی ندارد؛ هرچند که گاهی اوقات به ما ایراد می‌گیرند که چرا اینقدر در فضای رسانه‌ای حضور پیدا کرده‌اید.
وی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی هیچگاه از فضای تضارب فکری ضرر نمی‌کند، اظهار داشت: برخی دوستان خارج از حزب موتلفه اسلامی معتقدند که هر وقت اسم انقلاب اسلامی می‌آید، نام موتلفه اسلامی تداعی می‌شود اما دلیل اینکه می‌گوییم رسانه‌ای هستیم این است که معتقدیم در مبانی فکری به اصول پایبندیم و معتقدیم دفاع از این اصول در هر شرایطی امکان‌پذیر است.
سخنران دیگر این مراسم حبیب الله عسگراولادی رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری بود که همواره بر نقش ویژه رسانه ها در برنامه های کشور تاکید دارد.
وی شأن خبرنگار را امین و امانتدار بودن دانست و تصریح کرد: هر مؤمنی یک خبرنگار است و بر پایه داشته‌های خود اخبار را تفسیر و تحلیل می‌کند و آن را به دیگران انتقال می‌دهد.
عسگر اولادی با بیان اینکه هر مؤمنی باید از انتشار اخبار هراس‌آور جلوگیری کند، افزود: ما در حزب مؤتلفه خبرنگار هستیم، همه اعضای مؤتلفه خبرنگار هستند چرا که ما احساس مسئولیت می‌کنیم بر همین اساس است که در تمامی جلسات ابتدا اخبار را تجزیه و تحلیل می‌کنیم.
رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر این که قرآن به خبر و نقش خبرنگار اشاره کرده است، اظهار داشت: خبرنگار متعهد کسی است که شرایط را درک کند و اخبار خام منتقل نکند؛ قرآن می‌فرماید اخبار خام اشکال دارد لذا خبر باید محتوا داشته باشد.
موضوع انتخابات ریاست جمهوری که این روزها نقل محافل سیاسی و رسانه ای کشور است جزو موضوعاتی است که همواره خبرنگاران به دنبال اخبار و تحلیل های جدید از آن هستند که عسگراولادی با اشاره به این موضوع و برنامه های حزب موتلفه اسلامی گفت: همانطور که ما در حزب مؤتلفه اسلامی بارها اعلام کرده‌ایم، باز هم می‌گویم که ما انتخابات را یک جشن ملی می‌دانیم و خبرنگاران، مفسران و تحلیلگران نیز باید بدانند که ملت ایران در روز انتخابات در یک جشن ملی شرکت می‌کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انتخابات سرمایه اصلی هر کشور است، به شرایط منطقه و تحولات بین‌المللی اشاره کرد و افزود: شرایطی که در انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهیم داشت به لحاظ بین‌المللی و منطقه‌ای متفاوت از انتخابات‌های گذشته خواهد بود. امروز دشمنان ما تمام تلاش خود را برای اجماع جهانی علیه ملت ایران به کار گرفته‌اند و کشورهای استکباری تلاش می‌کنند ملت ایران را متوقف کنند لذا ما در شرایطی قرار داریم که باید در تصمیم‌گیری‌های خود بیشتر دقت کنیم.
عسگر اولادی با تأکید براینکه بیداری اسلامی در کشورهای منطقه موجب غافلگیر شدن نظام استکبار شده است و ملت‌ها علیه سرمایه‌داران غارتگر قیام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما مقاومت را از امام و شهدا یاد گرفته‌ایم و براساس چیزی که از امام و شهدا یاد گرفته‌ایم در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان مقاومت خواهیم کرد.
"بعد از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد رئیس جمهور بودن در ایران مشکل شده است" نکته ای بود که که عسگر اولادی بیان کرد و مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفت. وی اینطور ادامه داد که کسی که از این پس می‌خواهد رئیس جمهور باشد باید به شرایط مسلط باشد و سرمایه رأی بالایی داشته باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در شرایط کنونی باید بررسی کنید که چه نامزدی در جمع اصولگرایان نسبت به سایر کاندیداها اصلح است، افزود: به نظر من رئیس جمهور باید دارای گفتمان باشد و کسی که می‌خواهد کاندیدای انتخابات شود باید گفتمان خود را معرفی کند، تیم خود را معرفی کند به مردم بگوید چه برنامه‌ای دارد تا مردم به گفتمان آنها رأی دهند.
رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: اگر کاندیدای انتخاب گفتمان داشته باشد اصطکاکی با گفتمان آنها با سایر گفتمان‌ها پیش نمی‌آید اما اگر گفتمان نباشد موضوع به مشکل می‌خورد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان گفت که اصولگرایان باید با بررسی برنامه‌ها و گفتمان نامزدهای انتخابات نامزد اصلح خود را انتخاب و به مردم معرفی کنند.

https://shoma-weekly.ir/SfDWeY